ترکیه ۲ هزار و ۳۵۶ سالن سینما و ۵۷ میلیون تماشاگر دارد

سینمای ترکیهمرکز آمار ترکیه (TÜİK) طی گزارشی اعلام کرد شمار تماشاگران سینماهای ترکیه در سال ۲۰۱۵ با ۳.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۵۷ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۱۱ نفر رسید.

به گزارش سینماسینما به نقل از آناتولی، تعداد تماشاگران فیلم های سینمایی ترکی با ۲.۲ درصد افزایش به ۳۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۰۰ نفر و شمار تماشاگران فیلم های سینمایی خارجی هم با ۴.۵ درصد افزایش به ۲۵ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۱۱ نفر در سینماهای ترکیه رسید.

بر اساس این گزارش تعداد سالن‌های سینما با ۸.۶ درصد افزایش در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ به ۲ هزار و ۳۵۶ مورد رسید. در این دوره تعداد صندلی‌ های سینما با افزایش ۷.۷ در صد به ۲۹۷ هزار و ۶۱۰ رسید.

در همین دوره تعداد فیلم‌های اکران شده با افزایش ۱۸.۴ درصد به رقم ۴۹ هزار و ۱۵۱ رسید. فیلم‌های سینمایی ترکی اکران شده نیز با افزایش ۲۶.۴ به ۲۱ هزار و ۲۹۴ و فیلم‌های سینمایی خارجی اکران شده با افزایش ۱۲.۸ به ۲۷ هزار و ۶۵۷ رسید.

در این گزارش تعداد استان‌هایی که دارای سالن سینما هستند، در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۴ استان اعلام شده است. استان‌های اردهان، بایبورت، گوموش‌خانه، حکاری، ایغدیر، سینوپ و شرناق ترکیه سالن سینما ندارند.

تعداد تالار تئاتر در دوره ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ نسبت به دوره ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ با افزایش ۱۷.۷ حدود ۷۱۹ و شمار صندلی کل تالارهای تئاتر نیز به ۲۵۸ هزار و ۹۳۲ رسید.

همچنین بر اساس این گزاری تعداد نمایش تئاترها در دوره ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ نسبت به دوره ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ با افزایش ۲.۸ به ۶ هزار و ۸۲۵ رسید.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 19394 و در روز شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷:۴۱
2024 copyright.