چهلمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید؛ «موقعیت مهدی» بهترین فیلم شد

اختتامیه جشنواره فیلم فجر با معرفی فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر به عنوان بهترین فیلم، رضا میرکریمی به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم «نگهبان شب» و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «برف اخر» و بدون اهدای سیمرغ مردمی و در حالی که «موقعیت مهدی» و پس از آن «علفزار » و «برف اخر» رکورددار دریافت جایزه بودند، برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، hختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر از زمان اعلام شده ( ۱۸:۳۰)  شامگاه ۲۲ بهمن ماه با پخش سرود و قرائت آیاتی چند از قرآن کریم برپا شد.

پس از بخش ویدئویی حاوی تصاویری از اتفاقات اوایل انقلاب و با مضمون وحدت کلمه در راه پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالروز جشن انقلاب، محمد سلوکی که اجرای این مراسم را برعهده داشت در جایگاه حاضر شد و سپس ویدئویی از روزهای برگزاری چهلمین دوره این رویداد به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی و هنرمندانی چون علی نصیریان، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مجید برزگر، امین حیایی، هادی حجازی‌فر، حبیب‌الله والی‌نژاد، نوید محمدزاده، فرشته حسینی، بهرام رادان، ترلان پروانه، آرین وزیردفتری، شادی کرم رودی، مجید صالحی و … حضور داشتند.

در بخش ابتدایی مراسم، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور در جایگاه، درابتدای صحبت خود ضمن تشکر از حضور میهمانان در این رویداد و گرامی داشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی و میلاد امام جواد (ع) بیان کرد: سینمای ایران در دوسال گذشته از ویروس کرونا آسیب دید و عزیزانی را از دست داد یاد آنها گرامی.  اما علی رغم تاثیر کرونا چرخه صنعت سینما به فعالیت خود ادامه داد من از هنرمندانی که این چرخه را در حرکت نگاه داشتند، تشکر میکنم.

او ادامه داد: امروز سینمای ایران به درخت تناوری تبدیل شده است و آنچه ما داریم دسترنج سینماگران شریف ماست. در این دوره از جشنواره من و همکاران به قدر وسع کوشیدیم که فرآیندها استانداردسازی شوند و از آغاز گامهایی برداریم برای برگزاری روشن تر جشنواره. از آیین نامه دقیق با اهداف مشخص و گاه شمار معین که همه اینها فرصت‌هایی است برای آینده نگری.
مسعود نقاش‌زاده افزود: ما برای ارتقا این جشنواره نیازمند قانون‌گرایی و آینده نگری هستیم. بنابر این فیلمها را در زمان پیش بینی شده پذیرفتیم و خواسته‌های خارج از آن را نپذیرفتیم. سختی‌های بسیار زیادی در مسیر ما بود و با وجود دشواری کرونا و سختی‌ها، تهدیدها و ناامیدی‌ها همه تلاش کردیم تا کار درست را انجام دهیم. ما باید مسائل را بازشناسی کنیم چه در سینما چه جشنواره فجر و برای آنها راه حل اصولی پیدا کنیم. مماشات‌ مشکلات را حل نمی‌کند. بنابر این باید سرسخت با معایب روبرو شویم و من سعی کردم اینکار را انجام دهم.

ویدئویی از هنرمندان درگذشته یک سال اخیر در ادامه مراسم پایانی بخش شد که در این ویدئو از  فرشته طائرپور، عزت‌الله مهرآوران، علیرضا سجادپور، فتحعلی اویسی، رحیم رحیم‌پور، حبیب الله صحرانورد، علی سلیمانی و… یاد شد.

اهدای سیمرغ های بخش اقلام تبلیغاتی

در ادامه برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی با حضور داوران این بخش مهرداد خوشبخت – محمد روح‌الامین- علی نیک‌رفتار  در سه بخش عکسِ فیلم، پوستر و آنونس و تیزر به شرح ذیل اعلام شد:

سیمرغ بلورین بهترین عکس اهدا شد به حبیب مجیدی برای مجموعه عکس های فیلم “منصور”

سیمرغ بلورین در بخش پوستر فیلم اهدا نشد و دیپلم افتخار به  پوستر فیلم پیرمردها نمی‌میرند اثر  احسان برآبادی تعلق گرفت.
 سیمرغ بلورین بخش آنونس و تیزر اهدا شد به امید میرزایی برای ساخت آنونس فیلم‌های “صحنه‌زنی” و “تک تیرانداز”.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اهدا شد به ارفاق (کارگردان: رضا نجاتی، تهیه‌کننده: سولماز وزیرزاده)

در این بخش دانش اقبال شاوی یکی از اعضای هییت داوران بخش فیلم کوتاه جشنواره بیان کرد: جایزه مهم نیست فیلم های خوب و بانمک و تاثیر گذار بسازید. فیلم‌های کوتاه جشنواره بسیار خوب بودند.

نجاتی پس از دریافت جایزه خود  سیمرغش را به خانواده‌اش اهدا کرد و گفت: من از بچگی تمرین می‌کردم پشت این تریبون چه بگویم. اکنون در حال آماده کردن یک فیلم سینمایی هستم و قول می‌دهم هربار هر فیلمی که بسازم از چشم و گوش مخاطبم محافظت کنم و مراقب باشم، چه چیزی ارائه می‌دهم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند اهدا شد به  احتضار (کارگردان: حجت طاهری، تهیه‌کننده: حجت طاهری، عبدالخالق طاهری)

مراسم بزرگداشت احمدرضا معتمدی با حضور علی نصیریان

بخش بعدی این مراسم به گرامیداشت احمدرضا معتمدی اختصاص داشت. در این قسمت پس از پخش ویدئویی از کارنامه فعالیت‌های این هنرمند، علی نصیریان، مسعود نقاش‌زاده دبیر و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در جایگاه حاضر شدند.

علی نصیریان با حضور در جایگاه بیان کرد: من خیلی خوشحالم زیرا از اواخر دهه ۲۰ که وارد نمایش شدم الان که نگاه می‌کنم می‌بینم چه رشدی در زمینه تئاتر و سینما کرده‌ایم و چقدر خوب کار شده است. سینمای امروز پیش از انقلاب آغاز شد و بعد از انقلاب رشد کرد و اکنون در جشنواره‌های بین‌المللی می‌درخشیم. من از حضور شما سرافرازم و از همان زمان که در خرابه‌ها تمرین می‌کردم رسیدیم به این نقطه و این شکرگذاری دارد که زنده بمانم و شماها را ببینم.

وی درباره احمدرضا معتمدی بیان کرد: من از شخصیت ایشان به لحاظ تفکر و اندیشه و تسلط بر کار بسیار لذت بردم. پشتوانه یک هنرمند فرهنگ است. به یاد داشته باشیم فقط تخصص نیست و کارگردانی و بازیگری که میخواهد وارد هنر شود باید با الفبای فرهنگ آشنا باشد و با آن رمان شعر و.. بنویسند. امروزه که در عصر اطلاعات هستیم این نکته مهمتر است. در دهه ۳۰ تنها یک کتاب در عرصه تئاتر وجود داشت که برای نوشین بود. امروزه امکانات بسیاری در اختیار جوانان است. فرهنگ غذای روح و جان یک ملت است. روح مردم با فیلم و نقاشی و هنر تغذیه میشود و فقط محتاج غذا نان و آب نیست. من به معتمدی تعظیم می‌کنم.

در ادامه احمدرضا معتمدی که با ویلچیر و به سختی در جایگاه حاضر شده بود، ضمن تشکر از حاضران در پاسخ به سخنان علی نصریان گفت: من در فیلم «دیوانه از قفس پرید» در کنار او شاگردی کردم و در آن زمان دریافتم چگونه می‌شود که تمام اجزا یک انسان با نمایش و تئاتر در هم آمیخته باشد و من در کنار او تلمذ کردم. جوانان در مقابل برخی میزانسن ها مقابله میکردند اما ایشان میگفتند ما باید گوش کنیم و این برای من یک درس بود.

احمدرضا معتمدی بیان کرد: من آدم ساده لوحی بودم و اوایل انقلاب گفتند می‌خواهند طرحی نو درندازند و فهمیدیم تنها رشته‌ای که می‌تواند این کار را بکند فیزیک و ریاضی نیست و رشته جدیدی آمده به نام فلسفه رباضی و فیزیک که نواقص و کارآمدیها را پیدا می‌کند و امکان تولید نظریه را ایجاد می‌کند. ما هم در دهه ۸۰ میلادی کتابی پیدا کردیم و ۳۰ سال است که در حال نوشتن فلسفه سینما هستم زیرا هنوز این بحث ادامه دارد و غربی‌ها روی این موضوع کار زیادی می‌کنند. ما هم نظریات بزرگان و فلاسفه را در سینما آوردیم و هستی شناختی را وارد سینما کردیم. اما متاسفانه به آن توجه نمی‌شود.

این هنرمند در پایان بیان کرد: همسرم در این سی‌سال با حقوق معلمی من زندگی کرده است و من حتی یک انگشتر هم برای او نگرفته‌ام. تا نیمه‌های شب در کتابخانه بودم ولی او چیزی نگفته است و من خیلی او را دوست دارم زیرا اگر نبود نمی‌توانستم از این شرایط بر بیایم.

اهدای جایزه ویژه نگاه ملی (شهید سلیمانی) به “بدون قرار قبلی”

 

در ادامه جایزه ویژه شهید سلیمانی (نگاه ملی) با حضور زینب سلیمانی دختر شهید و مسئولان سینمایی و وزیر ارشاد اهدا شد به فیلم سینمایی “بدون قرار قبلی” به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی مهدی بابایی.

بهروز شعیبی پس از گرفتن جایزه خود گفت: این جایزه برای ما خیلی ارزشمند است و جای برخی دوستان ما اینجا خالی است که بازی آن‌ها میتونست دیده شود. انگیزه اصلی این گروه ساخت فیلمی برای ایران بود که بهترین جایزه اش را هم گرفت. این جایزه صاحب دارد و ما جایزه را به پیشگاه صاحبش در چند روز آینده خواهیم رساند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جای بسی خوشبختی است که بهار سینمای ایران مقارن با بهار انقلاب اسلامی شده است. چهلمین جشنواره فیلم فجر امشب به پایان می‌رسد و عدد چهل عددی مقدس در فرهنگ دینی ما است. از صبح فردا جشنواره چهل و یکم فیلم فجر برای ترسیم سینمایی امیدآفرین، آگاهی‌بخش و انگیره دهنده شروع به کار می‌کند.
او ادامه داد: عدالت فرهنگی که شعار دولت ما است، در این دوره از جشنواره با اکران آثار در ۳۱ استان به ثمر نشست. انواع ژانرها در سینما حضور داشتند و با حضور چهار نسل هنرمند سینمای بعد از انقلاب، جشنواره رونق گرفت.
او ادامه داد: با بررسی تجارب به دست آمده در این چهل سال و با بررسی نقاط ضعف و قدرت برای اعتلای سینمای ایران و متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی گام خواهیم برداشت. سینمای ما موفقیت‌های زیادی تاکنون به ارمغان آورده اما چیزی که امروز می‌بینیم سطح توقع ما را براورده نمی‌کند و به دنبال اعتلای هرچه بیشتر هستیم. در این دوره از جشنواره نام و آوازه سردار شهید قاسم سلیمانی درخشید. امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هنر باید پیشتاز باشد. با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید. با دیپلماسی فرهنگ و هنر که برای دولت اهمیت بسیار دارد می‌توان موفق بود.

وی تاکید کرد: کرونا لطمه‌های بزرگی‌ زده و ما برای برطرف شدن آنها تلاش می‌کنیم اما مشکلات خیلی بزرگ هستند. از همه دست‌اندرکاران سینما تشکر میکنم و همه توان خود را مصروف برگزاری جشنواره چهل و یکم در تراز جمهوری اسلامی می‌کنیم.

بخش بعدی اختتامیه به پخش ویدئویی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره شهید آوینی اختصاص داشت.

سپس محمد معتمدی برای اجرای اولین قطعه از موسیقی در جایگاه حاضر شد. در این بخش بیان شد به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زمان کوتاه، اعضای کنسرت حضور ندارند و از موسیقی ضبط شده استفاده می‌شود.

سرانجام پس از یک ساعت و نیم از  اغاز اختتامیه جشنواره فیلم فجر ، نوبت به اهدای جوایز سودای سیمرغ رسید.

در ادامه هیات داوران به روی صحنه آمدند.

سیمرغ بلورین  بهترین جلوه‌های بصری اهدا شد به حسن نجفی و امیر ولی‌خانی برای «دسته دختران»
نامزدهای دیگر این بخش عبارتند از: محمد برادران برای فیلم «خائن‌کشی»،امین پهلوان‌زاده برای فیلم «مرد بازنده»،کامیار شفیع‌پور برای فیلم «برف آخر»، فرید ناظرفصیحی برای فیلم «بیرو»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی اهدا شد به ایمان کرمیان برای فیلم «موقعیت مهدی»
آرش آقابیگ برای فیلم «خائن‌کشی»، آرش آقابیگ برای فیلم «شهرک»،حمید رسولیان برای فیلم «ضد»، محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی برای فیلم «دسته دختران» دیگر نامزدهای این بخش بودند.
سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی اهدا شد به امید گلزاده برای فیلم‌های «برف آخر» و «شادروان»
مونا جعفری برای فیلم «علف‌زار»، شهرام خلج برای فیلم «موقعیت مهدی»، عظیم فراین برای فیلم «بیرو»، مرتضی کهزادی برای فیلم «ضد» دیگر نامزدهای این بخش بودند.
سیمرغ بلورین بهترین  طراحی صحنه اهدا شد به محمدرضا شجاعی برای فیلم «ضد»
سهیل دانش‌اشراقی برای فیلم «خائن‌کشی»، امیر زاغری برای فیلم «موقعیت مهدی»، محمدرضا شجاعی برای فیلم «دسته دختران»، آیدین ظریف برای فیلم «۲۸۸۸»، علی نصیری‌نیا برای فیلم «برف آخر» نامزدهای دیگر این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس اهدا شد به مارال جیرانی برای طراحی لباس فیلم «خائن‌کشی»
نامزدهای این بخش عبارتند از :بهزاد آقابیگی برای فیلم «موقعیت مهدی»،فاطمه صفری‌زاده برای فیلم «شادروان»، زهرا صمدی برای فیلم «نگهبان شب»، علی نصیری‌نیا برای فیلم «برف آخر»

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری اهدا شد به مسیح حدپور سراج برای فیلم «موقعیت مهدی»

مسیح حدپور برنده جایزه بهترین صدابرداری با اشاره به اینکه شب تولدش جایزه گرفت، از هادی حجازی‌فر تشکر کرد که با فیلم موقعیت مهدی او را به موقعیت مسیح رساند.

دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: مهدی ابراهیم‌زاده برای فیلم «دسته دختران»، بابک اردلان برای فیلم «شادروان»، عباس رستگارپور برای فیلم «بدون قرار قبلی»، امیر نوبخت حقیقی برای فیلم «شب طلایی»

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری اهدا شد به علیرضا علویان برای فیلم‌های «علف‌زار» و «بدون قرار قبلی» ؛ علیرضا علویان به دلیل کسالت نتوانست به مراسم بیاید و بهروز شعیبی جایزه اش را گرفت.
دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: فرامرز ابوالصدق «دسته دختران»، امین شریفی «ضد»، امیرحسین قاسمی «خائن‌کشی» و «نگهبان شب»،نعیم مسچیان «۲۸۸۸»

در بخش بهترین موسیقی متن دیپلم افتخار  اهدا شد به بهزاد عبدی برای فیلم «علف‌زار» و سیمرغ بلورین این بخش تعلق گرفت به مسعود سخاوت‌دوست برای فیلم «موقعیت مهدی»
دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از:حبیب خزایی‌فر برای فیلم «مرد بازنده»، فردین خلعتبری برای فیلم «ماهان» و «هناس»
سیمرغ بلورین بهترین تدوین اهدا شد به حمید نجفی‌راد برای فیلم «علف‌زار»
ژیلا ایپکچی «شهرک»،  حسین جمشیدی گوهری «موقعیت مهدی»، سپیده عبدالوهاب  «خائن‌کشی»، حمید نجفی‌راد «دسته دختران» از دیگر نامزدهای این بخش بودند.
سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری اهدا شد به آرمان فیاض برای فیلم «برف آخر»

آرمان فیاض گفت: خوشحالم که از آقای داوودی (فیلمبردار) جایزه می‌گیرم. جای ایشان خالی است و ای کاش باز هم کار کنند.
دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: وحید ابراهیمی «موقعیت مهدی»، علیرضا برازنده «شهرک»، هادی بهروز «علف‌زار»، محمد حدادی  «بدون قرار قبلی».

 

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد اهدا شد به نادر سلیمانی برای فیلم «ضد»

نادر سلیمانی پس از دریافت جایزه خود گفت: خیلی کارم سخت شده است. آن موقع طنز کار می‌کردم ولی الان دیگر نمی‌دانم چه کنم. از هیات داوران تشکر می‌کنم چون ۳۰ سال است که کار می‌کنم ولی تا به حال ضربان قلبم این طور بالا نبود.‌
او با تشکر از مردم و همکارانش گفت: فقط یک آرزو دارم و اینکه زنان ‌سرزمینم‌ همیشه آزاد باشند.‌ جایزه را به مادران ۱۷ هزار بیگناه و شهید که در این راه به شهادت رسیدند تقدیم می‌کنم.

دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد اهدا شد به علی‌اکبر اُصانلو برای فیلم «نگهبان شب».

علی‌اکبر اصانلو پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد که متن از پیش آماده داشت، با اشاره به اینکه نیمی از قرن را پشت سر گذاشته است، از حضورش به سمت عرصه سیمرغ‌ها از خاک صحنه گفت و از میرکریمی و دیگر همکارانش در «نگهبان شب» تشکر کرد. ( او بازیگر قدیمی تئاتر زنجان است)

 

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن اهدا شد به صدف اسپهبدی برای فیلم «علف‌زار»

دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن اهدا شد به فرشته حسینی برای فیلم «دسته دختران»

فرشته حسینی پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن از شهاب حسینی ( اعضای هیات داوران) تشکری ویژه کرد و گفت: خیلی عزیزید. او از خانواده و خواهرش من هم تشکر کرد و افزود: نوید (محمدزاده – همسر فرشته حسینی) خیلی برای من لحظه مهمی است که تو من را نگاه می‌کنی. این تازه اول راه ماست.
دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از:صفورا خوش‌طینت برای فیلم «نگهبان شب»، شادی کرم‌رودی برای فیلم «بی‌رویا»، لیندا کیانی برای فیلم «ضد»، نوشین مسعودیان برای فیلم «برف آخر»

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد اهدا شد به امین حیایی برای فیلم برف آخر

امین حیایی گفت: باید از قصه عشق بگویم چون این دومین سیمرغ من است و قبلاً با فیلم «شب» رسول صدرعاملی جایزه گرفتم، با دو گروهی که خیلی خوب بودند.
دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از: تورج الوند برای فیلم «نگهبان شب»، پژمان جمشیدی برای فیلم «علف‌زار»، مهدی نصرتی برای فیلم «ضد»

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن اهدا شد به طناز طباطبایی برای فیلم «بی رویا»

طناز طباطبایی با شکر گذاری به درگاه خدا گفت: ای کاش آقای نصیریان هنوز در سالن بودند چون ما هر چه داریم مدیون منش و نسل آنهاست و من منش او را سرلوحه کار خودم قرار داده‌ام. از تمام گروه فیلم «بی‌رویا» تشکر می‌کنم و قدردان زحمات آنها هستم.
دیگر نامزدهای این بخش عبارتند از : سارا بهرامی برای فیلم «علف‌زار»، ژیلا شاهی برای فیلم «موقعیت مهدی»،  لاله مرزبان برای فیلم «نگهبان شب»، لادن مستوفی برای فیلم «برف آخر»

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اهدا شد به کاظم دانشی برای فیلم علفزار
ابراهیم امینی و هادی حجازی‌فر برای فیلم «موقعیت مهدی»،فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی برای فیلم «بدون قرار قبلی»، امیرحسین عسگری، امیرمحمد عبدی و سیدحسن حسینی برای فیلم «برف آخر»
رضا میرکریمی و محمد داوودی برای فیلم «نگهبان شب» از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بهترین فیلم اول اهدا شد به «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر

هادی حجازی‌فر گفت: سینما در این ۶ سال با من خیلی مهربان بود و امیدوارم ناامیدتان نکنم. این تازه اول راه ماست و آمده‌ایم که بمانیم. البته چون جوایز را همه می‌دانند یک شوخی کنم که آرای مردمی گردن «موقعیت مهدی» افتاد ولی لو رفتن برندگان امسال کار ما نبود و در رای جمعی هیأت داوران ما نقشی نداشتیم.
«بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش جایزه ویژه هیات داوران دیپلم افتخار اهدا شد به سید هادی محقق کارگردان فیلم “درب” و سیمرغ در این بخش تعلق گرفت به امیر حسین عسگری کارگردان فیلم«برف آخر»

امیرحسین عسگری گفت:  سال ۹۳ یک بار این جایزه را از خانم طائرپور گرفتم و این  جایزه ویژه یعنی کاری که کردم دیده شده است.

سیمرغ  بلورین بهترین کارگردانی اهدا شد به رضا میرکریمی برای فیلم «نگهبان شب» که به نمایندگی تورج الوند بازیگر فیلمش این جایزه را گرفت.
هادی حجازی‌فر «موقعیت مهدی»، کاظم دانشی «علف‌زار»بهروز شعیبی «بدون قرار قبلی»، امیرحسین عسگری «برف آخر»، رضا میرکریمی  «نگهبان شب»  دیگر نامزدهای این بخش بودند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اهدا شد به حبیب الله والی نژاد برای فیلم «موقعیت مهدی»

در آخرین بخش اختتامیه فیلم فجر، کلیپی از مرور خاطرات چهل دوره گذشته جشنواره فیلم فجر پخش شد و سپس و برای معرفی بهترین فیلم این دوره محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره و فرزند شهید صیاد شیرازی روی صحنه حضور پیدا کردند.

حبیب‌الله والی‌نژاد برگزیده سیمرغ بلورین بهترین فیلم گفت: جایزه بهترین فیلم متعلق به همه عوامل است؛ عواملی که یکسال در شرایط سخت با جان و دل زحمت کشیدند. خوشحالیم که این فیلم دیده شد. همان‌طور که آقا مهدی باکری می‌خواست ما عمل کردیم. همه زحمات روی دوش هادی حجازی‌فر بود و من افتخار می‌کنم که در این کار کنار او بودم. سازمان صدا و سیما پای این کار ایستاد. از بنیاد روایت فتح و خانواده محترم شهید باکری نهایت تشکر را دارم. مثل همیشه جایزه‌ام را به همسرم اهدا می‌کنم. اگر صبر او نبود، من هم نبودم.

«برف آخر» به تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی،«علف‌زار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان، «نگهبان شب» به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا پیش از آغاز اختتامیه ، مقابل مرکز همایشهای برج میلاد مانند سالهای گذشته مردم و علاقه‌مندان و برخی خانواده‌ها همراه با کودکان خود حضور داشتند و حتی تقاضای خرید بلیت و کارت دعوت برای ورود به سالن و حضور در مراسم اختتامیه این رویداد را داشتند.

با توجه به اینکه تعداد حاضران و مدعوین جشنواره چهلم فیلم فجر به دلیل شرایط کرونایی و حفظ پروتکلهای بهداشتی به گفته مدیران اجرایی به صورت محدود بود، تمامی درهای مرکز همایشهای برج میلاد بسته شد و میهمانان تنها از یکی از درها میتوانستند وارد شوند و همین موضوع باعث ازدحام جمعیت پشت در اصلی مرکز همایش ها شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 170380 و در روز جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۰:۴۵
2024 copyright.