تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۳:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15612

مسعود فراستی در برنامه هفت سینمایی؛ این‌بار دست به نقد رئیس‌جمهور شد و ورود او به یک کارخانه درحالی‌که سوار بر یک اتومبیل ژاپنی بود؛ را زیر سوال برد.

به گزارش سینماسینما، برنامه سینمایی هفت شب گذشته (۱۷ اردیبهشت) به تحمل نقد و نقدپذیری اختصاص داشت و مهمانان این برنامه به نقد وضعیت سینما و رفتار رئیس جمهور پرداختند. علی معلم (تهیه‌کننده و منتقد سینما) در این نشست گفت: متاسفانه نقدناپذیری ما ریشه در تاریخ دارد. از زمان قاجاریه؛ اخلاق تعریف و تمجید و بادمجان دورقاب‌چینی در فرهنگ ما زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سالم‌سازی تنها از طریق نقد انجام می‌شود، گفت: هیچ شغلی نباید تقدس داشته باشند. چه پزشکان باشد یا سینماگران یا پلیس. مدیریت و هر فعالیتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کند باید خود را موظف بداند در مقابل افکار عمومی پاسخ دهد.

معلم افزود: درون و برون ما به شدت تناقض دارد. به ظاهر می‌خندیم گویی از نقد استقبال می‌کنیم، اما از درون می‌پاشیم و به دنبال انتقام هستیم.

در بخش دیگری از این برنامه رسول صدرعاملی به انتقاد از وضعیت ورود بازیگران جدید به سینما و انتشار فراخوان برای جذب بازیگران پرداخت و گفت: نمی‌دانم این فراخوان‌ها چیست که اخیرا مد شده؟! هیجانی در میان خانواده‌ها ایجاد می‌کنیم و بسیاری رزومه می‌فرستند و در آخر هم هیچ. اگر به دنبال فرد خیلی خاصی باشیم معنا دارد اما این فراخوان‌هایی که اغلب به سامانه درآمدزادی خاصی هم متصل است و تنها سن و جنسیت را می‌پرسند، بی‌معنی است. به نظرم افراد مستعد سینما به این پیام‌ها نباید توجه کنند و به کلاس‌ها و دوره‌های بازیگری بروند.

مسعود فراستی نیز در ابتدای میز نقد خود در برنامه هفت گفت: چند روز پیش؛ فیلمی یک دقیقه‌ای از رئیس‌جمهور؛ حسن روحانی دیدم که با ماشین آخرین مدل ژاپنی سیاه؛ وارد سالن یک کارخانه و جمع کارگران می‌شود و از درون ماشین برای کارگران دست تکان می‌دهد. این فیلم مرا متعجب کرد.

وی ادامه داد: من در زمان انتخابات به حسن روحانی رای دادم ولی اگر رئیس جمهور عزیزمان بپذیرد این نقد را که این رفتار یعنی رفتن پیش کارگران آنهم با ماشین سیاه ژاپنی واقعا اشتباه بود و از دست‌شان در رفته، خیلی خوب است اما اگر بی‌اعتنایی کند و نپذیرد؛ نشان می‌دهد نقدپذیر نیستند. امیدوارم این نقد کوچک من به جایی برسد تا بتوان گفت می‌شود رئیس‌جمهور را هم نقد کرد.

در ادامه این برنامه؛ دو فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهمی حاتمی‌کیا و مرگ ماهی نقد و بررسی شدند.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها