قیمت سوناتا هیبرید چقدر است؟

با پرداخت قیمت سوناتا هیبرید در حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شما یک سدان با یک پیشرانه دو لیتری خواهید داشت.

این پیشرانه که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است از فناوری توربوشارژ محروم بوده و برای تامین هوای خود از تنفس طبیعی استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه هیوندای سوناتا هیبرید از سوی شرکت سازنده چیزی در حدود ۱۹۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه اعلام ‌شده است. همچنین این پیشرانه در دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه می‌تواند به حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر دست پیدا کند که برای خودرویی با وزن ۱۵۸۶ کیلوگرم و در مقایسه با سایر خودروهای موجود در کلاس قیمت سوناتا هیبرید توان و گشتاور مناسبی است. قدرت تولید شده توسط پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته خودکار تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

Sonata Hybrid برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت نیاز به ۹٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین بیشینه سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت برای خودرویی با این پیشرانه و توان در مقایسه با سایر خودروهای موجود در کلاس قیمت سوناتا هیبرید عددی قابل‌ قبول محسوب می‌شود. هیوندای سوناتا هیبرید در بخش مصرف سوخت نتوانسته آن‌ چنان ‌که باید و شاید انتظارات را برآورده سازد.

سایر خودروهای هیبریدی هم ‌قیمت سوناتا هیبرید مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به هیوندای سوناتا هیبرید دارند. با این ‌حال برای افرادی که از پرداخت هزینه برای بنزین و مراجعه دائمی به پمپ ‌بنزین خسته شده‌اند و یا محیط‌زیست جزئی از اولویت‌هایشان است، هیوندای سوناتا هیبرید گزینه مناسبی است. در داخل شهر مصرف سوخت هیوندای سوناتا هیبرید چیزی در حدود ۵٫۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. این عدد در جاده‌های خارج شهری ۵٫۳ لیتر و در مسیر ترکیبی ۵٫۶ لیتر است. با در نظر گرفتن این مصرف سوخت و باک ۶۰ لیتری، هیوندای سوناتا هیبرید سدانی است که شما را از مراجعه دائمی به پمپ بنزین نجات می‌دهد. بنابراین این خودرو گزینه‌ای است که هیچ‌گاه شما را از پرداخت قیمت سوناتا هیبرید ناامید نخواهد کرد.

هیوندای سوناتا هیبرید در بخش ایمنی هم تمامی آنچه را که از یک خودرو در کلاس قیمت سوناتا هیبرید انتظار می‌رود، در اختیار خریداران خود قرار داده است. عملا این خودرو را می توان یک گرینه ایمن برای سفرهای درون شهری و برون شهری تلقی کرد. از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی که در هیوندای سوناتا هیبرید به‌کاررفته است، می‌توان به ایزوفیکس صندلی، ۶ کیسه هوا در بخش‌های اصلی، جانبی و پرده‌ای، کمربند ایمنی محدودکننده و پیش‌کشنده، فرمان حساس به‌سرعت، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی و ضد قفل، ترمز پارک برقی، بازیابی انرژی ترمز، رادار نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، باران و جلو، سنسور و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری و سه حالت رانندگی اشاره کرد.

خودروهای کره‌ای همواره به دلیل داشتن امکانات رفاهی زیاد بسیار خوش‌نام بوده‌اند. هیوندای سوناتا هیبرید هم از آن دسته خودروهایی است که با امکانات رفاهی خود توانسته قیمت سوناتا هیبرید را که ممکن است ازنظر بعضی افراد زیاد به نظر برسد، توجیه کند. فهرست امکانات رفاهی هیوندای سوناتا هیبرید شامل مواردی چون دی‌لایت، اتولایت، تنظیم خودکار ارتفاع نور، مه‌شکن عقب، چراغ چرخشی، چراغ شور، چراغ خوش‌آمد گویی، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه‌های کنترلی، قابلیت تنظیم موقعیت فرمان در ۴ حالت، گرم‌کن فرمان، ۸ بلندگو ۴۰۰ واتی، هندزفری، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دوربین عقب، نمایشگر ۴٫۲ اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه اتومات دوگانه، صندلی حافظه‌دار راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت و تنظیم گودی کمر، صندلی ۶ حالته برقی برای سرنشین، گرم‌کن صندلی، خروجی ۱۲ ولت، صندوق برقی با جک، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی و تاشو و سانروف است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شما با پرداخت قیمت سوناتا هیبرید صاحب خودرویی می‌شوید که کمترین نقاط منفی را در خود دارد. همان‌ طور که گفته شد هیوندای سوناتا هیبرید از نظر ایمنی تمامی تجهیزاتی را که برای خودرویی در کلاس قیمت سوناتا هیبرید لازم است، در خود جای ‌داده است. به‌ علاوه کیفیت ساخت بسیار بالای آن نه‌ تنها شما را از پرداخت قیمت سوناتا هیبرید ناامید نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند هیوندای سوناتا هیبرید را در فهرست خودروهای پیشنهادی شما به دیگران قرار دهد. از نظر امکانات رفاهی نیز که فهرست بلند بالای هیوندای سوناتا هیبرید حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و همه‌ جانبه رفاه حال سرنشینان را فراهم می‌کند. قرار گرفتن تمامی این عوامل در کنار هم باعث شده که علی‌رغم بالا بودن قیمت سوناتا هیبرید، طرفداران این خودرو در بازار خودروهای کارکرده هم کم نباشد. با این ‌حال به دلیل پیچیدگی‌های فنی ممکن است هزینه نگهداری هیوندای سوناتا هیبرید کمی زیاد به نظر برسد. که البته برای خودرویی در کلاس قیمت سوناتا هیبرید چیز دور از انتظاری نیست.

قیمت سوناتا هیبرید بین ۹۵۰ میلیون  تا ۱ میلیارد ۴۵۰ میلیون تومان است که نشان می‌دهد این خودروی جذاب هم مانند سایر خودروهای موجود در بازار کشورمان از موج گرانی قیمت‌ها جا نمانده است. بنابراین با آن که قیمت این خودرو باعث می‌شود که برای همه اقشار جامعه در دسترس نباشد، اما برای کسانی که قصد خرید سدان های با کیفیت را دارند، نسبت به امکانات و آپشن هایی که ارائه می‌کند، خودروی به قیمت و مناسبی است. خصوصاً کسانی که قبلاً خودروی سدان یا شاسی بلند خارجی داشته‌اند، با توجه به افزایش قیمتی که شامل حال خودروهای آن‌ها هم شده، می‌توانند با تعویض خودرو، یک سدان خوش‌چهره به نام سوناتا هیبرید را از آن خود کنند. البته این در حالی است که شما بخواهید خلاف جهت جامعه حرکت کنید! چرا که در حال حاضر بسیاری از خریداران، ترجیح می‌دهند به جای سدان به سراغ کراس اوورهای جمع و جور بروند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 141742 و در روز شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵:۵۹
2024 copyright.