به گفته کارگردان فیلم سینمایی «پوسته» مسئولان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.
مصطفی آلاحمد در گفتوگویی ضمن بیان این مطلب گفت: «با اینکه فیلم «پوسته» بارها مورد بازبینی قرار گرفته و تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیز اکران شده است اما درحال حاضر، علیرغم درخواست پخش کننده، مسئولان اداره نظارت اعلام کردهاند که برای صدور مجوز پخش در شبکهٔ نمایش خانگی، نیاز به اصلاحات مجدد است.»
این فیلمساز تصریح کرد: «این عین توقیف است و فرقی نمیکند. یک بار شش سال پیش جلوی نمایش فیلم را گرفتند و یک بار چهار سال پیش و یک بار هم الان جلوی پخش ویدئویی آن را گرفتهاند.»
آل احمد ادامه داد: «چند ماه است که برای دریافت مجوز اقدام کردهایم اما مسئولان شورای صدور پروانه نمایش خانگی میگویند مجوز نمایش خانگی، با مجوز اکران در گروه هنر و تجربه فرق دارد! و با این استدلال صدور مجوز را به انجام اصلاحات در فیلم مشروط کردهاند.»
او تأکید کرد: «اینکه میگویند مجوزهای اکران در سینما با مجوز نمایش خانگی تفاوت دارد، به آن معناست که ما شهروندان را درجه بندی میکنیم!»
آل احمد درخصوص ماجرای اکران اولین فیلمش نیز توضیح داد: «فیلم «پوسته» را سال ۸۷ ساختهام و با مشکلات فراوان در سال ۹۱ پروانهٔ نمایش آن را گرفتم. با وجود این، با مخالفت صریح رئیس اداره نظارت وقت، تا سال ۹۳ فیلم به چرخهٔ اکران نرسید.»
او ادامه داد: «سرانجام این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد و پس از پایان اکران که برای دریافت مجوز نمایش خانگی اقدام کردیم، حالا با یک استدلال عجیب و غیرمنطقی روبرو شدهایم. این در حالی است که دیگر فیلمهای اکران شده در سینما، معمولاً بلافاصله و بدون مشکل برای پخش در شبکهٔ نمایش خانگی مجوز میگیرند.»
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اپوزیسیونسازی هدفمند؛ خطای راهبردی یا پروژه نفوذ؟