تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۵ - ۰۱:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33006

ماه و پلنگتلویزیون در سال های گذشته به خاطر تولیداتش مخاطبان بسیاری داشت.سیاست های جهت دار رسانه ملی اما بتدریج، موجب شد مخاطبان آن ریزش پیدا کند و شبکه های ماهواره ای جایگزین آن شود.
به گزارش سینماسینما، اگر به کارنامه ماه های اخیر پخش سریال های تلویزیونی نگاهی بیندازیم، تعداد انگشت شمار سریال های تولیدی و بازپخش های متعددشان بیانگر این موضوع است. تلویزیون مدتی است با پخش سریال هایی مثل «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه» و «ماه و پلنگ» کمی از این روند نزولی فاصله گرفته و به جای پخش سریال های تکراری به تولید روی آورده است. اخبار ساخت سریال های در دست ساخت نشان می دهد ظاهراً قرار است رویکرد تلویزیون در آینده با گذشته متفاوت باشد؛ و شاید می خواهد به سمتی حرکت کند تا مخاطب از دست رفته را دوباره جلوی تلویزیون بنشاند.

سریال پرستاران«علی البدل»، «پرستاران»، «همسایه ها»، «دیوار شیشه ای»، «روزهای بی قراری» و «آسمان هوای بارانی دارد» از جمله سریال های جدیدی است که درمرحله ساخت هستند. اما از سریال هایی که اکنون در حال پخش هستند سریال معمای شاه بیش از سریال های دیگر برای تلویزیون اهمیت دارد. یازده ماه از پخش این سریال گذشته بود که سازمان صدا و سیما تصمیم جدیدی گرفت تا این مجموعه را بعد از پایان دهه اول محرم از ابتدا هر شب پخش کند. این مجموعه حالاپس از پخش شش روز در هفته، تا دو هفته دیگر به پایان می رسد. مجموعه تلویزیونی معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی داستان تاریخی زندگی محمدرضا شاه پهلوی است. داستان این مجموعه از زمان حکومت رضاشاه و انتقال قدرت به ولیعهدش آغاز می شود. این مجموعه در واقع برشی از دوران زندگی آخرین شاه پهلوی و حوادث سیاسی و اجتماعی آن زمان است. در این مجموعه تلویزیونی ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۴۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما و تلویزیون ایران حضور دارند. ورزی بیش از سه سال وقت خود را صرف ساخت «معمای شاه» کرده است؛ سریالی تاریخی که قصد دارد بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران را نمایش دهد.

پیشتر این کارگردان در خصوص به تصویر کشیدن تاریخ معاصر ایران گفته بود: «حقیقتاً در قالب ۵۰ یا ۸۰ قسمت سریال نمی شود تاریخ بیش از ۵۰ سال را به تصویر کشید، ما فرازهای مهمی از تاریخ موضوع مورد نظر را انتخاب کردیم و به تصویر کشیدیم ولی قطعاً فرازهای دیگری وجود دارد که مخاطب با مطالعه منابع مهم می تواند آنها را به دست آورد.» مجموعه تلویزیونی هشت ونیم دقیقه هم از اول آبان ماه، هر شب از شبکه دو سیما پخش می شود. کارگردان این مجموعه شهرام شاه حسینی است و پژمان بازغی، سام درخشانی، شبنم قلی خانی، آشا محرابی و… در آن بازی کرده اند. این سریال، داستان زنی به نام یکتا است که به واسطه توطئه ای، همسر خود را از دست داده و با فرزندش در شرایط نامناسب مالی قرار می گیرند. این زن برای گرفتن حق خود اقداماتی انجام می دهد که بن مایه قصه از این موضوع شکل گرفته است. ماه و پلنگ نیز نام مجموعه ای است که از ۱۵ آبان ماه از شبکه سه در حال پخش است. این سریال تلویزیونی به تهیه کنندگی آرمان زرین کوب، ملودرامی اجتماعی است که مسائلِ روز جامعه را به تصویر می کشد. این سریال چند شخصیت اصلی دارد، امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دخترعموی او مقابل یکدیگر بازی می کنند و بخشی از داستان عاشقانه این سریال را تشکیل می دهند. «ماه و پلنگ» از آن دسته سریال هایی است که تا نیمه آن در زمان گذشته (۵ سال پیش) سیر می کند و بعد از قسمت ۱۶ قصه ها در زمان حال روایت می شوند.
مریم سادات گوشه/ روزنامه ایران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها