تاریخ برگزاری رویداد عمومی جشنواره فیلم برلین مشخص شد

جشنواره فیلم برلینتابستان سال ۲۰۲۱، آثار برندگان جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در پایتخت آلمان برای مخاطبان به نمایش گذاشته خواهند شد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره بین المللی فیلم برلین تاریخ برگزاری رویداد فیزیکی خود در تابستان سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد.

هفتاد و یکمین دوره برلیناله با عنوان «ویژه برنامه تابستان» از نهم تا بیستم ژوئن برگزار می‌شود و شامل مراسم‌ فرش قرمز و همینطور اکران عمومی فیلم‌های برگزیده امسال می‌شود. برلیناله هفته گذشته برگزار شد که به همراه بازار اروپایی فیلم به صورت یک رویداد مجازی برگزار شدند. برنامه تابستانه این جشنواره شامل یک جشن برای برندگان خرس طلایی و نقره‌ای امسال خواهد بود.

این فستیوال، فیلمساز‌ها و استعداد‌هایی از برندگان امسال به همراه هیئت داوران دوره ۲۰۲۱ را برای این رویداد ۱۲ روزه دعوت خواهد کرد. طبق گفته برگزارکنندگان این رویداد، در اکران‌های عمومی از سینما‌های روباز نیز استفاده خواهد شد.

کارلو چاتریان دبیر هنری این جشنواره می‌گوید: ما نسبت به لیست فیلم‌های خود مفتخریم و خوشحالیم که در میان حرفه ای‌ها و رسانه‌ها از آن‌ها صحبت شد.

کشور آلمان هنوز هم تحت محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کروناست، اما روند تزریق واکسن سرعت گرفته و نشانه‌های امیدوار کننده‌ای برای بازگشایی هرچه زودتر سینما‌ها حداقل در ماه‌های آتی دیده می‌شود.

برای سال آینده، جشنواره فیلم برلین امیدوار است که به شیوه قدیمی خود و کاملا حضوری و هر دو رویداد جشنواره فیلم و بازار اروپایی فیلم، از تاریخ ۱۰ الی ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 152653 و در روز شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۷:۱۵
2024 copyright.