تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۳:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35940

مسعود صباحمدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در گفتگویی اظهار کرد: مدیرشبکه «همسایه ها» را متعلق به این شبکه نمی دانست.

به گزارش سینماسینما، سریال «همسایه ها» از همان ابتدای تولیدش درگیر حاشیه‌های بسیاری شد. از همان آغاز کار که آرش معیریان قرار بود کارگردانی سریال را برعهده بگیرد و به خاطر مشکل جسمی و عارضه‌ای که برای پایش ایجاد شد از کارگردانی این مجموعه انصراف داد و مهران غفوریان جایگزین او در این سمت شد.

شبکه دو سیما، به ‏عنوان شبکه تولید این سریال انتخاب شد و درحالی‌ که تیزرهای این مجموعه بعد از اتمام تولید از این شبکه پخش می‌شد یک هفته پخش آن به تعویق افتاد. دلایل تعویق یک‌هفته‏ ای آن مجموعه، نرسیدن به پخش و دلایل فنی عنوان شد اما درباره این سریال گفته شده که محمدرضا جعفری ‏جلوه؛ مدیر شبکه، مخالف ۱۰۰درصد پخش این سریال از شبکه دو سیما بود و به همین خاطر حاضر نشده که این سریال از شبکه ‏اش روی آنتن برود. شنیده شده جعفری ‏جلوه معتقد است شبکه دو به خاطر صبغه‌ای که در تولید سریال‌های ملودرام و جدی دارد با پخش «همسایه ها» سطح کیفی دیگر مجموعه‏ ها را هم زیرسوال می‌برد.

شاید دلیل این تصمیم هم پخش سریال‌هایی نظیر «کیمیا»، «هشت‏ و نیم دقیقه» و «به کجا چنین شتابان» بود که هم به ‏لحاظ کیفی و هم به‏ لحاظ جذب مخاطب در این شبکه موفق عمل کردند. درنهایت گویا با دستور مستقیم مرتضی میرباقری؛ معاونت سیما، بعد از کشمکشی یک ‌هفته‏ ای سریال «همسایه ها» از شبکه دو روی آنتن می‏ رود اما باز هم جعفری ‏جلوه از موضعش کوتاه نمی ‏آید و مخالفت خود را برای پخش این مجموعه از شبکه دو سیما مکررا اعلام می‏ کند.

مسعود صباح؛ مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، در این باره گفته: «همسایه ها» سفارشی از سازمان برای گروه فیلم و سریال شبکه دو برای پر کردن چالش کمبود کمدی در سیما بود و در راستای آن هم سریال «لیسانسه ها» کلید خورد که زمستان پخش می‏ شود. شبکه دو در این مدت چند سریال مخاطب‏ پسند در ژانر ملودرام و جدی داشت که پخش «همسایه ها» می‌توانست بعد از ایام عزاداری محرم و صفر، تنوع خوبی برای این شبکه به شمار بیاید اما درنهایت این امر میسر نشد.

همسایه ها

او در ادامه عنوان کرد که تمام مدیران مرکز امور نمایش سیما و شخص آقای جعفری ‏جلوه در جریان تولید این کار بودند و برآن نظارت داشتند و اضافه کرد: در این سریال چند اتفاق خوب افتاده است یکی این‏که این مجموعه از آن تمرکز در آپارتمان و محبوس بودن در یک فضای خانگی متداول در طنزهای دیگر فاصله گرفته است؛ دوم این‏که مهران غفوریان با این سریال بعد از مدت‌ها، دوباره کارگردانی‌ را تجربه کرده است. همچنین باید بگویم که تیم تولید و سازنده «همسایه ها» با نظارت کامل سیما و گروه فیلم و سریال و همچنین ناظر کیفی کار -که مهدی فرجی بود- تولید را پیش بردند و درنهایت کار بازبینی شد و پخش آنونس‌ها شروع شد و سیر طبیعی هر سریالی برای پخش در تلویزیون را طی کرد. اما درنهایت جعفری ‏جلوه از پخش آن در شبکه دو سیما رضایت نداشت و این سریال را متعلق به شبکه دو نمی‌دانست.

صباح معتقد است که شاید این اتفاق نباید می‌افتاد و عنوان کرد: البته این کار را باید با همین جنس‌ کارها و کارهای قبلی خود کارگردان مقایسه کرد. مقایسه‌اش با کارهای دیگر نه معقول است نه امکان‏پذیر. خواست ما از مهران غفوریان همین بود؛ این‏که موضوعات روز اجتماعی با بیان شیرین و طنز بیان شود و فضایل و رذایل اخلاقی با لحنی شیرین بیان شود که این تیم تقریبا به این هدف رسیدند.

او ادامه داد: هیچ کاری بدون بازبینی مسئولان پخش و مدیر شبکه اتفاق نمی‌افتد و جعفری ‏جلوه با جزئیات کار اختلاف سلیقه داشت و البته نظراتی هم داد که در تولید خیلی موثر بود. به هرترتیب کار روی آنتن رفت اما درنهایت وی احساسش این بود که ادامه پخش این کار از شبکه دو سیما امکان‌پذیر نیست.

صباح در پایان این گفت ‏و گو صراحتا اعلام کرد: جعفری ‏جلوه اصولا توقعش از کار کمدی، این‏گونه کارها نیست؛ کارهایی که مورد علاقه مخاطبان عام یا بخشی از آن‏ها باشد. با این ژانر کارها خیلی موافق نیست و این هم نگاه اوست و به این نتیجه رسید که سریال را به شبکه نسیم واگذار کند. من فکر می‌کنم آقای جعفری ‏جلوه با تجربه‌ای که در مدیریت دارد حتما پاسخ مناسب و خوب دارد. من هم به‏ نوبه خودم سعی کردم به‏ صورت شفاف سیر ماجرا را بگویم که برداشت دیگری اتفاق نیفتد. اما در مجموعه سیما احساس می‏شود «همسایه ‏ها» کار خوبی است و برای همین از شبکه دیگری پخش می ‏شود.

اظهارات شفاف صباح در این زمینه باعث می‏ شود که گفته ‏های دیگران در این زمینه ضدونقیض به نظر برسد. یکی از این گفته ‏ها، مصاحبه‌ علیرضا سبط ‏احمدی؛ تهیه‌کننده این سریال بود که تصور نمی‌کرد که اختلافات داخلی شبکه دو علنی شود و به همین خاطر در گفت‏ وگویی با «فارس» عنوان کرد: شبکه دو جدول پخش فشرده‌ای دارد و یکی از دلایل جا به‏ جایی، همین جدول پخش فشرده بود. کارهای نمایشی معمولا در گروه‌های فیلم و سریال انجام می ‏شود، ولی متولی نهایی، مرکز امور نمایشی سیماست که با شبکه و معاونت سیما تعامل دارد. باتوجه به جدول پخش فشرده شبکه دو و برنامه‌های گفت‌وگو محوری که تدارک دیده، ما ترجیح دادیم شبکه پخش تغییر پیدا کند، چرا که در همین شب هم دچار مشکلاتی در این زمینه بودیم که یا زمان سریال کوتاه می‌شد یا تیتراژ انتهایی نداشتیم.

مجموعه «همسایه ها» به کارگردانی مهران غفوریان هرشب از ساعت۲۱:۴۵ از شبکه نسیم پخش می‏ شود.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. سحر
    ۲۸, آذر, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

    بابا یعنی چه هروزی تو یک شبکه حالا ما کجا نگاه کنیم اه

  2. امیر
    ۲۹, آذر, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    بهتر که شبکه اش عوض شد . کاری ضعیف و سخیف

  3. سید
    ۲۹, آذر, ۱۳۹۵ ۳:۱۹ ب٫ظ

    مسخره تر از شبکه ۲ تا حالا ندیدم.شبکه ۲لیاقت فیلم طنز و شاد رو نداره.یعنی چه آخه مگه این فیلم چه مشکلی داره.هیچ کدوم از فیلمای شبکه ۲جالب نیست.حالا یه فیلم خوب هم که اومده نمیگذارن پخش بشه .

  4. طنز
    ۲۹, آذر, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ

    خیلی کار مزخرفی کردند که سریال رو انتقال دادند به شبکه نسیم…تکلیف ما که دستگاه دیجیتال تداریم چی میشه؟؟؟از شبکه دو متنفرم…این کار سبب شد که اکثر مردم از شبکه دو متنفر شوند

  5. ناشناس
    ۲۹, آذر, ۱۳۹۵ ۶:۵۶ ب٫ظ

    اگر سریال همسایه ها از شبکه ى دو یا سه پخش بشه بهتره

  6. الهام
    ۳۰, آذر, ۱۳۹۵ ۰:۵۶ ق٫ظ

    اقای جعفری شما کاملا اشتباه وخود خواهانه فکر کردید شاد کردن و خندادن مردم از ارزش یک شبکه کم نمیکنه این اشکال شما مدیرانه که همیشه فکر میکنید مردم باید غمگین وناراحت باشند .ما که سریال همسایه ها را از شبکه نسیم میبینیم اما اونهائی که این شبکه را ندارند چی
    بعد بگید چرا مردم ماهواره میبینند ضمن اینکه شبکه شمادر زمینه کودک خیلی ضعیف عمل کرده

  7. بماند
    ۳۰, آذر, ۱۳۹۵ ۵:۵۱ ب٫ظ

    این چه مدیریتی اقای جعفری

  8. ناشناس
    ۱, دی, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ

    چقدر اعصابم خورد شد ما که نسیم نداریم.

  9. مهرداد
    ۱, دی, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ

    واقعا متاسفم برای شبکه دو و مدیریت این شبکه جای تأسف داره

  10. مرتضی
    ۲, دی, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ

    واقعا متاسفم برای اقای جعفری جلوه.که اینقدر خوده خواه هستن و به فکر مردمی نیستن که دیجیتال ندارن
    دلمون خوش بود به همین سریال
    خیلی خوشمون میومد ازش
    ولی دیگه نمیبینمش

    تنها حرفی که باید بزنیم
    متاسفم برای خودخواهی اقای جعفری جلوه

  11. ناشناس
    ۲, دی, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ

    خوب ما هم دیگه شبکه دو نگاه نمی کنیم خیلی شیک

  12. آزاده
    ۷, دی, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ب٫ظ

    سلام,ای کاش انتقال پیدانمیکرد,چون مافعلاشبکه نسیم نداریم

  13. مرجان
    ۱۳, دی, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ب٫ظ

    واقعا که چه تصمیم نا بجای

نظر شما


آخرین ها