استاد وحشت برای کودکان می‌نویسد

۱۶-۱۰-۲۹-۱۳۶۲۴۱۰۵۰ استیون کینگ خالق آثار ادبی در ژانر وحشت با قطاری به نام چارلی پا به دنیای کتاب‌های مصور کودکان می‌گذارد.

به گزارش سینماسینما، کینگ «چارلی قطار» را با نام مستعار بریل اوانز نوشته است. شخصیت چارلی نخستین بار در سری داستان‌های فانتزی‌ «برج تاریک» از کینگ ظاهر شد.

در «برج تاریک» برای معرفی یکی از شخصیت‌های داستان به نام جیک با چارلی قطار آشنا می‌شویم. کینگ در آن کتاب می‌نویسد: «روی جلد سبز کتاب تصویر لوکوموتیوی به چشم می‌خورد که از تپه بالا می‌رفت. لوکوموتیو جان داشت و جای چراغ‌هایش دو چشم شادمان دیده می‌شد که جک را به خواندن کتاب دعوت می‌کرد. جک همانطور که به تصویر نگاه می‌کرد پی‌برد که خنده‌‌ی نقش بسته روی صورت چارلی را باور نمی‌کند. پیش خودش گفت، خوشحال به نظر می‌رسی اما این تنها نقابی روی صورتت است. من فکر نمی‌کنم که تو اصلا خوشحال باشی. حتی فکر نمی‌کنم که چارلی نام واقعی تو باشد.»

کتاب مصور «چارلی قطار» به قلم نویسنده «رستگاری در شاوشنک» ۲۲ نوامبر با نقاشی‌های ند دامرون منتشر می‌شود. در این کتاب نام مستعار بریل اوانز به عنوان نویسنده به چشم می‌خورد.

روی جلد این کتاب نقل‌قولی از استیون کینگ با این مضمون چاپ شده است:‌ «اگر قرار بود کتابی برای کودکان بنویسم، مثل این کتاب می‌شد.» احتمالا والدین باید این جمله را به عنوان یک هشدار از استاد ژانر وحشت تلقی کنند.

اقتباس سینمایی از اولین رمان سری داستان‌های «برج تاریک» با بازی ادریس البا و متیو مک‌کانهی فوریه آینده منتشر خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 31363 و در روز شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۹:۲۰
2024 copyright.