«آواتار ۲» برای پیام محیط زیستی جایزه برد/ جایزه‌ی فناوری به «پینوکیو» رسید

«آواتار ۲» و «الویس» جوایز انجمن تصویرپردازی پیشرفته را برای خلاقیت در تصویرگری بردند.

به گزارش سینماسینما، «آواتار: راه‌آب» و «الویس» برندگان بزرگ سیزدهمین دوره جوایز لومیر انجمن تصویرپردازی پیشرفته شدند که برای تجلیل از دستاوردهای خلاقانه و فنی برگزار می‌شود.

در این مراسم «آواتار: راه آب» برنده جایزه بهترین فیلم لایو اکشن شد و جان لاندو تهیه کننده فیلم هنگام دریافت جایزه از اعضای انجمن خواست به نوآوری در فناوری‌هایی بپردازند که به فیلمسازان امکان می‌دهد داستان‌هایی را تصویر کنند که در صورت نبود این فناوری نمی‌توانستند به خلق آنها بپردازند.

این فیلم همچنین برای پیام محیط زیستی خود برای اهمیت حفاظت از اقیانوس‌ها جایزه صداهایی برای زمین را که از سوی سازمان روز زمین اهدا می‌شود دریافت کرد. جیمز کامرون با پذیرش این جایزه گفت وظیفه ما به عنوان فیلمساز این است داستان‌هایی بگوییم که ما را وادار کند به جهان خود متفاوت نگاه کنیم و بدون اینکه موعظه کنیم، تاثیرگذار باشیم.

وی که پیام خود را به صورت ضبط شده از نیوزیلند ارسال کرده بود تاکید کرد: وقتی فیلم را می‌ساختیم سعی کردیم سبزترین مجموعه ممکن را داشته باشیم. وی یادآوری کرد که از انرژی خورشید استفاده کردند و پذیرایی از مجموعه با غذاهای وگان بود. وی از دیگر فیلمسازان خواست تا هر کار می‌توانند برای مادر زمین انجام دهند.

فیلم «الویس» هم برنده جایزه لومیر برای بهترین فیلم موزیکال و هم برای بهترین سکانس موزیکال شد و علاوه بر این کارگردان فیلم باز لورمن جایزه هارولد لوید را دریافت کرد. وی تاکید کرد: نوآوری‌های فنی امکان می‌دهد داستان‌های‌مان را قوی‌تر و تاثیرگذارتر بیان کنیم. بازلورمن از این مراسم به عنوان ترکیب با شکوه هنرهای نمایشی و هنرهای فنی یاد کرد.

گی‌یرمو دل تورو هم جایزه بهترین فیلم انیمیشن را برای «پینوکیو» برد و تاکید کرد از فناوری و ابزار فنی به عنوان هنرمند استفاده می‌کند.

«تاپ گان: ماوریک» هم دو جایزه برای بهترین سکانس غیرموزیکال و بهترین آهنگ اصلی برد و جایزه بهترین صدابرداری هم به «بتمن» رسید.

دمین شازل کارگردان «بابل» هم برای این فیلم جایزه جین کلی را دریافت کرد و کلی را منبع بی‌پایان الهام خود خواند.

جوایز لومیر از سوی اعضای جامعه خلاق و فناوری هالیوود که در تولید فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و رسانه‌های نوظهور کار می‌کنند، اهدا می‌شود.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 184556 و در روز سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۳:۰۷
2024 copyright.