بازیگران در صف مخالفان گلدن گلوب/ اسکارلت جوهانسون نامه داد

اسکارلت جوهانسونبه دنبال اعتراض غول‌های آنلاین اکنون بازیگران به صف مخالفان گلدن گلوب پیوسته‌اند و اسکارلت جوهانسون با انتشار نامه‌ای خواستار مقابله صنعت فیلمسازی با این جوایز شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، اسکارلت جوهانسون علیه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود وارد عمل شده و از صنعت فیلمسازی خواسته‌است تا زمانی که اصلاحات اساسی در این انجمن رخ دهد، از همکاری با آن فاصله بگیرد.

این در حالی است که اواخر هفته پیش استودیو آمازون نیز با صدور بیانیه‌ای به انتقاد از این انجمن پرداخت و با نتفلیکس، تایمز آپ و دیگر منتقدان گلدن گلوب هم‌صدا و خواستار اصلاحات در این مجموعه شد.

سازمان دهندگان گلدن گلوب که در ماه‌های اخیر به فسادهای مختلف متهم شده، چند روز پیش اعلام کردند برای مقابله با این اتهام‌ها شمار افراد رنگین پوست خود را افزایش می‌دهند و در دریافت هدایا و پرداخت دستمزد به اعضا برای کار در کمیته‌های مختلف مقررات جدید وضع می‌کنند.

جوهانسون در بیانیه‌اش که دیروز منتشر شد آشکار ساخته در کنفرانس‌های مطبوعاتی گلدن گلوب شرکت نمی‌کرد زیرا معتقد بود آکنده از موضع‌گیری‌های جنسیتی است و اعلام کرد معتقد است باید صنعت فیلمسازی تا انجام اصلاحات جدی از همکاری با آنها خودداری کند.

روز پیش مارک رافلو نیز به انتقاد از گلدن گلوب پرداخته بود.

جوهانسون که پنج نامزدی گلدن گلوب را در کارنامه دارد، نوشته است: به عنوان یک بازیگر که باید به تبلیغ فیلم خود بپردازد و از وی انتظار می‌رود در کنفرانس‌های مطبوعاتی و مراسم اهدای جوایز شرکت کند، در گذشته، برای من روشن بود برخی از اعضای مشخص اتحادیه از مرز آزار جنسی عبور کرده‌اند. به همین دلیل مشخص من سال‌ها از حضور در کنفرانس‌های آنها خودداری کردم.

وی افزود: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سازمانی است که از سوی افرادی مانند هاروی واینستین مشروعیت پیدا کرد تا با اهدای جوایز خود، توجه آکادمی را معطوف فیلم‌های مورد نظر آنها کند و صنعت فیلمسازی را به سمت خود بکشاند. تا وقتی اصلاحات اساسی در این سازمان ایجاد نشود، درست این است که از این انجمن فاصله بگیریم و بر اهمیت و قدرت اتحاد درون انجمن‌ها و پیوند درونی صنعت در مجموع متمرکز شویم.

مارک رافلو نیز روز پیش در توییتر نوشت که نمی‌تواند از دریافت این جایزه احساس غرور یا خوشحالی کند مگر اینکه این انجمن و سازمان‌دهندگانش تجدید سازمان کنند.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از ماه فوریه (بهمن) با انتشار گزارشی تحقیقی در لس‌آنجلس تایمز مبنی بر اینکه در ۲ دهه اخیر حتی یک عضو سیاهپوست در این انجمن حضور نداشته است و اعضای انجمن پول‌های بی‌حساب و کتاب دریافت کرده‌اند، به انتقاد از این سازمان پرداخت.

در آوریل (فروردین)، انجمن بار دیگر زمانی با انتقادهای گسترده مواجه شد که روشن شد فیل برک رییس پیشین آن با فرستادن ایمیلی برای اعضا از جنبش «جان سیاهان مهم است» به عنوان یک جنبش نفرت‌انگیز یاد کرده بود. وی بلافاصله از انجمن اخراج شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 155375 و در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷:۵۴
2024 copyright.