جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز برندگانش را شناخت

جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگزجشنواره فیلم کوتاه «شورت فست» پالم اسپرینگز جایزه اصلی خود را به فیلم «غیرقابل بخشش» اهدا کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «غیرقابل بخشش» فیلمی از السالوادور جایزه بهترین فیلم را از «شورت فست» بین‌المللی جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۱ دریافت کرد.

این فیلم ساخته مارلین وینایو درباره قاتلی است که در حال گذراندن حکم زندانش به دلیل قتل است. جایزه ۵ هزار دلاری برنده در حالی از آن این فیلم شد که فیلم فرانسوی «پالما» نشان تقدیر دریافت کرد.

«قدم به رودخانه» ساخته چین و فرانسه نیز به عنوان بهترین فیلم کوتاه انیمیشن فستیوال انتخاب شد و فیلم فرانسوی «موسیقیدان، نوازنده» ساخته رضا ریاحی نشان تقدیر دریافت کرد. «قدم به داخل رودخانه» ساخته ویجیا ما، لو و وی فیلمی سوررئال درباره سیاست تک‌فرزندی چین به این ترتیب جایزه هزار دلاری این بخش را برد.

«ملکه بسکتبال» مستندی آمریکایی درباره بازیکن بسکتبال لوسیا هریس به کارگردانی بن پراودفورت نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند را دریافت و هزار دلار این بخش را از آن خود کرد. «مصاحبه» ساخته جون میلر و زک روسو نیز نشان تقدیر این بخش را از آن خود کرد.

«جنایتکاران» از فرانسه، رومانی و ترکیه به کارگردانی سرهات کاراصلان جایزه بهترین فیلم کوتاه بالای ۱۵ دقیقه را از آن خود کرد و هزار دلار جایزه این بخش را برد. در این بخش فیلمی با عنوان «دخترانی که در شب متولد شدند» از عربستان نشان تقدیر دریافت کرد.

در نهایت فیلم «موهل» از کانادا جایزه هزار دلاری بهترین فیلم کوتاه زیر ۱۵ دقیقه را برد و نشان تقدیر به «آلی» و «خداحافظی طولانی» ساخته چارلز وال اهدا شد.

در بخش مستند کوتاه دانشجویی نیز «خلاء درون» ساخته جولین دیتریش محصول مشترک آلمان/ ایران به عنوان برنده انتخاب شد.

تمام برندگانی که نامشان ذکر شد به صورت مستقیم به بخش رقابت فیلم کوتاه اسکار آینده راه می‌یابند.

امسال فیلم «کشتار روز تهران» به نویسندگی‌ و تهیه کنندگی حسین تهرانی و کارگردانی حسام حمیدی و «زرد خالدار» ساخته باران سرمد از ایران در بخش رقابتی آثار کوتاه ۱۵ دقیقه و کمتر حضور داشتند.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز از ۲۲ تا ۲۸ ژوئن (۱ تا ۷ تیر) در کالیفرنیا برگزار شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 158140 و در روز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۹:۲۰
2024 copyright.