نزدیک شدن به اسکار بهترین فیلم/ جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به فیلم «کودا» رسید

فیلم سینمایی «کودا» با کسب جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا شانس خود را برای کسب اسکار بهترین فیلم افزایش داد.

به گزارش سینماسینما، مراسم سی و سومین دوره جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برگزار شد و فیلم سینمایی «کودا» (CODA) ساخته «سیان هدر» جایزه دستاورد تهیه‌کنندگی فیلم‌های بلند را به خود اختصاص داد تا این فیلم بیش از پیش امیدوار به درخشش در جوایز اسکار و دریافت جایزه بهترین فیلم شود.

فیلم «کودا» جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) را در رقابت با فیلم‌های «بلفاست»، «به بالا نگاه نکن»، «تل ماسه»، «پیتزا لیکوریس»، «قدرت سگ»، «تیک تیک بوم»، «داستان وست ساید» و «ریکاردو بودن» کسب کرد.

جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا همواره یکی از بهترین پیش‌بینی کننده‌ها برای جوایز اصلی اسکار است و از سال ۲۰۰۹، تنها سه فیلم «بیگ شورت» (۲۰۱۵)، «لالا لند» (۲۰۱۶) و «۱۹۱۷» (۲۰۱۹) جایزه انجمن تهیه‌کنندگان را دریافت کرده‌اند اما موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم نشده‌اند.

کسب این جایزه برای فیلم «کودا» شانس این فیلم یک هفته پیش از مراسم اسکار را تقویت می‌کند. در حالی که فیلم «قدرت سگ» جوایز اصلی بفتا و انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) را کسب کرده، فیلم «کودا» با کسب جایزه انجمن تهیه‌کنندگان و همچنین جایزه بهترین تیم بازیگری از انجمن بازیگران آمریکا (SAG) به عنوان رقیب اصلی «قدرت سگ» در اسکار ۲۰۲۲ مطرح است و رقابت اصلی میان این دو فیلم برای کسب جایزه اسکار بهترین فیلم در جریان خواهد بود.

اما در سایر بخش‌های جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، در بخش بهترین تهیه‌کنندگی سریال‌های درام و کمدی نیز به ترتیب فصل سوم «وراثت» و فصل دوم سریال «تدلاسو» برگزیده شدند و جایزه بهترین تهیه‌کنندگی مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی هم به «میر از ایست تاون» رسید.

«اِنکانتو» و «تابستان سول» نیز به ترتیب برگزیده بخش تهیه‌کنندگی انیمیشن و مستند بلند شدند.

«استیون اسپیلبرگ» نیز جایزه دستاورد انجمن تهیه‌کنندگان را به صورت مشترک به «جورج لوکاس» و «کاتلین کندی» اعطا کرد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 172292 و در روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷:۲۱
2024 copyright.