«تونی اردمن» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد

تونی اردمنفیلم «تونی اردمن» موفق به کسب پنج جایزه اصلی از جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۱۶ شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، آکادمی فیلم اروپا طی مراسمی که در شهر وروتسواف لهستان برگزار شد، برندگان جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد و فیلم «تونی اردمن» ساخته «مارن اِده» که امسال نماینده سینمای آلمان در شاخه فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار است، در نهایت با کسب جوایز بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (سندرا هولر)، بازیگر زن (پیتر سیمونیچک) و بهترین فیلمنامه (ماردن اِده)، برنده بزرگ و مهمترین جوایز سینمایی اروپا شد.

«تونی اردمن» که با رونمایی در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) شد، درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبنده‌ای را با او آغاز می‌کند. این فیلم یکی از شانس‌های اصلی اسکار خارجی نیز محسوب می‌شود.
فیلم سوئدی «مردی به اُو» به کارگردانی «هانس هولم» که نماینده سینمای این کشور در اسکار ۲۰۱۷ نیز هست، جایزه بهترین فیلم کمدی سال اروپا را از آن خود کرد وجایزه دیسکاوری اروپا که از سوی هیئت داوران انجمن بین‌المللی منتقدین فیلم (فیپرشی) انتخاب می‌شود به فیلم «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» از فنلاند رسید.

«جیانفرانکو رُسی» مستندساز برجسته ایتالیایی با «آتش در دریا» برنده خرس طلای بهترین فیلم جشنواره برلین، عنوان بهترین مستند سال اروپا را کسب کرد. این فیلم نماینده سینمای ایتالیا در اسکار خارجی است و از شانس‌های مهم شاخه بهترین مستند اسکار نیز محسوب می‌شود.

«زندگی من به عنوان یک کدو» محصول مشترک سوئیس و فرانسه به کارگردانی «کلود باراس» بهترین انیمیشن جوایز فیلم اروپا شد و جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به «از پنجره من در حلب» ساخته مشترک «توماس وروژ»، «فلور فن درمولن» و «ایسا توما» اعطاء شد.

«کمیل هلم نادسن» برای فیلم «سرزمین من» جایزه بهترن فیلمبرداری (جایزه ویژه کارول دی‌پالما) را دریافت کرد و جایزه بهترین تدوین نیز به فیلم «اجتماع» از «توماس وینتربرگ» رسید و در نهایت «ایلی دموتسکی» نیز برای فیلم «دانش‌آموز» جایزه بهترین موسیقی متن فیلم را به خانه برد.

همچنین فیلم «بدن» ساخته «مالگورزاتا زوموسکا» نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم اروپا از نگاه تماشگران شد.

امسال جایزه افتخاری جوایز فیلم اروپا به «آندری وایدا» کارگردان بزرگ و تازه درگذشته سینمای لهستان تعلق گرفت، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی به «ژان کلود کریر» و جایزه دستاورد در سینمای جهان نیز به «پیرس برازنان» اعطاء شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 35129 و در روز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹:۲۵
2024 copyright.