تهیه‌کننده‌ها از من می‌خواهند به جای دستمزد هدیه بگیرم

زهرا سعیدیزهرا سعیدی گفت: پیشنهادها عین بی انصافی است، به همین خاطر ترجیح می‌دهم در خانه بمانم.

به گزارش سینماسینما، زهرا سعیدی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. این بازیگر در بیشتر فیلم و سریال‌ها نقش مادر مهربان و دلسوز را بازی کرده است. بازی در سریال «ستایش» یکی از نقش‌آفرینی‌های اوست. این روزها شاهد بازی زهرا سعیدی در سریال «ماه و پلنگ» بودیم که همین موضوع بهانه ای برای گفتگو شده است:

حضور شما در «ماه و پلنگ» چگونه شکل گرفت؟

ابتدای کار، به گمانم فروردین ماه بود که با من تماس گرفتند تا نقش یکی از مادرها را بازی کنم. به دلیل مسافرت دوماهه‌ام به این نتیجه رسیدیم که موقع فیلمبرداری نقش مورد نظر، نخواهم بود. بعد از برگشتنم دوباره تماس گرفتند و با آنها همراه شدم.
 کار با آقای امینی چطور بود ؟

کار با آقای امینی خیلی خوب بود. از کارکردن با کارگردان‌های دقیق، وسواسی و خوش خلق لذت می برم.
نظرتان را درباره سریال بفرمایید؟

این طور که در برخورد با مردم متوجه شدم، مورد اقبال عموم بوده است.
اگر به گذشته برگردید، بازیگری را انتخاب می کنید؟

بازیگری عشق من است. اگر تئاتر سر و سامان درستی داشت، ترجیح می‌دادم بازیگر تئاتر باشم. سال گذشته در نمایش «جنایت و مکافات» بازی کردم. هم خیلی مورد توجه تماشاگران بود و هم خودم لذت بردم.
وضعیت پیشنهاد کار این روزها چگونه است ؟

پیشنهاد کار دارم اما به دلیل بودجه‌های کم، تهیه‌کننده‌ها از من می‌خواهند به جای دستمزد، هدیه بگیرم. چرا من با حداقل سی سال فعالیت در این حرفه باید هدیه بگیرم؟ پیشنهادشان عین بی انصافی است. به همین خاطر ترجیح می‌دهم در خانه بمانم. استراحت کنم و به فیلم و کتاب مورد علاقه خودم بپردازم.
دلیل کم کاری شما در تئاتر همین موضوع است؟

متاسفانه اشکال کار در تئاتر این است که دستمزدی که پرداخت می شود به شرط اجرای نمایش است. در حالی که ممکن است شما دو ماه وقت بگذاری و تمرین کنی اما مجوز اجرا نگیری.

دغدغه این روزهای شما چیست؟

بیشتر وقتم را به نوشتن می گذرانم و یک رمان به نام «بی دل هوا» در زمینه دفاع مقدس نوشته‌ام که درباره یک خانواده آبادانی است که در اثر جنگ مهاجرت می‌‌کنند. در توزیع کتابم به مشکل برخوردم و در حال حاضر فقط چند کتابفروشی کتابم را عرضه می‌کند.

 مشغول کار جدیدی هستید؟

قرار است در سریال «در جستجوی آرامش» سعید سلطانی نقشی را ایفا کنم.

وضعیت حضور جوانان در این حرفه را چگونه می‌بینید؟

حرفه بازیگری در بین جوان‌ها خواستار زیادی دارد. اما اینکه آغاز کننده، ادامه هم خواهد داد سؤالی است که پاسخ روشنی ندارد. فکر می‌کنم مسئولین فرهنگی باید برای امنیت شغلی این حرفه تصمیم‌های اساسی بگیرند.
کلام پایانی؟

مردم ما خوش سلیقه هستند و کارهای خوب را حتما به تماشا می‌نشینند. باید درک بینندگان را پاس بداریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36970 و در روز یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴:۴۶
2024 copyright.