جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!

جوایز سزار، معتبرترین جوایز سینمایی فرانسه، اعلام کرده از ورود هر کسی که به اتهام آزار جنسی مورد بازجویی قرار گیرد به مراسم ماه آینده این جوایز جلوگیری می‌کند.

به گزارش سینماسینما، پس از اینکه مشخص شد «سوفیان بناسر» ستاره نوظهور سینمای فرانسه به دلیل دو اتهام تجاوز و خشونت‌ تحت بازجویی پلیس قرار دارد، نگرانی‌ها از بروز اعتراضات در مراسم اعطای جوایز سالانه سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه در تاریخ ۲۵ فوریه وجود داشت و حالا برگزارکنندگان این جوایز تاکید کرده‌اند از ورود افراد متهم اخلاقی  جلوگیری خواهند کرد.

«بناسر» ۲۵ ساله، که هر گونه تخلفی را انکار می‌کند، برای ایفای نقش در فیلم «برای همیشه جوان» درباره گروهی از دانش‌آموزان تئاتر در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یکی از نامزدهای جوایز سزار شناخته می‌شد اما آکادمی فیلم فرانسه نام او را از بخش نامزدهای بهترین بازیگر نوظهور سال حذف کرد.

تصمیم جوایز سزار همچنین به دنبال اعتراضات در مراسم ۲۰۲۰ است که «رومن پولانسکی» محکوم به تجاوز جنسی به یک کودک در دهه ۱۹۷۰، برنده بهترین کارگردانی شد، که این موضوع باعث بروز تغییرات بزرگ در آکادمی سزار شد.

آکادمی سزار در بیانیه ای اعلام کرد که هر فردی که به دلیل خشونت، به ویژه با ماهیت جنسی یا جنسیت با احتمال محکومیت زندان مواجه شود، از مراسم آتی حذف خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «تصمیم گرفته شده افرادی که ممکن است توسط قوه قضائیه به دلیل اعمال خشونت آمیز مورد بازخواست قرار گرفته‌اند، برای احترام به قربانیان احتمالی در مراسم حضور نیابند.

«سوفیان بناسر» بازیگری بود که در پی مطرح شدن اتهامات اخلاقی در ماه نوامبر از فهرست نامزدهای جوایز سزار حذف شد در حالی که «والریا برونی-تدسکی» کارگردان فیلم «برای همیشه جوان» اتهامات علیه این بازیگر را محکوم کرد و آن را جریان اشتباه رسانه ای خواند.

چهل و هشتمین دوره جوایز سزار در ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ (۵ اسفند) برگزار می شود و جایزه افتخاری امسال به کارگردان آمریکایی «دیوید فینچر» اعطاء می‌شود.

منبع: ایسنا به نقل از گاردین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 183255 و در روز سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱:۳۰
2024 copyright.