بازیگر زن «اشک‌ها و لبخندها» در ۶۸ سالگی درگذشت

هدر منزیس که در نقش دختر دوم کاپیتان فوت تراپ در فیلم «اشک‌ها و لبخندها» ظاهر شده بود، درگذشت.

به گزارش سینماسینما، هِدِر منزیس-اوریش که برای ایفای نقش لوییزا فون تراپ در فیلم «آوای موسیقی» یا «اشک‌ها و لبخندها» شناخته شده بود، یکشنبه در ۶۸ سالگی درگذشت.

ریچارد راجرز و اسکار همرستاین سازندگان موزیکال «آوای موسیقی» روز کریسمس با صدور بیانیه‌ای این خبر را اعلام و از این بازیگر به عنوان یکی از اعضای خانواده این فیلم یاد کردند. در این اعلامیه نوشته شده است: او از اعضای دوست داشتنی و مثبت این گروه بود و همیشه دوست داشت تا بار دیگر دور هم باشیم. ما از این که او را شناختیم خوشحالیم و او همیشه با آن فیلم زیبا زنده خواهد بود.

این بازیگر که بیوه رابرت اوریش بود به تازگی به بیماری سرطان دچار شده بود.

پسر این بازیگر درباره مرگ مادرش گفت: وی در کنار خانواده درگذشت. او بازیگر، بالرین و عاشق خانواده‌اش بود. وی که به سرطان مغز دچار شده بود، به فاصله چهار هفته جان باخت.

این بازیگر سال ۱۹۴۹ در تورنتو متولد شد و ۱۵ ساله بود که در نقش سومین فرزند خانواده فون تراپ در فیلم «آوای موسیقی» در سال ۱۹۶۵ بازی کرد. شارمین کار که در نقش لیزل خواهر بزرگ‌تر وی بازی کرده بود سال پیش در ۷۳ سالگی درگذشت.

کیم کرات که در نقش گرتل کوچک‌ترین فرزند خانواده بازی کرده بود در توییتر و در روز کریسمس نوشت: امشب پراز غمی بی پایانم. دوست عزیز و خواهرم هدر درگذشته است. حیف شد.

هدر که در حرفه مدلینگ هم فعالیت می‌کرد در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی ظاهر شده بود.

وی با تهیه کننده و بازیگر رابرت اوریش در سال ۱۹۷۵ ازدواج کرد و پس از درگذشت همسرش در سال ۲۰۰۲ از یک بیماری نادر سرطان، بنیاد رابرت اوریش را برای جمع‌آوری پول برای کمک به بیماران سرطانی راه اندازی کرده بود.

از این بازیگر سه فرزند و نوادگانش باقی مانده‌اند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 75904 و در روز سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲:۴۲
2024 copyright.