ساعد سهیلی با تمجید از بازی برادرش در «شادروان» و روایت خاطراتی از زمانی که بدون ارتباط خانوادگی خود با سعید سهیلی برای بازی در فیلمی نزد جواد عزتی تست داده بود، گفت: پس از حدود ۱۰ سال بازی در سینما همیشه از بازی همکارانم در جشنواره یاد میگیرم ولی شکی نیست که نامزد جایزه شدن و سیمرغ گرفتن را هم دوست دارم.
به گزارش سینماسینما، سه شنبه ۱۹ بهمن ماه در نهمین روز جشنواره فیلم فجر «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، تهیه کنندگی علی سرتیپی و بازی ساعد سهیلی در سینمای رسانه و مطبوعات به نمایش در آمد.
این فیلم ماجرای تمرین و تست علاقه مندان به بازیگری برای بازی در یک پروژه سینمایی است و عوامل این فیلم سینمایی که دومین ساخته بلند علی حضرتی محسوب می شود در نشست مطبوعاتی فیلم از آنچه روی پرده دیدند به ویژه بازی ساعد سهیلی ابراز رضایت کردند و همایون ارشادی که نقشی کوتاه در فیلم داشت، بازی او را شاهکار دانست.
ساعد سهیلی درباره بازی در شهرک گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم، نه به خاطر اینکه قرار بود نقش سختی را با یک کاراکتر درونی و با کمترین میزان واکنش بازی کنم، بلکه به این خاطر که فکر میکردم این فیلم چطور با مخاطب ارتباط برقرار میکند؟ من با کارگردانهای زیادی کار کردم ولی آقای حضرتی از آن دست فیلمسازانی بود که به فیلمنامه مسلط بود و خدا را شکر که از چیزی که دیدم راضی هستم . فکر میکنم میتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
او در این فیلم نقش کسی را داشت که علاقمند به بازیگری است و برای تست به یک پروژه وارد میشود، درباره اینکه آیا پیش از شروع کار خودش به عنوان بازیگر در سینما تست داده بود با صرفا به واسطه اینکه پسر سهیلی است پذیرفته می شد؟ گفت: بله بارها تست دادم و اولین فیلمی که تستم پذیرفته شده تله فیلمی به نام« میان ماندن و رفتن» به کارگردانی بهروز شعیبی بود. در آنجا جواد عزتی از من تست گرفت و وقتی کار به تست لباس و گریم رسید تازه متوجه شد که پدرم سعید سهیلی است. در آن زمان اختلاف نظری میان او و بهروز شعیبی وجود داشت اما خوشبختانه پذیرفته شدم و جایزه هم گرفتم.
ساعد سهیلی درباره اینکه آیا فکر میکند بتواند امسال جایزه بازیگری بگیرد؟ گفت: در این ده، یازده سال همیشه خوشحال بودم که کنار شما بودم و فیلم دیدم. من معمولا از همکارانم که در جشنواره فیلم دارند یاد میگیرم و امسال هم چند بازی درخشان دیدم. اما چه با کاندیدا شدن، چه با سیمرغ یا بدون آن، من یک هدف و یک مسیر طولانی دارم و آن را ادامه میدهم، با این حال شکی نیست که این جشنواره را با سیمرغ یا کاندیداتوری دوست دارم.
او در پاسخ به اینکه آیا دوئل میان او و برادرش سینا مهراد که در فیلم شادروان بازی کرده در اختتامیه برنده خواهد داشت، بیان کرد: فکر میکنم، سینا هم همین اعتقاد را داشته باشد که جشنواره فقط سیمرغ نیست. البته من بازی سینا را دیدم و خیلی شگفت زده شدم چون به هر حال برادریم و با هم بزرگ شدیم و چیزی که روی پرده از او دیدم اصلا سینا نبود.
علی سرتیپی درباره اینکه چه فیلمهایی را قصد دارد در دوران پساکرونا برای عرضه در بخش بینالملل و تولید انتخاب کند؟ گفت: من معتقدم سینما باید یک پوستاندازی داشته باشد تا فیلمهای استاندارد داشته باشیم، چون مردم با گسترش vodها دیگر به راحتی به سینما نمیروند بنابراین سینمای بعد از کرونا یک جنس دیگری باید داشته باشد. ما نمیتوانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط برقرار کند یا خارج از کشور پول درآورد چون شرایط داخلی ما آنقدر بسته میشود که اگر به فکر ساخت فیلمهای با استاندارد و عرضه در کشورهای دیگر نباشیم قطعاً سینمای ایران در دو، سه سال آینده به دلیل هزینههای بسیار بالا مضمحل میشود؛ در نتیجه شاید روند تولید فیلمی مثل شهرک و کمک من برای ساخت آن به همین دلیل باشد که فراتر از مرزها بتوان کار کرد.
علی حضرتی -کارگردان فیلم- در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست شغل پدرش -الیاس حضرتی- را ادامه دهد؟ بیان کرد: من کار سینما را از پشت صحنه تئاتر شروع کردم و پاره وقت هم در رسانه کار کردم و خود را از اهالی رسانه میدانم، به همین دلیل فکر نمیکنم بخواهم شغل پدرم را ادامه دهم.
او در پاسخ به اینکه آیا قصد داشت با شهرک یک «بازی مرکب» وطنی بسازد؟ گفت: سریال کرهای «بازی مرکب» وقتی پخش شد که ما در مرحله پست پروداکشن فیلم بودیم و فکر میکنم هیچ ارتباطی با هم نداشته باشند. شاید آثار مشابه در سطح جهان یک ایده خیلی کلان و کلی مثل یک بازی یا شکلی از قرار داد را داشته باشند ولی خط قصه، روایت و حتی فضا و اتمسفری که در شهرک وجود دارد نه در بازی مرکب دیده نمیشود نه در آثار مشابه دیگر.
در پایان علی سرتیپی درباره برنامهریزیبرای اکران این فیلم گفت: من همیشه طرفدار سینمای بدنه و سینمایی که با مردم ارتباط برقرار کند هستم و اصلا سینما را بدون حضور مردم نه دوست دارم و نه می پسندم و دنبال هم نمیکنم. نمیگویم «شهرک» مخاطب فوق العاده بالایی خواهد داشت، اما انشاءالله میتواند تعداد زیادی مخاطب را جذب کند چون مردم دوست دارند فیلمهای متفاوت را هم ببینند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار فراخوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همزمان با عید قربان
- تقابل تجارت و واقعیت/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- وعده سینمایی وزیر ارشاد محقق میشود؟/ سکوت فارابی و مهلت هشت ماهه برای ساخت پنج فیلم فاخر
- «مجبوریم» از چهارشنبه اکران میشود/ تشکیل شورای صنفی جدید تا یکشنبه
- مدیرعامل خانه سینما: آنان که شک دارند فعالیت ویاودیها به نفع منافع ملی است، جاسوساند
- آییننامه جدید اکران به زودی از سوی رئیس سازمان سینمایی ابلاغ میشود
- گزینههای اکران عید فطر اعلام شد
- مصوبات شورای راهبردی اکران برای عید فطر اعلام شد
- آیا شورای راهبردی اکران، اختیارات شورای صنفی نمایش را بر عهده خواهد گرفت؟
- «لامینور» در نوبت اکران عید فطر
- پشتپرده حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ از سهمخواهی تا حملات تلفنی و پیامکی به دبیرخانه
- «روز صفر»؛ مرز باریک صعود و سقوط
- عذرخواهی سینماتیکت و قبول مسئولیت کافی نیست
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- «سینماتیکت» بیانیه داد؛ انتشار لیست برگزیدگان پیش از اختتامیه جشنواره فیلم فجر به دلیل اشتباه اپراتوری-انسانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
آخرین ها
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- نشست هماندیشی دبیر جشنواره فیلم کودک با سینماگران / گزارش تصویری
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- همراهاول، ارزانترین اپراتور آسیا برای حجاج
- وزیر ارشاد: نقض قانون، خط قرمز ماست/ هنرمندان از مجوزها تخطی نکنند
- آثار راهیافته به بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم شهر معرفی شد
- با حضور رئیس سازمان سینمایی؛ هیات امنای جدید مرکز گسترش معرفی شدند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
- سید جواد هاشمی مطرح کرد؛ سوءتفاهم با رقص یک گربه/ با گیشه ۵۰ میلیارد تومانی هم ضرر میکنیم!
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ چرا کسی «کریمر علیه کریمر» را جدی نگرفت؟/ فیلمی که در یادها ماند
- یک مسابقه طلایی برای شنوندگان رادیو
- اکران خصوصی فیلم روز ششم / گزارش تصویری
- هرج و مرج خانوادگی/ نگاهی به «بورنهلم لعنتی»، «پیهتا» و «احمقها» از بخشهای مسابقه جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۲
- موج جدید کرونا در رادیو بررسی شد
- اثر مشترک آلبانو و فریمن منتشر شد
- فوت نویسنده «خشم اژدها»/ نی کوانگ درگذشت
- معرفی آثار راهیافته به بخش اقلام تبلیغات سینما در جشنواره فیلم شهر
- انتشار فراخوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همزمان با عید قربان
- احیاکنندگان سینمای مستقل
- برادوی ماسک از چهرهها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!
- گزارش تصویری/ آیین معارفه مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران
- در آیین معارفه محمدمهدی عسگرپور چه گذشت؟/ آنچه باقی مانده و میماند «خانه هنرمندان ایران» است
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- چشم انداز به بیماری های نادر در رادیو
- همراهی پزشکان با سپهر دانش در رادیو
- فوت کارگردان پیشگام تئاتر/ پیتر بروک درگذشت
- مدیر شبکه نسیم در نشست خبری مطرح کرد؛ سروش صحت ممنوعالفعالیت نیست/ تذکر به خطاهای برنامهها در فضای مجازی
- معرفی مستندهای جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی