تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۱:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79336

اولین قسمت از برنامه «هفت» در حالی روی آنتن رفت که بیشتر به فیلم «شعله ور» و سینمای حمید نعمت الله اختصاص یافت.
به گزارش سینماسینما، برنامه «هفت» شب گذشته ۱۳ بهمن درحالی بعد از کشمکش ها و حاشیه های فراوان روی آنتن شبکه سه سیما رفت که گفتگوها و آیتم ها بیشتر در اختیار یک سینماگر قرار گرفت.

حمید نعمت الله کارگردان و نویسنده و هادی مقدم دوست دیگر نویسنده فیلم «شعله ور» به همراه امین حیایی بازیگر فیلم مهمانان اولین قسمت این برنامه سینمایی بودند و رضا رشیدپور که مجری فصل جدید این برنامه شد با نعمت الله درباره فیلم جدید وی «شعله ور» که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد به گفتگو پرداخت. رشیدپور البته گریزی هم به سایر فیلم های وی زد و «هفت» عملا شب گذشته به سینمای حمید نعمت الله اختصاص یافت.

برنامه «هفت» شب گذشته به جای اینکه بیشتر یک برنامه چالشی باشد ، معرفی و گزارشی از فیلم های یک کارگردان بود که باز هم به جای اینکه نقاط قوت و ضعف این سینما را با هم ببیند صرفا به ویژگی های مثبت آن پرداخته بود. البته که رشیدپور در بخش هایی از برنامه نیز وقتی به جواب سوال مورد نظر نمی رسید بیان می کرد که کسی جوابش را نداده است و یا در ابتدای برنامه از نبود استانداردهای لازم در برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره های فیلم فجر و همچنین دیگر جشنواره ها یاد کرد، با این حال مخاطبان از وی گفتگوی چالشی تری را انتظار می کشیدند؛ گرچه او در مصاحبه رییس دولت دوازدهم هم نشان داد دیگر مجری مصاحبه های چالشی نیست!

این برنامه کلیپ های مختلفی هم در معرفی حمید نعمت الله و امین حیایی و پشت صحنه ای از فیلم «شعله ور» داشت و همچنین در ابتدا کلیپی هم از افتتاحیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر که روز ۱۲ بهمن در برج میلاد برگزار شد، نمایش داد.

در بخشی از برنامه رشیدپور با حضور آنتونیا شرکا و غلامعباس فاضلی دو منتقد به نقد فیلم های روز گذشته سینمای رسانه های جشنواره ملی فیلم فجر پرداخت که شامل «کامیون»، «جاده قدیم» و «فیلشاه» می شد.

البته یک ویژگی اولین قسمت این برنامه این بود که وارد جهت گیری های سیاسی نشد اما باید دید برنامه «هفت» که به گفته مدیران سیما مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون است و مدیران همیشه هدف آن را رویکرد انتقادی اش دانسته اند، چقدر در آینده رویکرد چالشی خواهد داشت.

منبع:  عطیه موذن/  مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها