«آنگ لی» در تدارک پروژه ۲۰ ساله هالیوود

آنگ لی«آنگ لی» مشغول مذاکره برای ساخت فیلی اکشن است که ایده ساخت آن ۲۰ سال پیش در کمپانی دیزنی شکل گرفت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، این کارگردان معروف آمریکایی- تایوانی که ساخت فیلم‌هایی چون «زندگی پی» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را در کارنامه سینمایی دارد در حال مذاکره برای ساخت فیلم اکشن «مرد ماه جوزا» برای کمپانی «Skydance» است، فیلمی که یکی از مهمترین پروژه‌های سینمایی ساخته نشده هالیوود در ۲۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

داستان این فیلم درباره یک ادمکش سالخورده است که در تلاش است حرفه خود را کنار بگذارد اما ناگزیر است در آخرین مبارزه با بدل خود که ۲۵ سال جوان‌تر از اوست و در اوج قابلیت‌های خود است رو به رو شود.

ساخت این پروژه سینمایی برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در کمپانی دیزنی مطرح شد و قرار بود «دارن لِمکی» و «دان مورفی» به عنوان تهیه‌کننده و «تونی اسکات» در مقام کارگردان در ساخت آن همکاری کنند، اما در حالی که این پروژه سینمایی همواره مور علاقه مسئولان اجرایی در داخل و خارج کمپانی دیزنی بود، برای سال‌ها به عنوان پروژهای غیرقابل ساخت در نظر گرفته می‌شد و امکانات تکنولوژی آن زمان اجازه ساخت ایده‌های ساخت این فیلم را به آنها نمی‌داد.

با این حال فکر ساخت این پروژه سینمایی متوقف نشد و چندین نویسنده چون «برایان هلگلند»، «اندرو نیکل» و «دیوید بنیوف» برای بازنویسی فیلمنامه «مرد ماه جوزا» به کار گرفته شدند و در برهه‌ای «کرتیس هانسن» به عنوان کارگردان و «مل گیبسون» به عنوان بازیگر این فیلم معرفی شدند اما باز هم این فیلم ساخته نشد.

کمپانی «Skydance» در اکتبر سال ۲۰۱۶ حق ساخت این فیلم را در اختیار گرفت و «جری بروکهیمر» نیز به عنوان تهیه‌کننده این فیلم معرفی کرده و معتقد است «آنگ لی» که تجربه ساخت چنین پروژه‌هایی را با آثاری چون «زندگی پی» و فیلم اخیرش «قدم زدن طولانی بیلی لین بین دو نیمه» را دارد بهترین گزینه برای کارگردانی آن است.

«آنگ لی» در سال ۱۹۹۳ با ساخت فیلم «حس و حساسیت» به شهرت جهانی دست یافت. این فیلم جایزه‌ خرس طلای جشنواره‌ برلین و جایزه‌ بهترین فیلم بافتا را به‌دست آورد و در جوایز فیلم آلمان در سال ۱۹۹۷ بهترین فیلم خارجی شناخته شد.

وی پس از آن دو فیلم «طوفان یخی» و «با شیطان سوار ‌شو» را ساخت تا این‌که در سال ۲۰۰۰ با فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» باردیگر چشم‌ها را خیره کرد. این فیلم نامزد جایزه‌ اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جوایز اسکار شد و در جوایز گلدن گلوب و جشنواره‌ تورنتو نیز جایزه‌ بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

دو فیلم «استخدام» و «هالک» مقدمه‌ای برای درخشش دوباره آنگ‌ لی در سال ۲۰۰۵ با فیلم «کوهستان بروک بک» بودند که جایزه‌ اسکار بهترین فیلم خارجی، شیر طلای ونیز، جایزه‌ دیوید لین در بفتا و جایزه‌ گلدن گلوب بهترین فیلم را کسب کرد و از سوی انجمن‌های منتقدین فیلم لس‌آنجلس نیویورک، لندن و بوستون عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۰۵ را کسب کرد.

«آنگ لی» در سال ۲۰۰۷ با فیلم «توجه، شهرت» برای دومین‌بار شیر طلای جشنواره‌ی ونیز را کسب کرد. وی دو جایزه بهترین فیلم از جشنواره آسیا پاسیفیک و دو جایزه خرس طلای برلین را نیز در کارنامه سینمایی درخشان خود دارد.

این کارگردان تایوانی در سال ۲۰۱۳ با ساخت فیلمی براساس رمان برنده بوکر «زندگی پی»‌ موفق به کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 52542 و در روز شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲:۴۰
2024 copyright.