تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۱۴:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74479

کارگردان سریال «محکومین» با اشاره به داستان این سریال که از مجازات های جایگزین سخن می گوید، اظهار امیدواری کرد که این مجموعه برای مردم تلنگر خوبی باشد.

به گزارش سینماسینما، سیدجمال سیدحاتمی که این روزها سریال «محکومین» را برای پخش از شبکه یک کارگردانی می کند درباره فضای این مجموعه گفت: قصه های ما بسیار به روز هستند و سعی کردیم تولید را صرفا به یک لوکیشن خاص و آپارتمانی محدود نکنیم بلکه به فضای واقعی اجتماع برویم.

وی ادامه داد: این سریال درباره حکم های جایگزین است که چند سال است در ایران اجرایی می شود و آقای بهروز مفید تهیه کننده سریال مدتی پیگیری کرد تا این سوژه را تصویب کند. نظر من هم این بود که این موضوع جای کار بسیاری دارد و می توان آن را مطرح کرد تا مردم با آن آشنا شوند و اینکه با نمایش بیشتر قصه ها و طرح این موضوع، قضات از این حکم های جایگزین استقبال کنند و به این ترتیب من وسوسه شدم که کارگردانی این سریال را قبول کنم.

کارگردان «محکومین» بیان کرد: در همه اپیزودهای سریال یک مساله و دغدغه اجتماعی مطرح می شود و این بهانه خوبی است که بخواهیم با مردم حرف بزنیم و مشکلات را بیان کنیم. خود من هم در کارهایم وارد این فضاهای اجتماعی می شوم و به همین دلیل به ساخت این سریال علاقه مند بودم.

وی درباره اینکه محدودیتی در این سوژه ها و قصه ها داشته اند یا خیر، اظهار کرد: ما از همان ابتدا می دانستیم چه خط قرمزهایی وجود دارد که نباید از آنها عبور کنیم و از همان زمانی که نگارش فیلمنامه شروع شد حواسمان به این نکته بود. مخصوصا که ما بیشتر سعی کردیم روی شخصیت ها و کاراکترها کار کنیم و محکومیت های جایگزین بهانه ای شد تا بیشتر به مشکلات روحی و روانی مردم بپردازیم و خیلی وارد مباحثی نشدیم که درگیر محدودیت ها شویم.

کارگردان فیلم «لاک قرمز» اضافه کرد: خط قرمز به معنای آن چیزی که اعلام می شود به ما گفته نشده است و معمولش هم این است که ما در این سال ها یاد گرفته ایم خودمان خط قرمزها را رعایت کنیم و چندان فضا باز نیست که بتوانیم هر موضوع و سوژه ای را کار کنیم.

سیدحاتمی درباره فضای این قصه ها و اینکه چقدر تلخ هستند، عنوان کرد: درست است که فیلم سینمایی من با نام «لاک قرمز» فضای تلخی داشت اما همان اثر هم بسیار امیدوار کننده بود. در این سریال هم تماشاگر به سمت امید سوق داده می شود و بخش زیادی از اپیزودها در فضایی اجتماعی رخ می دهد که تلخ نیست اما شاید خوشایند هم نباشد و در عین حال نشان می دهیم که همین فضای اجتماعی هم به سمت امید حرکت می کند.

وی در پایان بیان کرد: ما زحمت بسیاری برای این سریال کشیدیم و تعدد لوکیشن ها سختی هایی را به همراه داشت اما امیدوارم که نتیجه خوبی داشته باشد و مردم لذت ببرند و بعد از اینکه هر قسمت از سریال را می بینند، تلنگری به آنها وارد شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها