«قهرمان»؛ صدرنشین گیشه فیلم‌های ایرانی در فرانسه

فیلم سینمایی «قهرمان»، ساخته اصغر فرهادی صدر نشین فروش فیلم‌های ایرانی شد.

به گزارش سینماسینما از پاریس، اولین فیلم ایرانی که درسال ۲۰۲۲ به پرده سینماهای فرانسه رفت، «کشتارگاه» (باعنوان فرانسوی بازارسیاه) از عباس امینی است. این فیلم که پیش‌تر جایزه داوران جشنواره فیلم‌های پلیسی را در فرانسه به دست آورده بود از چهارشنبه (دیروز) ۵ ژانویه بر پرده سه سینما در پاریس به نمایش درآمد و با نقدهای مثبتی از سوی مطبوعات فرانسه مواجه شد.

فیلم سینمایی «خورشید» (باعنوان فرانسوی بچه‌های خورشید) ساخته مجید مجیدی نیز یک روز مانده به پایان سال میلادی در دو سینمای پاریس روی پرده رفت. این فیلم در روز اول ۱۱۴ تماشاگر داشت، که به احتمال قوی در هفته اول، تماشاگران آن به ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

همچنین فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی، صدرنشین Box Office فیلم‌های ایرانی‌ای است که اخیرا در فرانسه اکران شده‌اند. کمپانی ممنتو، پخش‌کننده این فیلم نیز در هفته سوم اکران این اثر، تعداد سینماهای نمایش‌دهنده را به ۲۴۰ رساند. با این حال فروش فیلم در هفته سوم با تعداد ۳۶۰۰۰ تماشاگر با افت ۳۰ درصد روبرو شد، که طبیعی است. بر اساس آمار Box Office ، تا آخر هفته سوم «قهرمان» تعداد حدود ( ۱۴۷۰۰۰) تماشاگر داشته است.

در فرانسه برخلاف آمریکا، برای نشان دادن میزان فروش یک فیلم «تعداد تماشاگر» را اعلام می‌کنند. البته هر پخش کننده‌ای فروش دقیق با احتساب تعداد تماشاگر و همچنین مقدار درآمد فیلم خود را نیز دارد، چون گیشه‌های سینماها مستقیم به «مرکز ملی سینما» وصل است و تمامی آمار و درآمد فیلم‌ها در آنجا ثبت می شود.

جدایی نادر از سیمین، پرفروش‌ترین فیلم اصغر فرهادی در هفته اول در فرانسه بود که ۱۵۴۰۰۰ تماشاگر داشت. اصغر فرهادی و فیلم‌هایش همچنان، قهرمان Box Office در میان فیلم‌های ایرانی به حساب می‌آید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 167264 و در روز پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۸:۴۰
2024 copyright.