جایزه وِیژه جشنواره سانتاباربارا به ویلم دفو

فستیوال فیلم سانتا باربارا جایزه ویژه امسالش را به ویلم دفو اهدا می‌کند و این در حالی است که دریافت‌کننده پارسال همین جایزه، موفق به کسب جایزه اسکار هم شد.

به گزارش سینماسینما، ویلم دفو بازیگر و فیلمساز کارکشته‌ امسال به خاطر ایفای نقش شخصیت مدیر یک متل در فیلم «پروژه فلوریدا» ساخته شان بیکر که محبوب تمام منتقدان بود در فستیوال فیلم سانتا باربارا جایزه طلایه‌دار سینما (Cinema Vanguard) را دریافت خواهد کرد.

آن طور که پنجشنبه اعلام شد، این افتخار روز اول فوریه و پس از صحبتی در مورد مسیر حرفه‌ای کاری طولانی و درخشان این بازیگر در تئاتر تاریخی آرلینگتون واقع در سانتا باربارا به او اهدا خواهد شد. فستیوال فیلم سانتا باربارا از روز سی‌ویکم ماه ژانویه آغاز می‌شود و تا روز دهم فوریه ادامه خواهد داشت.

جایزه طلایه‌دار سینما به منظور تجلیل از چهره‌هایی در صنعت فیلم اهدا می‌شود که «مسیر خود را شکل داده‌اند، ریسک‌های هنری متقبل شده‌اند و کمکی چشمگیر و خاص به عرصه فیلم کرده‌اند.»

راجر درلینگ مدیر اجرایی فستیوال فیلم سانتا باربارا در بیانیه‌ای گفت: ویلم دفو شخصیت‌های فراموش‌نشدنی بی‌شماری را به پرده بزرگ آورده است. نقش او در فیلم «پروژه فلوریدا» به خوبی استعداد و قوه تخیل او را به تصویر می‌کشد. تجلیل از آثار او با جایزه طلایه‌دار سینما برای ما یک افتخار است.

از چهره‌هایی که تا به حال موفق به کسب این جایزه شده‌اند می‌توان به کیسی افلک و میشل ویلیامز بازیگران فیلم «منچستر کنار دریا»‌ در سال ۲۰۱۷، رونی مارا بازیگر «کارول» در سال ۲۰۱۶، ادی ردمین و فلیسیتی جونز از «تئوری همه‌چیز» در سال ۲۰۱۵، مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو برای «گرگ وال استریت» در سال ۲۰۱۴، ایمی آدامز برای «استاد» در سال ۲۰۱۳، ژان دو ژردن و برنیس بژو با «آرتیست» در سال ۲۰۱۲ و نیکول کیدمن با «سوراخ خرگوش» سال ۲۰۱۱ اشاره کرد. تمام این بازیگران برای همین آثار نامزد دریافت جایزه اسکار هم شدند.

فستیوال فیلم سانتا باربارا در عین حال قرار است از جودی دنچ تجلیل کند که با فیلم «ویکتوریا و عبدول» یکی از رقبای دریافت جایزه اسکار امسال است. این بازیگر باسابقه بریتانیایی که در فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» همبازی دفو هم هست، روز سی‌ام نوامبر در مراسمی که پیش از فستیوال برگزار می‌شود جایزه کرک داگلاس مخصوص برتری در فیلم را از آن خود خواهد کرد.

دیگر جوایز مربوط به خود فستیوال طی روزهای آینده اعلام خواهند شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71813 و در روز جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵:۴۱
2024 copyright.