بازیگر کهنه‌کار آمریکایی درگذشت

 دیوید هادلستون بازیگر کهنه‌کار آمریکایی در ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، این بازیگر که از دهه ۶۰ میلادی به این سو در بیش از ۱۰۰ فیلم نقش‌آفرینی کرده بود، در اثر ابتلا به بیماری پیشرفتۀ قلبی و کلیوی چشم از جهان فروبست.

هادلستون بیشتر برای نقش کوتاهی که در فیلم «لبوفسکی بزرگ» ایفا کرده بود، شناخته می‌شد. او در فیلم برادران کوئن نقش یک پیرمرد میلیونر عجیب را بازی می‌کرد.

این بازیگر سال ۱۹۸۵ با بازی در فیلم «بابانوئل» کنار دادلی مور به شهرت رسید. از دیگر فیلم‌های کارنامه هنری او می‌توان به «دیوانه‌وار» به کارگردانی رومن پولانسکی و «تهیه‌کنندگان» به کارگردانی سوزان استرومن اشاره کرد.

هادلستون در «زین‌های شعله‌ور» مل بروکس نیز حضوری کوتاه داشت. بروکس پس از انتشار خبردرگذشت این بازیگر با انتشار بیانیه‌ای ضمن ستایش توانایی بالای او در بازیگری، درگذشتش را فقدانی بزرگ خواند.

او علاوه بر سینما در عرصه تئاتر و تلویزیون نیز فعال بود و در آثاری مانند «سال‌های شگفتی»، «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» و «بال غربی» نقش‌آفرینی کرده بود.

سارا کوپ همسر هادلستون از اهمیت مردم برای هادلستون گفت: «او سرگرم کردن دیگران را دوست داشت و ترجیح می‌داد هنگام با مردم معاشرت کند.»

منبع: خبرآنلاین به نقل از  گاردین 
 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23128 و در روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸:۴۴
2024 copyright.