به دنبال قطع رابطه کشور جیبوتی با ایران؛ ترانهای توسط دو نفر و براساس قطعه شهرزاد ساخته محسن چاووشی تهیه و پخش شد. در این ترانه عملا کشور جیبوتی مورد تمسخر قرار گرفته و نکته جالب این است که این ترانه در کانال تلگرامی برخی خبرگزاریها بارگذاری و منتشر شده است.
به گزارش سینماسینما، بهروز صفاریان (تنظیمکننده مجموعه آهنگهای سریال شهرزاد) در واکنش به استفاده غیراخلاقی از ملودی و ترانه تیتراژ شهرزاد برای به سخره گرفتن کشور جیبوتی گفت: من تنظیمکننده همه مجموعه آهنگهای شهرزاد به جز این آهنگ بودم. اما به عنوان عضوی از این مجموعه بهطور قطع چنین کاری را زیر سوال میبرم.
صفاریان افزود: سوءاستفاده از آهنگها کاریست که پیش از این هم به کرات اتفاق افتاده و در بسیاری مواقع آهنگهای خوانندهها دستمایه برخی سودجویان قرار گرفته است. اینبار هم تیتراژ سریال شهرزاد برای پیشبرد اهداف نادرستِ سیاسی یک عده مورد سودجویی واقع شده است.
وی با تاکید بر اینکه نمیتوان از چنین اقداماتی جلوگیری کرد؛ ادامه داد: استفاده از کلماتِ مستهجن؛ نه قشنگ است و نه اخلاقی اما کسانی هستند که چنین روشی را به راحتی نجام میدهند و مرجعی نیز با آنها برخورد جدی نمیکند.
صفاریان در پاسخ به اینکه آیا خواننده و تنظیم کننده این موسیقی واکنشی به این موضوع نشان خواهند داد؟ گفت: در واقع اگر قرار باشد واکنشی صورت گیرد باید از سوی تهیهکننده و سازندگان اثر باشد.
وی با ابراز تعجب از قرار گرفتن این آهنگ روی خروجی تلگرام یکی از خبرگزاریهای رسمی کشور؛ گفت: من هم متعجبم و هم منتقد. چطور ممکن است یک خبرگزاری رسمی چنین آهنگی را روی خروجی خود قراردهد؟ این رسانه با این کار به متولیان چنین اقدام غیراخلاقی رسمیت میدهد. این کار نشانگر آن است که بهطور حتم مسئولان این خبرگزاری متولیان کار را میشناسند و قاعدتا باید آنها را معرفی کرده تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.
حسین نوشآبادی (سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز گفت: بعد از تصمیم اشتباه عربستان برای قطعرابطه با ایران تعدادی از کشورهایی که وابستگی به عربستان سعودی دارند همانند عربستان رفتارهای بیخردانهای کردند.
وی ادامه داد: این کشورها که تحت تاثیر پولهای کشور سعودی بودند؛ روابط خود را با ایران قطع کردند و این رفتارها تعجب و خشم مردم ایران را به دنبال داشت.
نوشآبادی ادامه داد: همه دولتها و کشورها در بخش بینالملل و سازمان ملل دارای آرای یکسان هستند و شاید آرای کشورهای کوچک تحت تاثیر کشورهای بزرگ قرار بگیرد اما همه دولتها بجز دولتهای غاصب؛ قابل احترام هستند.
وی با اشاره به اینکه گاه نمیتوان خشم مردم و عصبانیت مردم در شبکههای اجتماعی را کنترل کرد، گفت: متاسفانه این خشم و عصبانیت در فضای واقعی و همچنین شبکههای اجتماعی گاه باعث حاشیهسازی میشود و ما بعضا شاهد رفتاری میشویم از نوع رفتاری که در قبال سفارت عربستان رخ داد که قابل کنترل نیز نبود.
نوشآبادی افزود: نباید هیچ کشوری را تحقیر کرد و من از اهالی رسانه و بهخصوص رسانههایی که اعتبار دارند؛ تقاضا میکنم وارد اینگونه بازیها در فضای مجازی نشوند زیرا این رفتارها بوی تفرقه میدهد و ما باید عاقلانه و مدبرانه رفتار کنیم.
وی با اشاره به اینکه بعضی رفتارها آب به آسیاب دشمن میریزد، گفت: مردم و اهالی رسانه باید با تبعیت از مقام معظم رهبری و رئیسجمهور اجازه بدهند سیاستها و رفتارهای بینالمللی در چارچوب اهداف نظام شکل بگیرد و با خویشتنداری تصمیم نابجایی گرفته نشود که درنهایت موجب شود تصویر خوبی از ایران به نمایش درنیاید.
نوشآبادی با اشاره به اینکه انتشار اینگونه مطالب را نمیتوان موضع رسمی بعضی از رسانهها دانست، گفت: گاهی مطالبی منتشر میشود مانند کامنتها و نظرات مردمی که موضع رسمی یک رسانه نیست اما بهتر است برای آنکه فضا به سمتی حرکت نکند که قابل کنترل نباشد؛ روی این نظرات و کامنتها و کانالهای تلگرامی نیز نظارت شود و در نحوه انتشار آنها مدیریت درستی صورت بگیرد.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصاویری از نقشآفرینیهای محمود پاک نیت به مناسبت تولدش
- شهرزاد، عادل فردوسیپور و ایدئولوژیهای سَلبی
- رضا کیانیان با «بداهه» در شهرزاد
- واکنش کارگردان سریال بانوی عمارت به شباهت این سریال با سریالهای شهرزاد و حریم سلطان
- رستگاری «شهرزاد»/یادداشتی از حسین ناصری روانشناس پیشگیری
- پرفروش ترین فیلم و سریال تاریخ شبکه نمایش نمایش خانگی چه آثاری هستند؟گفت وگو با رییس اتحادیه شرکتهای ویدئورسانه
- شهرزاد و قصهای که به حاشیه رفت/یادداشتی از احمد زید آبادی
- تاریخ پخش فصل سوم «شهرزاد» مشخص شد
- آغاز پخش «سایهبان» از امشب در شبکه دو +تصاویرجدید
- محسن چاوشی خواننده تیتراژ یک سریال شد/ آهنگسازی ترانه «سایه بان»
- واکنش متفاوت علی نصیریان به انتقادات از فصل دوم «شهرزاد»
- زمان انتشار«شهرزاد۳» مشخص شد/ قصهای عاشقانه شبیه قسمت اول
- مدیر کل اداره نمایش خانگی: مزیت رقابت با شبکه نمایش خانگی بالا رفته است
- مهدی سلطانی: درخت واقعیت با نهال خشونت پیوند خورده
- کارگردان اکسیدان: خوشحالم دخترم گردنآویز مرغآمین شهرزاد را میاندازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ