برپایی یک جشنواره بین‌المللی تلویزیونی در کن

۸۴۶شهردار کن از برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی ویژه سریال‌های تلویزیونی در این شهر خبر داد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، شهر کن در جنوب فرانسه که عمده شهرت جهانی خود را برای برگزاری جشنواره سالانه و معتبر فیلم کن به دست آورده است، بنابر اعلام «دیوید لیسنارد» از سال ۲۰۱۸ میلادی میزبان یک جشنواره بین‌المللی مختص سریال‌های تلویزیونی از سراسر جهان خواهد بود.

دولت فرانسه علاقه خود را برای راه‌اندازی یک جشنواره بین‌المللی محصولات تلویزیونی هم تراز با جشنواره فیلم کن اعلام کرده است و در حال بررسی شهرهای مختلف در شهر از جمله بوردو، لیل، نیس، پاریس و کن برای میزبانی از این جشنواره است، با این وجود شهردار کن اعلام کرده است که این شهر سال‌هاست در فکر راه‌اندازی چنین جشنواره‌ای است و حتی بدون حمایت دولت نیز این جشنواره را در سال ۲۰۱۸ کلید خواهد زد.

«لیسنارد» همچنین اعلام کرده است؛ این جشنواره شامل یک بخش رقابتی و بخش جنبی خواهد بود که از روی جشنواره فیلم کن و بازار فیلم کن الگوبرداری شده است.

در صورتی که برگزاری جشنواره جهانی سریال‌های تلویزونی در کن محقق شود، این جشنواره باید با «MipTV» و «Mipcom» که دو بازار بسیار مهم خرید وفروش محصولات تلویزیونی واقع در شهر کن است رقابت کند، ضمن این که اگر دولت فرانسه، کن را برای جشنواره تلویزیونی مورد نظر خود انتخاب نکند، یک جشنواره دولتی جدید نیز رقیب جشنواره سریال‌های تلویزیونی شهر کن خواهد بود.

دو رویداد «MipTV» و «Mipcom» سالانه ۱۴ هزار نفر را از بیش از ۱۰۰ کشور جهان به کن می‌کشانند.

از سویی دیگر شهر موناکو دیگر شهر فرانسه نیز سالانه میزبان جشنواره بین‌المللی تلویزیونی «مونت کارلو» است که دارای بخش رقابتی برای سریال‌های درام و چندین رویداد فرش قرمز است.

شهردار کن هنوز از تاریخ دقیق جشنواره بین‌المللی سریال‌های تلویزیونی در کن خبر نداده است، این در حالی است که کاخ جشنواره کن در اغلب ایام سال برای برگزاری رویدادهای دیگر رزرو شده است.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 40174 و در روز شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۳:۰۴
2024 copyright.