تقدیر از ژولیت بینوش در جشنواره فیلم مجارستان

ژولیت بینوشژولیت بینوش بازیگر سرشناس سینمای فرانسه در جشنواره بین‌المللی فیلم میشکولتس در مجارستان تقدیر شد.


به گزارش سینماسینما، ژولیت بینوش که به عنوان مهمان افتخاری در جشنواره بین‌المللی فیلم میشکولتس حضور داشت خواستار توجه و همدردی بیشتر با مهاجرانی شد که به دنبال بحران مهاجرت به سوی اروپا می‌آیند.

بینوش با دریافت جایزه ویژه این جشنواره سینمایی درباره نقش سینما صحبت کرد و گفت: برای من فیلم امکانی برای انتقال است. امکان بیشتر انسان شدن، درک بهتر دیگران، همدردی بیشتر داشتن، و به نوعی گشاده‌تر شدن به روی جهان…

بینوش که برای بازی در فیلم‌هایی چون «شکلات» و «بیمار انگلیسی» که برای آن اسکار بهترین بازیگر مکمل زن را سال ۱۹۹۷ دریافت کرد شهرت جهانی دارد در این مراسم ه یاد کارگردان لهستانی کریشتوف کیشلوفسکی ادای احترام کرد. او با این کارگردان در سه فیلم «سه رنگ: آبی» همکاری کرد که سال ۱۹۹۳ چندین جایزه از جمله جایزه شیر طلایی لیون برای بهترین بازیگر و گلدن گلوب را دریافت کرد.

در جشنواره امسال میشکولتس از کریشتوف کیشلوفسکی که ۲۰ سال پیش درگذشت تجلیل می‌شود و فیلم «آبی» اثر کریشتوف کیشلوفسکی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره امسال به نمایش در آمد.

وی گفت: کریشتوف برای من… با او کار کردن خیلی آسان بود. او برای چیزی که می‌خواست خیلی جدی بود اما کار کردن با او راحت بود. یک جور طنز در کار با او وجود داشت شبیه… اگزیستانسیالیسم. من این را خیلی دوست داشتم چون انسانیت او را نشان می‌داد.

در جشنواره فیلم میشکولتس فیلم‌های متعددی به نمایش درمی‌آید و این جشنواره تا ۱۹ سپتامبر(۲۸ شهریور) به کار خود ادامه می دهد.

ژولیت بینوش ۵۲ ساله هنرپیشه فرانسوی و اولین بازیگر زنی است که موفق به دریافت تاج سه‌گانه (جوایز بهترین بازیگر زن فستیوال‌های کن، ونیز و برلین) شده است.

وی همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی شد.

منبع: مهر به نقل از یورو نیوز

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 26957 و در روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴:۵۳
2024 copyright.