“جوکر” در فرانسه هم رکورد زد

فیلم جوکر ساخته تاد فیلیپس که درجشنواره ونیز توانست شیر طلایی را بدست آورد در فرانسه از چهارشنبه ۹ اکتبر روی پرده آمد وتمام رکوردهای روزهای اول یک فیلم دراین کشور شکست.

به گزارش سینماسینما، در پنج روز اول این فیلم بیش از یک میلیون وسیصد وپنجاه هزار تماشاگر را راهی سالن های فرانسه کرد که تمام کارشناسان فرانسوی را حیرت زده کرده است. این فیلم با تعداد سالنهای محدود – ۶۳۰ -سالن بنمایش درآمد که معمولا فیلم های بزرگ آمریکایی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ سالن را در هفته های اول در فرانسه به خو اختصاص می‌دهند.

همچنین در خبر هفته نامه فیلم فرانسه آمده است که جوکر تاکنون بیش از پانصد میلیون دلار درجهان فروش داشته است. تهیه کننده منتظر مهم ترین بازار این فیلم در کشور چین است که این کشور بیش از یک میلیارد وپانصد میلیون جمعیت دارد. البته قرار نیست همه چینی ها به دیدن این فیلم بروند. در رابطه با جوایز اسکار سال ۲۰۲۰، همه مفسران سینمایی پیش بینی می کنند که جوکر جوایز زیادی در این مراسم خواهد گرفت و به ویژه بازیگر اول آن خواکین فینیکس شایستگی بسیاری برای کسب این جایزه دارد.

لازم به یادآوری است که جوکر با بودجه محدود ۵۵ میلیون دلار تهیه شده که برای سینمای هالیوود بودجه نسبتا کوچکی به حساب می‌آید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 123442 و در روز سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۵:۰۴
2024 copyright.