تقی‌پور: منطقی شدن تعرفه‌های اینترنت نیازمند یارانه دولتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: باید تعرفه‌های اینترنت منطقی باشد تا سرمایه گذاری در شبکه برای توسعه ظرفیت اینترنت داخل ممکن باشد، لذا برای منطقی شدن تعرفه‌ها، باید دولت مستقیما وارد میدان شود و یارانه ارائه دهد.

به گزارش سینماسینما، دکتر رضا تقی‌پور انوری، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی پیرامون افزایش اخیر تعرفه‌های اینترنت توسط اپراتورها، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم اپراتورها بر اساس تعرفه‌هایی که سال ۹۵ به آن‌ها ابلاغ شده، نسبت به تعیین سقف قیمتی تعرفه‌ها اقدام می‌کنند و در کمیسیون صنایع نیز مدیران وزارت ارتباطات و اپراتورها این موضوع را مطرح کرده‌اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطرنشان کرد: اپراتورها قبلا در بحث رقابتی تخفیف‌های زیادی مخصوصا در بسته‌ها ارائه می‌دادند، اما در سال‌های اخیر با رشد هزینه‌های تحمیلی به اپراتورها، این گونه موارد محدود شد و با توجه به رشد شدید نرخ ارز و از آنجا که مبنای سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه ارزی است، لذا اپراتورها نتوانستند سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در زیرساخت‌ها و توسعه شبکه انجام دهند.

تقی پور اظهار کرد: باید تعرفه‌های اینترنت منطقی باشد تا سرمایه‌گذاری در شبکه برای توسعه ظرفیت اینترنت داخل ممکن باشد، لذا برای منطقی شدن تعرفه‌ها، باید دولت مستقیما وارد میدان شود و یارانه ارائه دهد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 173967 و در روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۸:۱۳
2024 copyright.