تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۸:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73510

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه مستند «خشت بهشت» که قرار است بزودی از شبکه یک سیما پخش شود، از ساختار کلی این مجموعه مستند سخن گفت.

به گزارش سینماسینما، رامین حیدری فاروقی با اشاره به مجموعه مستند «خشت بهشت» که این روزها در مراحل پایانی تولید قرار دارد، اظهار کرد: این مجموعه هزار دقیقه‌ای در ٢۶ قسمت ۴٠ دقیقه‌ای در گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما و در مدت ٨ سال در نزدیک به ۴۰ شهر ایران و جهان در قاره‌های مختلف تولید شده است.

او مستند «خشت بهشت» را سفری حکمی به آفاق برشمرد و گفت: این مستند تلاش می‌کند تا از نیاز قدسی بشر به تجربه و خلق زیبایی بگوید. بعضی از پرسش‌های این سفر که در همراهی مسافرانش، مطرح می‌شود، چنین هستند: نقش محیط زیبا درشکل و شخصیتِ زندگی ما چیست؟ جغرافیا چه تأثیری بر تاریخ گذاشته است؟ هویت فردی و اجتماعی چیست و نوع ایرانی- اسلامی آن چگونه شکل گرفته است؟ و پرسش‌های دیگری از این دست. شعر، موسیقی، معماری، انواع نقش‌پردازی و داستان‌سرایی معرفت‌اندیش ایرانی ـ اسلامی و تمام حوزه هنر مقدس، حاصل معاشرت با مفهوم و انواع تجلّی مطلقِ زیبایی یعنی«بهشت» است.

مجموعه مستند «خشت بهشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رامین حیدری فاروقی کاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما است که در دی ماه ١٣٩۶ از این شبکه روی آنتن می‌رود.

در کارنامه حرفه‌ای فاروقی داوری جشنوارهای «فیلم شهر»، «سیمای استان‌ها»، «سینما حقیقت»، «خانه سینما» و «فیلم فجر» دیده می‌شود. او همچنین درسال١٣٩٠ برنده جایزه بهترین کارگردانی مجموعه بلند مستند، با عنوان «شرق،دیوار، آفتاب» در نخستین جشنواره تلویزیونی جام‌جم شد.

رویا نونهالی، محسن حسینی و شریف حسین قاسمی که در مجموعه های مستند پیشین، فاروقی را همراهی کرده بودند، در بخش‌هایی از مستند «خشت بهشت» را همراهی کردند.

سایر عوامل تولید مستند «خشت بهشت» عبارتند از: امیرخسرو شاهوردی (تصویر و تدوین)، فردین خلعتبری (آهنگساز)، امید مهدوی (تولید و هماهنگی)، کامیار مینوکده (عکاس) و رامین حیدری فاروقی (پژوهش، نگارش و روایتگر).

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها