جوانانی که امسال ستاره می‌شوند/ پنج: هنگامه حمید زاده

سینما سینما، سام بهشتی ــ در طول این مدت و قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر با انتشار مطالبی به معرفی جوانانی که امسال در بخش های محتلف سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند پرداختیم.

به گزارش سینماسینما، در مطالب قبلی به معرفی بازیگران و استعداد های جوان سینمای ایران پرداختیم که تمامی آن ها از میان بازیگران مرد، انتخاب شدند اما یکی از چهره های امسال که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم در بخش های سودای سیمرغ و نگاه نو حضور دارد، یکی از دخترهای جوان سینمای ایران است که قابلیت تبدیل شدن به یک ستاره صاحب نام در سینمای ایران را دارد.

هنگامه حمید زاده شاید در وهله اول فقط در میان خانواده سینمای ایران شناخته شده باشد اما این بازیگر جوان سینمای ایران فعالیت حرفه ای اش در عرصه بازیگری را با سریال پر بیننده «بزنگاه» به کارگردانی رضا عطاران آغاز کرد و از همان مقطع زمانی به عنوان بازیگر شناخته شد و در این مسیر قدم گذاشت.

نخستین حضور این دختر با استعداد سینمای ایران در فیلم «آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه کنندگی علی معلم بود. فیلمی که تجربه حضور در کنار همایون ارشادی، آنا نعمتی و مصطفی زمانی را برای این بازیگر در پی داشت.

حمید زاده در فیلمِ بهرام بهرامیان ایفاگر یکی از نقش های اصلی بود و این بازیگر در آن زمان برای سینمایی ها شناخته شد.  بعد از این اتفاق کارگردان های بسیاری به او پیشنهاد بازیگری دادند اما این بازیگر سعی کرد در گام های اول ثابت قدم باشد و با وسواسی خاصی نقش های خود را انتخاب کند که همین سخت گیری بیش از حد و اخلاق های شخصی باعث شد، هنگامه حمید زاده مسیرش را از هم نسلان اش جدا کند.

او در طول این مدت حاضر نشد که در هـَـــر فیلمی به ایفای نقش بپردازد و چهار سال بعد از فیلم «آل»، داریوش مهرجویی به سراغ این بازیگر رفت و برای یکی از نقش های اصلی فیلم «اشباح» او را برگزید.

اگرچه فیلم آخر داریوش مهرجویی نتوانست انتظارات را برآورده کند ولی سبب شد تا بازی متفاوت حمید زاده در این فیلم دیده شود و هیات داوران دیپلم افتخار بازیگری را به او تقدیم کنند.

هرچند بحث هایی در آن سال ها مطرح شد که نام او در میان سیمرغی ها بوده است و در آخر کار قرعه به نام شخص دیگری افتاد و شبنم مقدمی سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل را برای حضور در فیلم «امروز» دریافت کرد و دیپلم افتخار به هنگامه حمید زاده رسید.

به هر حال زمان گذشت و بعد از فیلم داریوش مهرجویی باز هم، این بازیگر سینما به همان مسیر قبلی ادامه داد، بعد از «اشباح» او دیگر به یکی از چهره های شناخته شده تبدیل شده بود و فیلمنامه های زیادی را رد می‌کرد تا به آن نقش مورد دلخواه خود برسد.

سال گذشته، خبری مبنی بر حضور این بازیگر در نخستین فیلم مجید توکلی به میان آمد و او نقش اصلی زن فیلم «متولد ۶۵» را انتخاب کرد و با پدرام شریفی همبازی شد.

فیلم «متولد۶۵»  امسال در بخش نگاه نو پذیرفته شده است و یکی از فیلم های مطرح این بخش، در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود.

در بخش نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های مهمی هم چون «ایستاده در غبار» ، «من» و «ابد و یک روز» به واسطه حضورشان در دو بخش سودای سمیرغ و نگاه نو  از اهمیت بیشتری برخوردارند،  اما این بدین معنا نیست که آثار دیگر نادیده گرفته شوند.

حضور هنگامه حمید زاده و پدرام شریفی در کنار هم، می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. هر دو این بازیگران پتانسیل ستاره شدن را دارند و انتخاب های آن ها و رزومه کاری آن ها خود گواهی بر این مساله است.

هنگامه حمید زاده امسال در یکی از فیلم های جنجالی دیگر در مقام بازیگر اصلی به ایفای نقش پرداخته است. این که یک بازیگر با وسواس منحصر به فرد حمیدزاده در فیلمی به کارگردانی محمد حسین فرحبخش به ایفای نقش بپردازد، ناخواسته مخاطبان جدی سینما را برای تماشای این فیلم ترغیب می‌کند.

آب نبات چوبی

فیلمنامه این فیلم را که به یک موضوع ملتهب اجتماعی می پردازد، علی اصغری فیلمنامه نویس جوان سینمای ایران نوشته است. او سال گذشته با فیلم «شیفت شب» در فجر سی و سوم حضور داشت و امسال با محمد حسین فرحبخش همراه شده است.

حمید زاده امسال در فیلم «آبنبات چوبی» بازی متفاوتی را از خود ارائه کرده و بار دیگر توانایی های خود را در عرصه بازیگری به رخ کشیده است.

«کم حرف بودن» یکی از ویژگی های این بازیگر است، نمی توان گفت مصاحبه داشتن یا نداشتن برای یک بازیگر ویژگی محسوب می‌شود اما او در طول این سال که از فعالیت حرفه اش می‌گذرد ثابت کرده است که به دنبال حاشیه نمی رود و فقط با عملکردش، خود را تثبیت می کند.

در برهه ای از زمان بحث هایی پیرامون شباهت ظاهری او با گلشیفته فراهانی به میان آمد و او هیچگاه درباره این موضوع اظهار نظر کرد و با فعالیت حرفه ای اش خود را مطرح کرد.

اگر معیار قضاوت بر اصول درستی پایبند باشد، نام او را در آینده بیشتر خواهیم شنید، او امسال با دو فیلم «آبنبات چوبی» و «متولد ۶۵» در فجر ۳۴ هم حضور دارد و اگر نام او را در لیست نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن دیدیم، نباید تعجب کنیم. امیدوارم که این بازیگر هم محکم و استوار به مسیر کاری خود ادامه دهد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 11110 و در روز سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱:۳۹
2024 copyright.