توضیحات نویسنده کتاب «بیست زخم کاری» درباره لغو مجوز این کتاب/ عنوان کتاب از تیتراژ سریال مهدویان حذف شد

محمود حسینی‌زاد گفت: پس از توقیف رمان «بیست زخم‌ کاری» حالا اسم آن هم از تیتراژ سریال «زخم‌ کاری» حذف شده است.

به گزارش سینماسینما این نویسنده و مترجم درباره توقیف این رمان که سریال شبکه نمایش خانگی «زخم ‌کاری» محمدحسین مهدویان با اقتباس از آن ساخته شده است، گفت: این رمان از آذر و دی‌ماه سال گذشته (۱۳۹۹)  با شروع تهیه سریال لغو مجوز شد. الان هم برای پخش این سریال ظاهرا گفته شده اسم کتاب از روی آن برداشته شود و از بخش چهارم دیگر اسم کتاب در تیتراژ سریال نیست.

رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد در سال ۱۳۹۵ و پس از انتظاری ده‌ساله برای کسب مجوز نشر در نشر چشمه منتشر شد.

حسینی‌زاد درباره این رمان در زمان انتشارش گفته بود: تم کلی رمان برگرفته از «مکبث» شکسپیر است. این‌جا در جنگ بر سر منافع اقتصادی با پس‌زمینه‌ فساد اقتصادی، زیردستی بالادست را می‌کشد، چون فکر می‌کند حقش پایمال شده، زن او را وسوسه می‌کند، بعد انتقام و انتقام‌گیری به کمک قدرت‌های پشت پرده.

در بخشی از نوشته پشت جلد کتاب هم آمده است: رمان داستان مردی است که می‌خواهد سلطه‌گر باشد. در ابتدا پیرمردی ثروتمند و دارا جان می‌دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می‌کند اما این تازه آغاز ماجراست… حسینی‌زاد مبنای روایت خود را بر اموری ممنوعه گذاشته که به‏‌تدریج روحِ قهرمان‌های او را فاسد می‌کند. ولع، حرص، کشتن، کذب و البته میل به بزرگ ‌بودن در جای‌‏جای این رمان خواندنی و جذاب نیروی مُحرکه‏‌ قهرمان‌های اصلی اوست. اما در تاریکی و سایه‌‏ دیگران، آن زخم‌خوردگانِ ساکت بی‏کار ننشسته‌اند و منتظر فرصت هستند. نویسنده رمانِ خود را با ریتمی سریع و در دلِ تهران روایت می‌کند و البته مکان‌هایی دیگر. اما محور تهران است و شاید ویلایی در شمال که نفرین اصلی آن‌جا رقم می‌خورد.

سریال «زخم کاری» اولین سریال محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی، برگرفته از رمان محمود حسینی‌زاد با نقش‌آفرینی جواد عزتی، هانیه توسلی، رعنا آزادی‌ور و سعید چنگیزیان است که پخش آن از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 157913 و در روز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۶:۱۴
2024 copyright.