در نشست رسانه‌ای فیلم «بی‌مادر» عنوان شد؛ می‌خواستیم مخاطب به یک خودپرسشگری برسد

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی‌مادر» به  کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی بیمادر به کارگردانی مرتضی فاطمی، با حضور این کارگردان و علی اوجی و محمدرضا مصباح تهیه کننده، محمود دهقانی طراح گریم، امیررضا جوکار، پردیس پورعابدینی، پژمان جمشیدی، میترا حجار بازیگران، مسعود سلامی فیلمبردار، سهیل دانش اشراقی طراح صحنه، بابک اردلان مدیر فیلمبرداری، حسین قورچیان صداگذار در محل برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مرتضی فاطمی سالگرد علیرضا انصاریان فوتبالیست و دیگر کسانی که به دلیل کرونا طی یک سال گذشته فوت کرده‌اند، تسلیت گفت.

محمدرضا مصباح نیز درگذشت حسن جوهرچی بازیگر تلویزیون را تسلیت گفت.

علی اوجی نیز بیان کرد امروز تولد زنده یاد عارف لرستانی است و باید بگویم جای زنده یاد علی معلم نیز خالی است. امیر آقایی متأسفانه به دلیل حضور در جلسه فیلمبرداری در این جلسه حضور ندارد و من از طرف وی عذرخواهی می‌کنم.

مرتضی فاطمی درباره نام فیلم گفت: در لحظه اولی که نام این فیلم به ذهنم رسید، داشتم کتابی را می‌خواندم که بین دو مادر خونی و مادری که از وی مراقبت کرده و قرار است بچه بین این دو نفر، مادر خود را انتخاب کند و این باعث شد نام فیلم را بی مادر انتخاب کنم.

وی درباره انتخاب امیر آقایی بیان کرد: انتخاب وی به دلیل وجود مجموع پارامترها است وی جزو یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است و ربطی به بازی وی در فیلم بدون تاریخ بدون امضا نداشت.

پژمان جمشیدی در پاسخ به بازی در این فیلم و تاکید بر توان بازی خود در فیلم‌ها توضیح داد: من مانند شما به سینما حرفه‌ای نگاه نمی‌کنم و نقشی که دوست دارم بازی می‌کنم و به اندازه نقش خود فکر نمی‌کنم.

پورعابدینی درباره بازی در کاراکتر مادر بیان کرد: بازی در این نقش برای من سخت بود چرا که از هر جهت با من فاصله داشت اما با نگاه به مشکلات جامعه می‌توانیم سعی کنیم تا با این شخصیت‌ها همذات پنداری کنیم.

فاطمی درباره بازیگر کودک فیلم گفت: امیررضا جوکار از بین بچه‌های بسیاری انتخاب شد و شیرینی و هوش او باعث شد برای این نقش انتخاب شود. کار با کودکان ریسک بزرگی بود اما همه تیم با یکدیگر سعی کردیم تا با امیررضا همراه شویم تا بتواند در این نقش بدرخشد.

وی درباره موسیقی فیلم بیان کرد: برای ساخت این فیلم گزینه‌های بسیاری داشتیم که در نهایت با بامداد افشار همکاری کردیم تم اصلی موسیقی از یک موسیقی هراتی گرفته شده که افشار از روی آن بسیار ایده گرفته شده است.

مصباح نیز گفت: واژه سانسور را نمی‌پسندم اما اصلاحاتی صورت گرفت که با مشورت کارگردان این اصلاحات انجام شد.

پردیس پورعابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: بازی در برخی سکانس‌ها خیلی سخت بود و حالا نیز که به آن فکر می‌کنم سعی می‌کنم جلوی اشک خود را بگیرم. همه ما زن‌ها یک حس مادرانه درون ما دمیده شده و حس مادرانه داریم.

فاطمی ادامه داد: سعی کردم از موقعیت ایجاد شده برای یک زن که مجبور به از دست دادن همه چیز است به روابط انسانی برسیم. رحم اجاره‌ای تنها مساله ما نبود بلکه می‌خواستیم مخاطب به یک خودپرسشگری برسد.

مصباح نیز گفت: هیأت انتخاب تصمیم گرفت که این فیلم در بخش مسابقه باشد.

فاطمی بیان کرد: معتقدم سینما و فلسفه در یک نقطه به هم می‌رسند و آن از خود پرسشگری است و سعی کردم که یک درام بسازم و در کنار آن سوالات خود را با مخاطب به اشتراک بگذارم اما تلاش نکردم که فیلم روانشناسی یا فلسفی بسازم.

وی درباره چهره پردازی فیلم نیز توضیح داد: محمود دهقانی گریم بسیار درخشانی در فیلم داشت.

علی اوجی نیز بیان کرد: دهقانی برای کاری که می‌کند وقت می‌گذارد و تحقیق می‌کند.

فاطمی گفت: امیدوارم مخاطبان این فیلم را دوست داشته و بیشتر آن را ببینند.

جمشیدی درباره آماده شدنش برای دریافت سیمرغ بیان کرد: امسال همه به من لطف دارند و نقدهای خوبی از خود خواندم مهم این است که جشنواره خوب برگزار شود و هرکس دیگری سیمرغ بگیرد قسم می‌خورم که بسیار خوشحال شوم.

مصباح درباره اینکه فیلم تا چه اندازه همسو با سیاست‌های دولت مبنی بر فرزند آوری بود، توضیح داد: ما چندان به سیاست‌های دولتی کاری نداریم و مستقل فیلم می‌سازیم.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 169273 و در روز جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶:۴۱
2024 copyright.