آکادمی اسکار در جشنواره ونیز/ بیل کرامر میهمان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان می‌شود

سینماسینما، پاریس: برای نخستین بار، آکادمی اسکار در جشنواره ونیز شرکت می‌کند.

دفتر این جشنواره اعلام کرد بسیار مفتخر است که به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس این جشنواره، (که در سال ۱۹۳۲ بنیانگذاری شده)، رئیس کل آکادمی علوم و هنرهای سینما، اسکار، آقای بیل کرامر، با حضور در جشنواره در کنار بزرگان سینمای جهان ‌و مطبوعات و منتقدین حاضر خواهد شد. این رویداد و ملاقات توسط «چینه چیتا» در لیدو، برگزار می‌شود و به این مناسبت در گالا در افتتاحیه جشنواره رقم خواهد خورد. در این زمینه مدیرکل آکادمی اسکار نیز بیانیه ای صادر کرده که: اسکار عمیقا متعهد به اهمیت دادن به سینمای جهانی است و بسیار خوشحال است که با خانواده سینمایی خود در ایتالیا برای گسترش و تحکیم هدف‌های خود پیوند داشته دارد. او اضافه کرد: «ما از چینه چیتا و جشنواره جهانی ونیز در این رابطه تشکر می‌کنیم ».

از سوی دیگر مسئولان سینمایی ایتالیا از این اتفاق بی نهایت خرسند هستند و آن‌را به فال نیک گرفته‌اند. مدیرکل چینه چیتا می‌افزاید: «ارتباط ما با آکادمی اسکار گفت سی سال است که دوام دارد و این آکادمی به سینمای ما توجه خوبی داشته است. ایتالیا نسبت به سایر کشورها رکورد به دست آوردن جوایز اسکار را داشته و امیدواریم به راهش ادامه دهد. همچنین برای سینمای جهان، ما امیدواریم در جشنواره امسال هنرمندانی از سراسر جهان را در جشنواره خود داشته باشیم.»

هفتادونهمین دوره جشنواره ونیز از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر در جزیره لیدو برپا خواهد شد. در روز ۲۶ ژوئیه، مدیر جشنواره آقای البرتو باربرا، طی جلسه کنفرانس مطبوعاتی لیست فیلم‌های انتخاب شده بخش‌های رسمی جشنواره را اعلام خواهد کرد. بخش‌های هفته منتقدین و روزهای مولفین جداگانه اعلام خواهد شد. بر مبنای خبرهایی رسیده از ایتالیا ، سه فیلم از سینماگران ایران در این جشنواره حضور خواهند داشت که به نوشته نشریه واریتی، «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در آن حضور خواهد داشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 178694 و در روز شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۲:۱۸
2024 copyright.