آنجلینا جولی به پارلمان بریتانیا رفت

بازیگر آمریکایی و فعال حقوق بشر با حضور در پارلمان بریتانیا درباره خشونت جنسی در مناطق جنگی صحبت کرد.

آنجلینا جولی

به گزارش سینماسینما، آنجلینا جولی که روز سه‌شنبه به همراه ویلیام هیگ رهبر مجلس عوام و وزیر خارجه سابق انگلیس در پارلمان بریتانیا حاضر شده بود، در سخنانی توضیح داد که داعش چگونه از خشونت جنسی به عنوان «یک سیاست» استفاده می‌کند.

او گفت: مهم‌ترین نکته درک این مسئله است که این یک معضل جنسی نیست، بلکه یک سلاح خشن، وحشیانه و وحشت‌آور است و متأسفانه همه جا استفاده می‌شود.

جولی گفت: امروز ستیزه‌جوترین گروه تروریستی دنیا همان چیزی را می‌داند که ما می‌دانیم. این گروه می‌داند که این یک سلاح بسیار مؤثر است و از آن به عنوان ضمیمه‌ای برای وحشت‌آفرینی‌های خود و راه‌هایی که برای تخریب اجتماعات و خانواده‌ها و حمله، نابودی و انسانیت‌زدایی به کار می‌برد، استفاده می‌کند.

بازیگر برنده اسکار در ادامه به ارائه تجربیاتش در ملاقات با قربانیان اشاره کرد.

جولی در فیلم «در سرزمین خون و عسل» که اولین تجربه کارگردانی او بود، مسئله خشونت جنسی علیه زنان در جنگ بوسنی را مورد توجه قرار داد. او مدت‌هاست یکی از فعالان در این حوزه است. جولی سال گذشته یکی از میزبانان یک گردهمایی جهانی با موضوع پایان دادن به خشونت جنسی در جنگ بود که در آن نمایندگی از بیش از ۱۰۰ کشور حضور داشتند.

جولی سال گذشته فیلم جنگی “نشکسته” را روی پرده سینماها داشت و این روزها فیلم “کنار دریا” ) با بازی خودش و همسرش براد پیت را آماده نمایش دارد.

ماه پیش اعلام شد او فیلمی با عنوان «اول پدرم را کشتند: دختری از کامبوج به یاد می‌آورد» را برای شبکه نت‌فلیکس کارگردانی می‌کند. این فیلم از روی کتاب خاطرات لونگ آونگ نویسنده و فعال حقوق بشر کامبوجی ساخته می‌شود. خانم آونگ در این کتاب از بقا در دوران حکومت خمرهای سرخ در کامبوج در دهه ۱۹۷۰ نوشته است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1482 و در روز چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۹:۴۸
2024 copyright.