برگزیدگان جشنواره بوسان معرفی شدند

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان با اعطای جایزه بخش رقابتی جریان‌های نو به دو فیلم از کره جنوبی و چین به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «آپارتمانی با دو زن» ساخته «کیم سه-‌این» از کره جنوبی و «بدرود زادگاه من» به کارگردانی «وانگ ژو» از چین به طور مشترک جایزه بخش رقابتی جریان‌های نو در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان را به خود اختصاص دادند.

«تجاوزگر» ساخته «آپارنا سن» از هند و «مشت گنسان» به کارگردانی «بر یانته مندوزا» از فیلیپین نیز به صورت مشترک جایزه ویژه یادبود «کیم جی سئوک» را از جشنواره امسال بوسان دریافت کردند.

امسال دو فیلم «سیارک» ساخته مهدی حسینی وند علی پور و «در نبود کارگردان» ساخته آروند دشت آرای نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جریان‌های نو بودند و فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نیز در بخش «Icons» این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد.

همچنین فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم و محصول ایران و فرانسه در بخش پنجره ای به سینمای آسیا،  «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی در بخش مسابقه فیلم کوتاه،  «مونالیزا و ماه خونین» ساخته آنا لیلی امیرپور، محصول آمریکا در بخش سینمای فضای باز، «تخته سیاه» از سمیرا مخملباف و «روزی که زن شدم» ساخته مرضیه مشکینی هم در بخش فیلم های زنان در این جشنواره به نمایش گذاشته شدند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از تاریخ ۶ تا ۱۵ اکتبر (۱۴ تا ۲۳ مهر) در کشور کره جنوبی برگزار شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 162757 و در روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴:۵۲
2024 copyright.