«آنجلینا جولی» وارد رقابت اسکار خارجی شد

سینمای کامبوج جدیدترین ساخته «آنجلینا جولی» را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار ۲۰۱۸ معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما،‌ چهارمین ساخته «آنجلینا جولی» در مقام کارگردان با عنوان «اول پدرم را کشتند» نماینده سینمای کامبوج در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار شد.

«جولی» که خود تابعیت دوگانه کامبوج را نیز در اختیار دارد و یکی از فرزندان خود را نیز از این کشور به فرزندخواندگی پذیرفته در بیانیه‌ای گفت: این اتفاق برای همه ما که در ساخت این فیلم درگیر بودیم از اهمیت زیادی برخوردار است. کار با هنرمندان بومی برای پیش بردن داستان این فیلم تجربه‌ای تکان‌دهنده و فروتنانه بود.

فیلم جدید «اول، پدرم را کشتند» بر اساس کتاب خاطرات نوشته «لونگ اونگ» در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است و به داستان واقعی زندگی او در دهه ۱۹۷۰ میلادی و نسل کشی حدود دو میلیون کامبوجی توسط گروه «خمرهای سرخ» می‌پردازد. سرمایه‌گذاری این فیلم به طور کلی بر عهده کمپانی نتفلکیس بوده است.

کمیته اسکار سینمای کامبوج با اعلام تصمیم نهایی خود مبنی بر معرفی فیلم «اول پدرم را کشتند» به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۱۸ اعلام کرد این فیلم کاوشی در دوران تاریخی تراژیک از نگاه یک کودک است. دیالوگ‌ها در کمترین حد استفاده شده و به خوبی با داستان هماهنگ شده است.

«ریتی پان» کارگردان نامزد اسکار کامبوجی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «اول پدرم را کشتند» است که هم‌اکنون در سینماهای کامبوج به صورت گسترده در حال اکران است.

سال گذشته، در مجموع ۸۵ کشور در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار رقابت کردند که در نهایت فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از ایران برنده اسکار خارجی شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی، فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در پایان پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 66624 و در روز سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴:۳۰
2024 copyright.