مریلا زارعی پس از بازی در نقش همسر شهید داریوش رضایینژاد گفت: من از ایشان گوهری به اسم عشق و ایمان گرفتم تا در نقش خودشان بازی کنم و خواستم دعا کنند که شرمندهشان نشوم.
به گزارش سینماسینما، در ششمین روز جشنواره فیلم فجر، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی که سال گذشته فیلم «مصلحت» را ساخته بود، با برداشتی آزاد از ترور شهید داریوش رضایینژاد -دانشمند هستهای- در مرکز همایشهای برج میلاد با حضور همسر این شهید به نمایش درآمد.
محمدرضا شفاه -تهیه کننده این فیلم – با قدردانی از شهره پیرانی همسر شهید رضایینژاد گفت: آنچه در این فیلم به تصویر درآمد، حاصل اعتماد ایشان بود.
دارابی درباره انتخاب مریلا زارعی و اینکه آیا سفارشی برای حضور او شده بود، گفت: یک اشتباه میتوانست کل کار یک گروه را خراب کند ولی خانم پیرانی با وجود اینکه میتوانستند دخالت کنند، به ما اعتماد کردند.
مریلا زارعی هم در این باره گفت: خانم پیرانی دست مرا بسیار باز گذاشتند و من جسارت کردم و گفتم از شما گوهری به اسم عشق و پایداری و ایمان گرفتم و سعی میکنم شرمنده شما نشوم و خواستم برای من دعا کنند. ایشان گاهی به دعوت ما سر صحنه میامدند ولی به من خیلی نزدیک نشدند چون کار سخت میشد و خواستم اگر به من اعتماد کردند اجازه دهند کار پیش برود. امروز هم برای اولین بار فیلم را تماشا کردم و وقتی اشکهایشان را دیدم جوابم را گرفتم.
او خطاب به همسر شهید گفت: خانم پیرانی اگر کاستی بود بر ما ببخشید و خدا شما را برای ما و آرمیتا حفظ کند.
دارابی درباره انتخاب زاویه دید برای روایت ترور گفت: با توجه به مسائل امنیتی و حساسیتهای موضوع، ورود به بعضی ماجراها سخت بود و ما اصلا نمیخواستیم فیلم جاسوسی بسازیم، بیشتر میخواستیم حس و حال همسر چنین شخصیتی را در این موقعیت روایت کنیم. اگر از زاویهای دیگر وارد میشدیم ممکن بود دچار گرفت و گیرهایی شویم که سعی کردیم پرهیز کنیم.
او تاکید کرد که این فیلم صرفا ریشه در واقعیت دارد و برگرفته از زندگی و ترور شهید رضایینژاد است.
بهروز شعیبی هم درباره نقشی که بازی کرده -شهید رضایینژاد- گفت: فیلم هناس را خیلی دوست داشتم هم بخاطر حرفی که مطرح میکرد و هم بخاطر عوامل این فیلم، اگر هم سوءتفاهم نشود بزرگترین افتخار برای من همکاری با مریلا خانم زارعی بود که پس از چند سال دوباره اتفاق افتاد.
احسان ثقفی درباره نقصیکه در سیستم امنیتی در فیلم مشاهده شد، گفت: خیلی نخواستیم به بعضی مسائل ورود کنیم.
دارابی درباره انتخاب وحید رهبانی هم گفت: وحید رهبانی بیشتر نقش قهرمان را بازی کرده بود و میترسیدیم که ضد قهرمان چه نتیجهای خواهد داشت.
سیاوش تهمورث در بخشی از این نشست با اشاره به اینکه ۵۶ سال است که کار هنری میکند ولی هیچگاه به افتتاحیه و اختتامیه دعوت نشده است و خیلی از هنرمندان در این مواقع جایی ندارند، گفت: حالا که این فیلم را دیدم میتوانم بگویم یک فیلم بیریا ساخته شده است.
کوثر حیدری بازیگر نقش آرمیتا هم در این نشست با شیرین زبانی خود گفت که امیدوار است سربلند شده باشد.
مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سیاوش تهمورث، سولماز غنی، امین میری، آرش قاسمی، حسین دارابی از جمله عوامل این فیلم و حاضر در نشست خبری بودند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- انتشار فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است