تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۰۱:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 48924

«سیاست ما در شبکه پنج سیما حفظ برند‌های تلویزیونی است و کاملا با برندکشی مخالف هستیم بنابراین سعی کردم تمام برند‌های این شبکه را حفظ کنم.»

با برگشت شبکه تهران به شبکه پنج سیما و همچنین به راه افتادن خط تولید سریال در این شبکه می‌توان امیدوار بود شبکه پنج سیما بیش از پیش و همچون سال‌های گذشته با قدرت در میان شبکه‌های مختلف تلویزیونی خودنمایی و مخاطب بیشتری را به‌خود جذب کند.

در این میان قاعدتا کار مدیریت این شبکه بسیار سنگین و پر زحمت‌تر از قبل خواهد بود. با مجید زین‌العابدین؛ مدیر شبکه پنج سیما که در طول این سال‌ها نشان داده که در هر کسوتی می‌تواند کارش را با استاندارد و موفقیت پیش ببرد گپ زدیم و در خصوص رویکرد و اهداف این شبکه در سال ۹۶ از او پرسیدیم که در ادامه می‌خوانید.

در مقطعی از زمان سریال‌سازی در شبکه پنج سیما متوقف شد اما دوباره خبرهایی مبنی بر تولید سریال در این شبکه رسانه‌ای شده است درحال حاضر برای سال ۹۶ چه تولیداتی را در دست دارید و زمان‌بندی پخش این آثار چگونه است؟

نزدیک به دو سال سریال‌سازی در شبکه پنج سیما متوقف بود و درحال حاضر بنا بر تصمیم‌ سازمانی در دوره جدید قرار شده است تا این شبکه نیز مجددا به عرصه سریال سازی ورود کند هم‌اکنون بیست سریال در شبکه پنج در مرحله نگارش، پیش تولید و یا تولید قرار دارد و ما آماده هستیم که از ابتدای سال ٩۶ پخش سریال‌های ایرانی را از این شبکه آغاز کنیم.

ما درحال حاضر مناسبت‌هایی مثل عید نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم شبکه پنج چه تدارکی در حوزه سریال برای این ایام دیده است؟

سریال‌هایی که در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان قرار است از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شود بر اساس تصمیمات‌ سازمانی انتخاب و پخش می‌شوند. سیاست کلی ‌سازمان صداوسیما این نیست که پنج سریال برای پخش درمناسبت‌های ویژه ساخته و پخش شود بلکه رویکرد‌ سازمان این است که آنتن شبکه‌های مختلف در ایام مناسبتی خالی نباشد. سریال‌هایی که برای پخش از شبکه پنج سیما در حال تولید و یا پیش‌تولید است به دست کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان مطرح سپرده شده است و بنا بر تصمیم معاونت سیما برای پخش از شبکه در مناسبت‌ها انتخاب خواهند شد و در غیر این صورت ما از سال آینده به ترتیب پخش آن‌ها را آغاز خواهیم کرد.

چند سالی است تا برنامه‌ای شکل برند تلویزیونی پیدا می‌کند از میان می‌رود و جلوی پخش آن گرفته می‌شود اما این اتفاق شامل حال برنامه‌های تلویزیونی شبکه پنج سیما نشده است و «به خانه برمیگردیم» با همان عنوان به کار خود ادامه می‌دهد. خود شما به‌عنوان مدیر شبکه پنج‌سیما چقدر به حفظ و ساخت برند تلویزیونی قائل هستید؟

سیاست ما در شبکه پنج سیما حفظ برند‌های تلویزیونی است و کاملا با برندکشی مخالف هستیم بنابراین این سیاست و رویکرد در طول سه سالی که مدیریت این شبکه را عهده‌دار شدم سعی کردم تمام برند‌های این شبکه را حفظ کنم. حتی زمانی که ماموریت شبکه پنج‌سیما تغییر پیدا کرد و سمت و سوی اقتصادی گرفت، برنامه‌های برند شبکه به‌هیچ وجه حذف نشدند و برنامه‌هایی مثل «به خانه برمیگردیم» و… مشمول این قاعده بودند و به کار خود ادامه دادند. سیاست ما برندکشی نیست و اصولا فکر می‌کنم این اتفاق یک عمل غیر حرفه‌ای به حساب می‌آید.

«تهران بیست» هم در حوزه برنامه‌های اجتماعی یکی از برند‌هایی به حساب می‌آید که پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی در پخش در دوره ریاست شما با تیمی جدید به شبکه پنج‌سیما برگشت، عملکرد این برنامه را چطور می‌بینید و آیا در سال آینده شاهد پخش آن خواهیم بود؟

«تهران بیست» از سال‌ها پیش جزو برنامه‌های برند و قابل اعتنا این شبکه به حساب می‌آمد. با اضافه شدن و برگشت دوباره شبکه تهران به شبکه پنج تصمیم بر آن شد تا برنامه «تهران بیست» نیز به این شبکه برگردد. فصل جدید این برنامه تازه در آغاز راه است ما تمام برنامه‌های شبکه را با دقت و جدیت رصد کرده اگر موفق باشند آن‌ها را تشویق و اگر ناموفق باشند به اصلاح آن کمک می‌کنیم.

صحبت از برنامه «به خانه برمیگردیم» به میان آمد، چند ماهی است صبا راد یکی از مجریان ثابت این برنامه را در شبکه پنج نمی‌بینیم و حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ممنوع‌التصویربودن او وجود دارد. این خبر و حواشی را تایید می‌کنید یا تکذیب؟

در مورد ممنوع‌التصویری خانم صبا راد و یا مجریان دیگر شبکه چیزی به ما ابلاغ نشده است. ما بنا بر تشخیص و مختصات و ذات یک برنامه از همکارانمان دعوت به همکاری می‌کنیم.

یکی از ساختار‌هایی که در جذب مخاطب بسیار کمک‌کننده است تاک شو‌های اجتماعی که گاهی با حضور ستاره‌ها برگزار می‌شوند. چقدر در تولیدات این شبکه نگاه خود را به این بخش معطوف کردید؟

توجه به این ساختار و تولید برنامه‌های این‌چنینی را در دستور کار خود قرار دادیم. یکی از ساختار‌های مهمی که همواره مورد توجه خود من هم بوده است تاک‌شو‌هاست. چندین تاک‌شو را طراحی کردیم و به احتمال زیاد دو تاک‌شو در ایام نوروز یا به‌صورت همزمان و یا نوبت به نوبت پخش خواهد شد.

مسابقه‌سازی یکی از قالب‌هایی است که معمولا در شبکه‌های مختلف سیما مهجور مانده اما شبکه پنج نگاهی جدی‌تر به آن داشته است، تا چه اندازه نیاز به ساخت مسابقه را احساس می‌کنید؟

در سال ٩۵ شبکه پنج‌سیما سه ساختار را در اولویت خود قرار داده بود و قصد داریم در سال ٩۶ نیز همین اهداف و سیاست‌ها را دنبال و تقویت کنیم. ساختار مسابقه یکی از آن‌هاست و با همین هدف در سالی که گذشت مسابقه شصت قسمتی «فامیلی» و «آقای آتش‌نشان» را روی آنتن بردیم. همچنین درحال حاضر مسابقه‌هایی برای تولید و پخش از شبکه پنج سیما مراحل طراحی را پشت سر می‌گذارند.

و اما ساختار سوم؟

یکی دیگر از این ساختارها، جشن‌های مردمی است؛ برنامه‌هایی مثل «شب فیروزه‌ای» و «جشن رمضان» که از حضور مردم بدون هیچ واسطه‌ای بهره می‌گیرند که جزو این ساختار قرار می‌گیرند و در نظر داریم اینگونه آثار را تقویت کنیم

منبع: روزنامه صبا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها