اصغر فرهادی در جمع رقبایش در مراسم جانبی گلدن گلوب/ تصاویر

اصغر فرهادیسمپوزیوم فیلم خارجی زبان گلدن گلوب از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و سینماتک آمریکا دیشب در هالیوود کالیفرنیا برگزار شد و میزبان فیلمسازان و دیگر چهره‌های مشهور در ۷ ژانویه بود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از سایت گلدن گلوب، اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و سازنده فیلم «فروشنده» در سمپوزیوم فیلم خارجی زبان گلدن گلوب که در سینما مصر هالیوود برگزار شد، شرکت کرد.

در این مراسم که ساعتی پیش به وقت ایران به کار خود خاتمه داد، اصغر فرهادی با پل ورهوفن کارگردان هلندی ملاقاتی داشت.

پل ورهوفن سازنده «او»، فیلم تحسین شده و رقیب جدی فرهادی در میان فیلم‌های خارجی زبان امسال است.

هدا بنیامینا کارگردان فرانسوی-مراکشی فیلم «دایوینز»، مارن آده کارگردان «تونی اردمان» فیلم مطرح آلمانی و پل ورهوفن در سمپوزیوم فیلم خارجی زبان.

پل ورهوفن، ایزابل هوپر

در بخش فیلم‌های خارجی زبان گلدن گلوب ۲۰۱۷ «فروشنده» با فیلم‌های «او» ساخته پل ورهوفن از فرانسه، «نرودا» به کارگردانی پابلو لارین از شیلی، «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده از آلمان و «دیواینز» به کارگردانی هدا بنیامینا نامزد شده‌اند.

۲۳۳۱۲۶۳

همچنین به نقل از سایت فیلم «فروشنده»، اصغر فرهادی که فیلم‌هایش مضمونی اجتماعی و تلخ دارد و بیشتر حول محور خانواده می‌چرخد، در نشست خبری نامزدهای جوایز گلدن گلوب به پرسش‌های خبرنگاران و منتقدان پاسخ داد.

از آنجا که بیشتر خبرنگاران فکر می‌کردند که فرهادی از تجربیات خود در زندگی شخصی استفاده کرده و فیلم‌هایش را براساس آن تجربیات می‌سازد، فرهادی طی سخنانی کوتاه از زندگی خود گفت و افزود: بسیاری فکر می‌کنند من تجربیات مشابه فیلم‌هایم را داشته‌ام در حالی که من خانواده خوشبختی دارم و بیست سال است که با همسرم زندگی می‌کنم.

هفتاد و چهارمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب ۸ ژانویه ۲۰۱۷ (ساعت ۳ صبح دوشنبه به وقت ایران) برگزار می شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 39103 و در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶:۱۰
2024 copyright.