جشنواره کن با فیلم «ژان دو باری» افتتاح شد/ استقبال فرانسوی‌ها از جانی دپ

شب پیش جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ با نمایش فیلم «ژان دوباری» جانی دپ کارش را شروع و نخل طلای افتخاری خود را هم به مایکل داگلاس اهدا کرد.

به گزارش سینماسینما، هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در حالی شب پیش کارش را شروع کرد که فیلم «ژان دوباری» با بازی جانی دپ فیلم افتتاحیه آن بود و با تشویق ۷ دقیقه‌ای ایستاده از آن استقبال شد.

پیش از آن جانی دپ در فرش قرمز جشنواره حضور یافت و اقبالی که از وی به عمل آمد نشان داد فرانسوی‌ها هنوز شیفته وی هستند.

وی با استقبال هزاران هوادار حامی روبرو شد و ۵ دقیقه کامل پیش از رفتن روی فرش قرمز در بیرون مراسم به استقبال آنها پاسخ گفت و به آنها امضا داد.

دپ که در فیلم «ژان دوباری» در نقش شاه لویی پانزدهم بازی کرده در سالن نمایش با تشویق ایستاده ۷ دقیقه‌ای روبرو شد و جلوی اشک‌هایش را گرفت و برای حضار در سالن دست تکان داد.

مایوین کارگردان و بازیگر فیلم نیز در حالی که برای مدت کوتاهی میکروفن را می‌گرفت، اشک ریخت و از تهیه کننده‌اش تشکر کرد و گفت تامین مالی این فیلم دشوار بود … من می‌خواهم این لحظه را با تمام تیمم به اشتراک بگذارم.

در «ژان دو باری» مایوین در نقش ژان ووبرنیه، زنی از طبقه کارگر در قرن هجدهم ظاهر شده که از طبقه‌های اجتماعی بالا می‌رود و به محبوب شاه لویی پانزدهم بدل می‌شود.

این فیلم پس از پایان نبرد قانونی دپ در سال ۲۰۲۲ علیه همسر سابقش امبر هرد ساخته شد و گرچه هیات منصفه به نفع دپ رای داد اما در طول دادگاه با اتهام سوء‌رفتار روبرو بود و به همین دلیل هنوز در حاشیه هالیوود باقی مانده است.

تی‌یری فرمو مدیر جشنواره در کنفرانس مطبوعاتی شب پیش از افتتاحیه گفته بود: راستش را بگویم، من در زندگی‌ام فقط یک قانون دارم؛ آزادی فکر و آزادی بیان و عمل در چارچوب قانونی. اگر جانی دپ از بازی در فیلمی منع می‌شد، یا فیلم توقیف می‌شد ما اینجا در مورد آن صحبت نمی‌کردیم … اگر یک نفر در این دنیا باشد که کمترین علاقه‌ای را به این محاکمه بسیار رسانه‌ای شده نداشت، آن من هستم. من همچنان به جانی دپ به عنوان یک بازیگر اهمیت می‌دهم.

این در حالی است که کارگردان فیلم هم شب قبل از افتتاحیه اعتراف کرد در یک رستوران با یک روزنامه‌نگار فرانسوی درگیری داشته و به او آب‌دهان ریخته است. وی اکنون به دلیل این حادثه با شکایت روزنامه‌نگار روبروست.

«ژان دوباری» هنوز پخش‌کننده‌ای در آمریکا ندارد.

تشویق ۷ دقیقه‌ای جانی دپ در افتتاحیه کن/مایکل داگلاس نخل طلا گرفت

اهدای نخل طلا به مایکل داگلاس

در مراسم افتتاحیه همچنین از مایکل داگلاس با اهدای نخل طلای افتخاری امسال تجلیل شد. این بازیگر ۷۸ ساله نخل طلای خود را از کاترین دنوو و اوما تورمن دریافت کرد.

داگلاس که در این مراسم همراه دختر و همسرش کاترین زتا جونز بود روی صحنه از پدرش کرک داگلاس هم یاد کرد. داگلاس آخرین بار سال ۲۰۱۳ برای اکران فیلم «پشت چلچراغ» استیون سودربرگ در کن حضور داشت.

مراسم امسال را کیارا ماسترویانی، بازیگر و دختر کاترین دونو و مارچلو ماسترویانی که با خواندن آهنگی به زبان ایتالیایی وارد سالن شد، افتتاح کرد. وی درباره پیدایش جشنواره سخنرانی کرد.

اوایل شب پیش از شروع مراسم افتتاحیه، روبن اوستلوند رئیس هیات داوران امسال کن با اعضای هیات داوری از جمله بری لارسون، پل دانو و جولیا دوکورنائو کارگردان فیلم «تیتان» روی فرش قرمز رفت. اوما تورمن، مدس میکلسن، هلن میرن، بازیگر چینی گونگ لی و ال فانینگ دیگر چهره‌های حاضر بر فرش قرمز افتتاحیه بودند.

همه این مراسم مجلل و پر زرق و برق کاملا در تضاد با آشفتگی کارگری بود که صنعت سرگرمی فرانسه را به هم ریخته و در عین حال در آن سوی اقیانوس اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا تولیدات سینمایی و تلویزیونی را کند کرده و این نگرانی وجود دارد که کارگردانان و بازیگران فیلم پس از پایان قراردادشان در ماه آینده به صف‌های اعتصاب بپیوندند و ساخت فیلم‌های بزرگ را تقریبا غیرممکن کنند. این به معنای رکود بالقوه و چالش‌های اقتصادی پیش‌روی است که تولید محصولاتی را که هر سال در کن جشن گرفته می‌شود، دشوارتر می‌کند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 186892 و در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۰:۳۷
2024 copyright.