تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۲:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23882

در فایل زیر با سینماسینما همراه شوید و موسیقی فیلم  «ولایت عشق»  را بشنوید. موسیقی ماندگار سریال تلویزیونی «ولایت عشق»با انتخاب هوشمندانه بابک بیات از جانب مهدی فخیم زاده، برای همیشه در ذهن مخاطبان به یاد می ماند.

 تولید سریال های تاریخی به طور کلی از دشواری های بسیاری برخوردار است در این مسیر نباید فراموش کرد که کارگردان چنین آثاری علاوه بر تبحر و مهارت در به تصویر کشیدن زوایای مختلف تاریخی، باید در انتخاب بازیگران و سایر عوامل همچون آهنگساز و خواننده برای موسیقی اثر دقت کافی به خرج دهد زیرا موسیقی بیش از هر بیان دیگری، توانایی تاثیرگذاری بالایی روی بینندگان دارد.

مهدی فخیم زاده از جمله کارگردانانی است که همیشه در کارنامه هنری خود، سابقه همکاری با بهترین عوامل را دارد که از جمله می‌توان از این میان به سریال ارزشمند«ولایت عشق» اشاره کرد.

این سریال ارزشمند تاریخی که تولید آن از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ به طول انجامید حاصل حضور عده ای از عوامل حرفه ای هنر در کنار یکدیگر است.
سریال “ولایت عشق” روایتی از هجرت امام رضا (ع) به مشهد است و توطئه های مامون که سرانجام منجر به شهادت این امام بزرگوار شد.

زنده یاد بابک بیات که در پنجمین روز از آذر سال ۱۳۸۵ با موسیقی زندگی وداع گفت موسیقی تیتراژ و موسیقی متن این اثر ارزشمند را تولید کرد.

این آهنگساز برجسته ایران زمین که به آموزش خوانندگان بسیاری از جمله محمد اصفهانی، حمید حامی، مانی رهنما و نیما مسیحا پرداخت در سال ۱۳۷۵ موسیقی سریال “ولایت عشق” را ساخت و طنین آواز محمد اصفهانی نیز بر این موسیقی ارزشمند نقش بست تا برای همیشه در ذهن مخاطبان یادآور این نکته باشد که موسیقی ماندگار بابک بیات با صدای خواننده های کارآشنا با یاد ماندنی تر خواهد شد.
بابک بیات همچنین در سال ۱۳۷۵ که سال آغاز تصویربرداری سریال “ولایت عشق” بود برای فیلم های “سرزمین خورشید” و “مردی شبیه باران” سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را دریافت کرد.
وی همچنین در همین سال موفق به دریافت جایزه اول موسیقی فیلم خانه سینما برای فیلم “ساحره” و جایزه بهترین آهنگسازی برای “صد سالگی سینما” در جشن گزارش فیلم شد.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها