تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۲ - ۲۰:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47729

مسعود فروتن که پیش از این، مجری ‌برنامه‌های مناسبتی در عاشورا و اربعین بوده است، درباره ضعف برنامه‌های مناسبتی در تلویزیون نکاتی را یادآور شد.

این کارگردان اظهار کرد: وجود عجله در ساخت برنامه‌های مناسبتی موجب شده است که هیچ برنامه‌ای گُل نکند.

او درباره برنامه‌های مذهبی و مناسبتی که در ایام شهادت و وفات از تلویزیون پخش می‌شود و لزوم ایجاد تغییر و خلاقیت در برنامه‌های تلویزیونی و بویژه برنامه‌های مذهبی، بیان کرد: تلویزیون باید وقت بیشتری برای کارهای مناسبتی در نظر بگیرد. تلویزیون باید روی متن‌هایی که گفته می‌شود، روی مجری و ساخت دکور، زمان زیادی بگذارد. در حالی که همیشه پخش این نوع برنامه‌ها، با عجله همراه است و این، یکی از ضعف‌های تلویزیون است.

وی ادامه داد: تلویزیون می‌داند که در چه ایامی با چه مناسبت‌هایی روبه‌رو است. بنابراین به خوبی می‌تواند روی برنامه‌هایی که می‌خواهد تدارک ببیند، حرفه‌ای کار کند. وجود عجله در ساخت برنامه‌های مناسبتی موجب شده است که هیچ برنامه‌ای گُل نکند یا آن تنوع را نداشته باشد.

فروتن درباره پوشش مجریان نیز گفت: تلویزیون باید پوشش را برای مجریان انتخاب کند، نه این‌که خودشان هرچه دلشان می‌خواهد بپوشند. باید لباسی انتخاب شود که در آن، قاب تصویر به شکل مناسب دیده شود. متاسفانه بعضی مجریان لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که بسیار گل‌درشت است و با فضای برنامه هماهنگ نیست.

او که اجرای برنامه «شرابه‌های شال مادرم» را به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برعهده داشت، کتابی نوشته مهدی شجاعی را برای مخاطبان روایت کرد.

فروتن در این زمینه یادآوری کرد: این نوع روایت، شبیه قصه‌خوانی بود. در این راستا سعی کردم این نوشتار را به‌گونه‌ای بخوانم که ابتدا خودم متوجه شوم و بعد به مخاطبان ارائه دهم.

وی درباره اجرای این برنامه و همکاری‌اش با شبکه چهار سیما نیز گفت: مدیر شبکه چهار سیما یک روز قبل از اجری برنامه، پیشنهاد اجرا در برنامه «شرابه‌های شال مادرم» را داد، من هم احساس کردم می‌توانم متن‌های مناسبتی را اجرا کنم و در این ایام نیز با گروه همکاری داشته باشم.

فروتن در پایان، از ساخت یک برنامه جدید در حوزه شهروندی برای شبکه سه سیما خبر داد و افزود: این برنامه از اواخر اسفند و در ایام عید به‌صورت هفتگی روی آنتن خواهد رفت.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها