تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۵:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19633
شهرام عبدلیبازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید ما قبلاً به این می‌بالیدیم که تلویزیون ضوابط داشت، در حالی که در سینما همیشه رابطه حاکم بوده است.

به گزارش سینماسینما، شهرام عبدلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی “ماه‌گرفتگی” به کارگردانی مسعود اطیابی است که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

عبدلی درباره این فیلم به هنرآنلاین گفت: در حال حاضر روزهای آخر فیلمبرداری “ماه‌گرفتگی” را پشت سر می‌گذاریم و تلاشمان این است که فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.

وی افزود: “ماه‌گرفتگی” قصه جوانی است که در وقایع سال ۸۸ درگیر مشکلاتی می‌شود. من در این فیلم نقش دایی این جوان را دارم که نامش مسعود است، شخصیت یک آدم امروزی است که صاحب یک جواهرفروشی است و ناخواسته درگیر وقایع می‌شود و در نهایت هم فرار می‌کند. یک آدم ملموس امروزی است که در سطح شهر بسیار دیده می‌شود.

عبدلی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند میزان استقبال از این فیلم چگونه باشد بیان کرد: در مورد دفاع مقدس هم فیلم‌های مختلفی ساخته شد. یکسری واقع‌بینانه بود مثل فیلم‌های مرحوم ملاقلی پور، حاتمی کیا، درویش و… یکسری شعاری بود که عکس‌العمل مردم در قبال آن‌ها مشخص بود و یکسری هم ضدجنگ بود و هدفش معلوم. هدف ما از روز اول این بود که در این فیلم قضاوت عادلانه‌ای داشته باشیم و از دریچه‌ای به این موضوع نگاه کنیم که همه درگیر آن هستند. ما درواقع فارغ از موضوعات سیاسی تنها به جامعه نگاه کردیم و اینکه هرکس به فراخور خود چطور درگیر این ماجرا شده است.

بازیگر سریال”فاصله‌ها” درباره سایر فعالیت‌های خود عنوان کرد: در این خلال یک تئاتر کار کردم به اسم “نقل ذبیح ” که در سالن وزارت کار و امور اجتماعی اجرا داشت ولی متأسفانه بعد از پنج اجرا از ادامه آن اجرا جلوگیری شد. چند کار آماده پخش هم دارم، ولی نمی‌دانم که دچار چه سرنوشتی شده‌اند. دو تله‌فیلم برای شبکه نمایش خانگی و سه تله‌فیلم هم برای تلویزیون کار کردم اما هنوز هیچ‌یک پخش نشده‌اند.

وی همچنین درباره همکاری با تلویزیون گفت: در تلویزیون از آنجایی که تنها دو گروه هستند که مشغول کار و فعالیت هستند، مابقی در خانه‌هایشان نشسته‌اند و کاری برای انجام ندارند. من هم از این امر مستثنا نیستم. این موضوع یک فاجعه است و واقعاً نمی‌دانیم که صدایمان را باید به گوش چه کسی برسانیم. سه سریال در سال ساخته می‌شود و آن هم دست یک گروه خاص است و این هیچ معنایی ندارد جز بیکاری عده‌ای دیگر.

بازیگر سریال” معمای شاه” ادامه داد: ما قبلاً به تنها چیزی که در تلویزیون می‌بالیدیم این بود که تلویزیون ضوابط داشت، در حالی که در سینما همیشه رابطه حاکم است، چرا که دست بخش خصوصی است و زد و بندهای خاص خودش را می‌طلبد، ولی در تلویزیون این‌گونه نبود و مدیر گروه و مدیر شبکه‌ای که به تهیه‌کننده کار می‌دهد در جریان امور هست و از احوال همه ما خبر دارد.

وی تصریح کرد: مگر تلویزیون چقدر در سال تولید دارد؟ این روزها تولیدات سیما بسیار اندک شده و پنج هزار نفر بیکار هستند. اگر نمی‌خواهند کار کنند، به همه اعلام کنند تا حداقل ما هم برویم به دنبال کار خودمان. بگویند که دیگر کاری تولید نمی‌شود و اگر هم تولید می‌شود برای یکسری افراد خاص است، آن‌وقت ما هم تکلیفمان مشخص می‌شود و می‌رویم سراغ کار خودمان، اما این وضعیت بلاتکلیف اصلاً خوب نیست.

عبدلی همچنین درباره حضور مدیران جدید و تغییر مدیریت در تلویزیون گفت: تلویزیون دوران درخشان خود را در زمان آقای ضرغامی سپری کرد، در آن دوران تله‌فیلم‌های بسیار خوب و سریال‌های مناسبی تولید شد. در واقع می‌توان گفت دوره طلایی تلویزیون در دوران مدیریت آقای ضرغامی بود، بخصوص ۵ سال اول مدیریت او فوق‌العاده و با معدل بالا بود. خوشبختانه مدیرانی که به رأس کار آمده‌اند همگی مثبت هستند و سوابقشان را می‌شناسیم. آقای علی عسگری پیش از این رئیس دانشگاه صداوسیما بوده و از دوستان آقای ضرغامی است. آمدن آقای میرباقری نیز جای مسرت و خوش بختی دارد. اما در این دو- سه ماه هنوز شاهد اتفاق درخشانی نیستیم.

وی افزود: با راه افتادن تولید تله‌فیلم‌ها دوباره همه هنرمندان می‌توانند مشغول به کار شوند. مگر ما چقدر می‌توانیم کار تکراری پخش کنیم. تولید تله‌فیلم‌ها بسیار خوب بودند، چرا که با هزینه اندک ساخته می‌شدند و از شبکه‌های مختلف هم پخش می‌شدند و عوامل همگی سر کار بودند و انصافاً برخی از این تله‌فیلم‌ها از برخی از فیلم‌های سینمایی بسیار قوی‌تر بودند. بهر حال در این بین کارهای ضعیف هم دیده می‌شد اما یک جریانی بود که خوب رقم خورد. تلویزیون باید کار تولید کند و همه ما از این وضعیت احساس خطر می‌کنیم. هرچقدر گفتیم و از این بیکاری فریاد زدیم هیچ‌کس حرفمان را گوش نکرد و همین عامل هم موجب شده تا امروز شبکه‌های بی‌کیفیت خارجی دائماً در حال تولید فیلم و سریال هستند و مخاطب را به سمت خود می‌کشانند.

عبدلی همچنین درباره تأثیر وجود شبکه نمایش خانگی در راستای آشتی مخاطب با آثار ایرانی نیز اظهار کرد: شبکه نمایش خانگی هم می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد، اما به شرطی که چند کار خوب و باکیفیت تولید کند. در واقع اگر شبکه نمایش خانگی بتواند چند سریال موفق و خوب مثل “شهرزاد” تولید کند، مردم بابت آن هزینه می‌کنند و آثار را می‌خرند. مخاطب بابت کیفیت خوب هزینه پرداخت می‌کند، چرا که باهوش هستند و هر فیلمی را نمی‌خرند.

وی ادامه داد: ببینید مدیریت در تمام امور بسیار مهم است و اینکه چطور بتوانیم یک نهاد را مدیریت کنیم، مهم‌تر از آن. شبکه نمایش خانگی جزو موفق‌ترین‌هاست. در تمام دنیا دی‌وی‌دی همیشه خواهان بیشتری دارد، مثلاً من خودم هرگز به سینما نمی‌روم، اما تمام فیلم‌های ایرانی را دیده‌ام و سریال‌های خوب را هم می‌خرم. مهم این است که کار خوب تولید شود، تلویزیون الان اگر کار خوب ندارد به این دلیل است که کار تولید نمی‌کند. امیدوارم تلویزیون تکلیف همه را مشخص کند، چرا که ما تعدادمان زیاد نیست کل ما بازیگران ۱۰۰ نفر هم نمی‌شویم و اگر میزان تولیدات به صورت درست و عادلانه بین همه بازیگران تقسیم شود، همه ما می‌توانیم در تلویزیون مشغول به کار شویم.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها