«ترایبکا ۲۰۲۱»، اولین جشنواره سینمایی با شاخه بهترین پادکست

«جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا» در بیستمین دوره خود، برای اولین بار در تاریخ جشنواره‌های سینمایی شاخه بهترین پادکست راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، جشنواره فیلم ترایبکا که در این دو دهه حوزه فعالیت خود را از سینما به موسیقی، واقعیت مجازی، تلویزیون و بازیهای ویدئویی تعمیم داده است، حالا به دنبال آن است تا برای مخاطبانش ویترینی از بهترین پادکست‌های سال بچیند.

متولیان این جشنواره معتبر سینمایی به تازگی از اولین فهرست پادکست‌های منتخب این جشنواره رونمایی کردند که به گفته آنها تاکنون در هیچ جشنواره بزرگ و معتبر دیگری سابقه نداشت.

پخش این پادکست‌ها در کنار نمایش فیلم‌ها و دیگر رویدادها، بخشی از بیستمین دوره از جشنواره بین المللی ترایبکا است که از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) به صورت حضوری برگزار می‌شود. جشنواره ترایبکا ۲۰۲۱ یکی از نقاط عطف صنعت جشنواره‌های سینمایی است زیرا اولین رویداد مهم در آمریکای شمالی است که از زمان شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ تاکنون به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شود.

جین روزنتال از بنیان‌گذاران جشنواره ترایبکا می‌گوید: در چند سال گذشته شاهد محبوبیت فزاینده پادکست‌ها بودیم بنابراین حالا زمانی عالی برای معرفی اولین برنامه پادکست ترایبکاست. مشتاقانه در انتظار قوای خلاقانه پشت برنامه‌های جدید و موردانتظار فستیوال امسال هستیم.

پادکست های منتخب جشنواره ترایبکا شامل مجموعه‌ای از پادکست‌های داستانی و غیرداستانی است که برای اولین بار در جهان پخش می‌شوند. در ادامه منتخبی از این پادکست‌ها را مشاهده می‌کنید:

ناهنجاری (Anomaly): یک داستان تخیلی درباره اتفاقی که زمین را زیر و رو می‌کند و به ایجاد یک جنگ داخلی منجر می‌شود.

بابانوئل سیاه‌پوست (Black Santa): از آن داستان‌های مخصوص شب کریسمس با یک پیچش مدرن در پیرنگ.

پادکست غیرداستانی سفرهای پسر کور (Blind Guy Travels): پادکستی که مخاطب را به زندگی بدون قوه بینایی دعوت می‌کند.

زمین گرفتگی (Earth Eclipsed): داستانی درباره یک دانشمند علوم اعصاب که در آستانه یک کشف بزرگ است که می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را نجات دهد اما به دست یک معدنچی ربوده شده و از کار باز می‌ماند.

پادکست غیرداستانی نگهبانان رودخانه (Guardians of the River): درباره نگهبانان سیستم آب اوکاوانگو، شبکه‌ای از رودخانه‌ها که از سه کشور آفریقایی عبور می‌کنند و زیستگاه‌ برخی از گونه‌های در خطر انقراض هستند.

نقص (Imperfection): روایتگر داستان چارلی و امبر که هر دو در اثر ابتلا به یک بیماری خاص دچار توهمات شدید می‌شوند.

پادکست غیرداستانی هیولا (Monster): در باب مواجهه با یک شیطان واقعی در حین ساختن یک فیلم ترسناک در لتونی.

جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا پس از یک دوره دیجیتال و برخط برای جلوگیری از شیوع کرونا، امسال به قالب حضوری برمی‌گردد؛ نشانه‌ای امیدوار کننده که از احتمال تضعیف سلطه کرونا بر زندگی فرهنگی در آمریکا حکایت دارد.

با این وجود، برای بحران بهداشتی‌ای که سال گذشته متولیان ترایبکا را ابتدا به لغو رویداد و سپس برگزاری نسخه دیجیتال متقاعد کرد، ملاحظاتی در نظر گرفته خواهد شد؛ این جشنواره ۱۲ روزه امسال در فضای باز برگزار می‌شود و برگزارکنندگان در اجرا و رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از شیوع کرونا، با اداره بهداشت و درمان ایالت نیویورک همکاری خواهند کرد.

جشنواره ترایبکا که دو دهه پیش همزمان با وقوع حادثه تروریستی یازده سپتامبر پایه‌ریزی شد، طی این سال‌ها با بیش از ۱۵۰ هزار تماشاچی به یکی از مهمترین ویترین‌های سینمای مستقل جهان بدل شده است.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 155264 و در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۹:۲۴
2024 copyright.