قاسمخانی گفت: خودم آنقدر بیرون از سینما حالم بد است و بدبختی دارم که دوست دارم دو ساعتی که در سینما هستم و فیلم میبینم؛ حالم بهتر شود.
به گزارش سینماسینما، فیلم «خوب، بد، جلف» اولین تجربه سینمایی پیمان قاسمخانی در حوزه کارگردانی بود که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. رسم بر این بوده که فیلمهای کمدی در ادوار مختلف جشنواره فجر مورد اقبال جشنواره قرار نمیگرفتند اما امسال جشنواره دو فیلم کمدی را در بخش مسابقه خود جای داد گرچه هیچکدام هم توفیقی کسب نکردند.
قرار است چند سال دیگر فیلم جدی بسازید؟
جدی نیست کمدی است. اما کمدی سیاه.
فکر میکنید برای این فیلم کار سختتری در پیش دارید؟
نه، من وقتی این فیلم را ساختم؛ فهمیدم در کارگردانی چه کارهایی نباید انجام میدادم. خیلی خوشحالم که این فیلم را ساختم که انشاالله بعد از این کار فیلم خوبم را خواهم ساخت که متعجبتان خواهد کرد.
اکران فیلم در جشنواره باعث نمیشود که تعداد تماشاگران در اکران عمومی کم بشوند به ویژه در حوزه فیلمهای تجاری و کمیک؟
این را میگویند ولی شاید کسی علاقمند باشد دو یا سه بار فیلم را ببیند.
همین اتفاق برای «بارکد» اتفاق افتاد.
من تصور میکنم دوستانی این فیلم را میبینند و به دوستان دیگرشان توصیه میکنند که آن را ببینند.
وسوسه نشدید یکی از نقشهای فیلم را بازی کنید؟
نه؛ هرگز.
باتوجه به اینکه سینمای تلخ در میان قشر روشنفکر و رسانهای بیشتر جدی گرفته میشود؛ فکر نمیکنید در اکران مظلوم بمانید؟
آنها مظلوم هستند نه ما. ما اینجا مظلومیم آنها در اکران. آنجا از روی فیلمهای تلخ رد میشویم.
پس مطمئنید مردم استقبال میکنند؟
نه، مطمئن نیستم. به هرحال فیلمهای تلخ هم آینهای از اجتماع هستند و طبعا مشتریان خود را دارند.
آیا مردم الان حالشان خوب است و آیا آن فیلمها حال مردم را بدتر نمیکند؟
تصور من راجع به سینما این است که خودم آنقدر بیرون از سینما حالم بد است و بدبختی دارم که دوست دارم دو ساعتی که در سینما هستم و فیلم میبینم؛ حالم بهتر شود. ولی آدم نمیتواند سینمای جدی و واقعگرا و تلخ را نیز نادیده بگیرد و نقض کند.
احتمالا محک زدن کارگردانی برای نویسندهها کمی سخت است. چه اتفاقی افتاد که این ریسک را قبول کردید تا وارد وادی کارگردانی شوید؟
من از بدو ورودم به سینما علاقه به کارگردانی داشتم. اگر مصاحبههای بیست سال پیش من را بخوانید متوجه میشوید که به نیت کارگردانی وارد سینما شدم. منتهی در طول راه تنبل شدم و عقب افتادم و بهکلی ماجرا یادم رفت. درحال حاضر قضاوتی که شما میفرمائید خیلی برایم مهم نیست. هدف من این است که فیلمی بسازم که تماشاگر با دیدنش حالش خوب شود. فکر میکردم این حد تواناییام است. البته میتوانست بهتر از این هم باشد. خوشبختانه تماشاگران هم بعد از دیدن فیلم میگفتند حالمان خوب است.
و ممکن بود به برندتان آسیب جدی وارد کند.
اگر آدم قرار باشد به یک برند فکر کند اصلا نباید کار کند. البته شما لطف دارید، اما درکل جزو دغدغههای فکری من نبود که شاید کار قویتر باشد یا ضعیفتر.
شوخیهایتان هم شامل ممیزی شد؟
هفت مورد کوتاه ممیزی شد که در روند داستان تاثیرگذار نبود ولی بعضیهایش خیلی بامزه بود و دلم برایشان سوخت.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- ما اشتباهی شدیم!
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
- مروری بر فهرست متقاضیان پروانه ساخت، نمایش و تهیهکنندگی/ جیرانی، قاسمخانی و جوان درخواست صدور مجوز دادهاند
- پیمان قاسمخانی: تماشای کمدی در سالن سینما حال بهتری دارد
- «چپ، راست» تازهترین فیلم چهار کارگردان کمدی
- خوب بد جلف ۲ نوروز میآید
- واکنش جالب روزنامه جامجم به سریال «هیولا» مهران مدیری/ هیولایی که خسته است
- مهران مدیری و پیمان قاسمخانی با سریال هیولا به شبکه نمایش خانگی می آیند
- از «فروشنده» تا «نهنگ عنبر۲»/ ۱۱ فیلم با فروش بیش از ۱۰ میلیارد در سینمای ایران
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- «خوب، بد، جلف» سریال میشود
- پیمان قاسمخانی، مهمان جدید «سیوپنج» جیرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جایزه فیپرشی به فیلم «برادران لیلا» اهدا شد
- جدول نهایی ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن/ «تصمیم به متارکه» در صدر جدول
- معرفی برگزیدگان هفتادوپنجمین جشنواره کن/ نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
آخرین ها
- نمایش فیلم کوتاه «مهاجر» در ۱۴ جشنواره بین المللی
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- همایون اسعدیان: وزارت ارشاد با آییننامههایی حرکت میکند که متعلق به ۲۰ یا ۳۰ سال پیش است
- پشت پلک را از رادیو بشنوید
- وقتی هاشمی، کودکی و رندی دهه نودیها را به رخ میکشد /«پسران دریا» نمونه ساده سازی شده «باشو غریبه کوچک»
- پگاه آهنگرانی داور جشنواره بینالمللی نوستالژیا شد
- شیوا ممتحن: جشنواره پویانمایی کانون، جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک میکند
- «بدون قرار قبلی» و یک فیلم دیگر پروانه نمایش گرفتند
- سینماهای استان خوزستان تعطیل شد
- مراسم پایانی جشنواره فیلم کن / گزارش تصویری
- معرفی برگزیدگان هفتادوپنجمین جشنواره کن/ نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید
- حضور همراه اول در نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف جذب نخبگان
- رئیس سازمان صداوسیما: نمیتوانیم در نظارت بر محتوای صوت و تصویر سهلانگاری کنیم
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
- کیومرث پوراحمد فیلم جدید می سازد؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- جایزه فیپرشی به فیلم «برادران لیلا» اهدا شد
- جدول نهایی ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن/ «تصمیم به متارکه» در صدر جدول
- پیام تسلیت شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما/ تاسف از بیتوجهی عوامل فیلم حاضر در جشنواره کن به حادثه متروپل آبادان
- روزنامه گاردین پیشبینی کرد؛ سعید روستایی بهترین کارگردان کن میشود
- توئیت گلشیفته فراهانی خطاب به جشنواره کن درباره اصغر فرهادی و فیلم «عنکبوت مقدس»
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- قصه آدم های خاص روی موج رادیو
- اینجا کسی موفق نیست!
- از سوی رئیس سازمان سینمایی؛ ماموریتهای پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد
- جایزه نوعی نگاه کن به «بدترینها» رسید
- وادیار در بخش رقابت جشنواره فیلم کوتاه اودنسه دانمارک
- «جنگل سوگوار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران و نقد میشود
- پیشبینی نشریه معتبر ورایتی: «عنکبوت مقدس» شانس اول دریافت نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۲ است