دایان کروگر، فاتح آکین و ژاکلین بیسه در جشنواره فیلم کن+ عکس

فاتح آکینتازه‌ترین ساخته‌های فاتح آکین و فرانسوا اوزون در بخش مسابقه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شدند.

به گزارش سینماسینما، روز جمعه فیلم آلمانی «محوشدگی» (In the Fade) فیلم جدید فاتح آکین کارگردان آلمانی-ترکیه‌ای، به عنوان یکی از رقبای نخل طلای این دوره جشنواره کن به نمایش درآمد.

داستان این تریلر در هامبورگ روی می‌دهد. دایان کروگر بازیگر آلمانی-آمریکایی در «محوشدگی» نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از یک بمب‌گذاری که باعث کشته شدن خانواده‌اش می‌شود، به دنبال انتقام است.

این دومین حضور آکین ۴۳ ساله در بخش مسابقه جشنواره کن است. او در ۲۰۰۷ با فیلم «لبه بهشت» (The Edge of Heaven) در کن برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد و جایزه هیئت داوران کلیسای جهانی را هم به خود اختصاص داد.

دایان کروگر

آکین در ۲۰۰۴ با فیلم «رودررو» (Head-On) جایزه خرس طلای جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد و در ۲۰۰۹ با فیلم «آشپزخانه روح» (Soul Kitchen) برنده جایزه ویژه داوران برلیناله شد. او سال گذشته فیلم «خداحافظ برلین» (Goodbye Berlin) را روی پرده سینماها داشت.

مارین وت

فیلم فرانسوی L’amant double ساخته فرانسوا اوزون دیگر فیلمی بود که جمعه در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد. این فیلم با بازی ژاکلین بیسِه، مارین وت و ژرمی رنیه، درباره یک زن جوانِ حساس است که عاشق روانکاو خود می‌شود، اما چند ماه بعد پی می‌برد که او بخشی از هویت خود را پنهان کرده است.

ژاکلین بیسه، فرانسوا اوزون

اوزون که متولد ۱۹۶۷ در پاریس است با L’amant double برای سومین بار در بخش مسابقه کن رقابت می‌کند. او پیش از این با دو فیلم «استخر شنا» (Swimming Pool) در ۲۰۰۳ و «جوان و زیبا» (Young & Beautiful) در ۲۰۱۳ در این بخش حضور داشت. «وقت رفتن» (Time to Leave) به کارگردانی او نیز در ۲۰۰۵ در بخش نوعی نگاه کن روی پرده رفت. سال گذشته فیلم «فرانتز» (Frantz) به کارگردانی اوزون در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز حضور داشت و برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای پائولا بیر شد.

ژرمی رنیه

امسال ۱۹ فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن رقابت می‌کنند که شامل تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی چون میشائل هانکه، آندری زویاگینتسف، تاد هینز و… است. جشنواره یکشنبه شب با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برندگان به کار خود پایان می‌دهد.فاتح آکین، دایان کروگر

از میان فیلم‌های بخش مسابقه تنها فیلم “تو هیچ‌وقت واقعاً اینجا نبودی” (You Were Never Really Here) به کارگردانی لین رمزی تولید مشترک بریتانیا، آمریکا و فرانسه، هنوز روی پرده نرفته است. این فیلم امروز شنبه در کن نمایش داده می‌شود.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 56103 و در روز شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵:۴۸
2024 copyright.