تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۱۹:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28914

سلطان و شبانموسیقی مجموعه تلویزیونی «افسانه سلطان و شبان» را بشنوید.

سینماسینما- بعد از آنکه مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ فیلمنامه سریال «افسانه سلطان و شبان» را نوشتند، در سال ۱۳۶۲ داریوش فرهنگ آن را با بازیگرانی مثل مهدی هاشمی، گلاب آدینه، محمد مطیع، محمد علی کشاورز، احمد آقالو و حسین کسبیان جلوی دوربین برد.
فرهنگ درباره نویسندگی این مجموعه گفته است : یادم می‌آید که سوسن تسلیمی (همسر سابقم) سه سکه پس‌انداز داشت که به ما داد تا به شمال و جای خلوتی برویم و این سریال را بنویسیم. ما هم رفتیم هتل صحرا بین چالوس و نوشهر و شبانه‌روز گفتیم و خندیدیم و نوشتیم و نتیجه کار را به تلویزیون دادیم که آنها هم سخت استقبال کردند.یادم می‌آید همین چند سال قبل دوباره با هاشمی به یادگار به آن هتل سری زدیم که نزدیک به سه دهه پیش در آن اتاقک کوچک طبقه دوم هتل در ضلع غربی آن، سلطان و شبان را باهم نوشتیم. یادش خوش؛ یک نکته جالب توی نویسندگی این سریال بود که هرگز فراموش نمی‌کنم. هرچند که در حقیقت هنوز هم نمی‌دانیم چه قسمت‌هایی را مهدی هاشمی نوشت و چه قسمت‌هایی را من نوشتم! به دلیل سال‌ها کار مستمر و سلیقه‌های مشترک، باهم یکی شده بودیم. آخرین جمله‌ای که یکی از ما برای پایان یک قسمت می‌نوشت، دیگری با همان ریتم و همان جملات و همان داستان‌پردازی ادامه می‌داد؛ تجربه شگفت‌آوری در نویسندگی بود. حالا چندان مهم نیست که حاصل خیلی خوب بوده یا نه، بلکه مهم آن است که از یک درد مشترک و سلیقه مشترک می‌آمد که دورنما داشت، تازگی و طراوت داشت.

عبدالله اسکندری و احمدعلی شجریان چهره پردازان سریال بودند و یوسف دانش صدیق، جواد صفا و حسن کیایی فیلمبرداران آن. آهنگسازی «افسانه سلطان و شبان» را بابک بیات انجام داد. بیات، دوبار در سالهای ۱۳۶۹ برای فیلم عروس و ۱۳۷۵ برای فیلمهای مردی شبیه باران و سرزمین خورشید برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد. بابک بیات برای محمد اصفهانی، خشایار اعتمادی، حمید حامی، نیما مسیحا، و تعداد زیادی از خواننده هایی که در حال حاضر خارج از ایران فعالیت دارند آهنگسازی کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. مازیار شیخ محبوبی
    ۱۶, مهر, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    یادباد،آن روزگاران؛ یاد باد……………….
    دوصد هزاران سپاس…………………

نظر شما


آخرین ها