«دکتر استرنج» به مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلاری رسید

دکتر استریججدیدترین فیلم مارول در حال جلو زدن از بقیه فیلم‌های این کمپانی است و به سرعت فروش خود را به مرز ۵۰۰ میلیون دلار نزدیک کرده است.

به گزارش سینماسینما، «دکتر استرنج» با فروشی نزدیک به نیم میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی سومین آخر هفته اکران خود را پشت سر گذاشت.

این فیلم با فروش ۱۰۳.۲ میلیون دلار دیگر، مجموع فروشش را با پشت سر گذاشتن سومین آخر هفته نمایشش به ۴۹۲.۶ میلیون دلار رساند. این فیلم در ۵۳ منطقه جهان اکران شده و ۳۳۹.۶ میلیون دلار از این بازار کسب کرده است. این فیلم در آخر هفته‌ای که پشت سرگذاشت در بازار جدیدی افتتاحیه نداشت و نسبت به آخر هفته پیش ۴۸ درصد افت فروش داشت و با این حال هنوز با قدرت در صدر جدول بازار جهان ایستاده است و هنوز فیلم اول باکس آفیس در دانمارک، هلند، استرالیا، کره جنوبی، چین و روسیه است.

پنج بازار وسیع خارجی برای این فیلم چین با فروش ۸۳.۵ میلیون دلار، کره جنوبی با فروش ۳۷.۱ میلیون دلار، بریتانیا با فروش ۲۴.۲ میلیون دلار، روسیه با فروش ۲۰ میلیون دلار و آلمان با فروش ۱۳.۹ میلیون دلار بوده‌اند و ژاپن هنوز وارد چرخه فروش این فیلم نشده و تا ۲۷ ژانویه ژاپنی‌ها نمی‌توانند به استقبال این فیلم بروند.

فروش «دکتر استرنج» خود کمپانی مارول را هم شگفت زده کرده و این فیلم با «هالک باورنکردنی» با فروش ۲۶۳ میلیون دلار، «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» با فروش ۳۷۱ میلیون دلار و «تور» با فروش ۴۴۹ میلیون دلار و «مرد مورچه‌ای» با فروش ۵۲۰ میلیون دلار، به خوبی رقابت کرده است.

«دکتر استرنج» داستان جراحی است که در یک حادثه رانندگی، دستانش را از دست داده و در نتیجه دچار تنگدستی می‌شود. او در نهایت با یاری گرفتن از رهنمون‌های یک مرشد آسیایی، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد، تا این که دستانش را معالجه می‌کند و به آمریکا برمی‌گردد تا حافظ جان ستمدیدگان باشد. بندیکت کامبربچ در نقش اصلی این فیلم بازی کرده است.

 

منبع: مهر به نقل از اسکرین دیلی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32261 و در روز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴:۲۳
2024 copyright.