رئیس یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی: در دوران کرونا پلتفرم‌ها تک تازی کردند

سینماسینما، پاریس: رییس مهم‌ترین کمپانی فیلمسازی در فرانسه در مصاحبه ای گفت: برای رقابت با پلتفرم های بین المللی، مثل نتفلکس و غیره همگی ما باید برای سال آینده، فیلمهای بزرگ نمایشی بسازیم تا مردم را به رفتن به سینما تشویق کنیم و سالنهای سینما را نجات بدهیم.

آقای ژرم سیدو که صاحب کمپانی «پاته»، اولین کمپانی فیلمسازی از زمان اختراع سینما در این کشور بوده و در حال حاضر صاحب ۱۳۰۲ سالن سینما است ادعا دارد که روز به روز خطر بیشتر می‌شود و باید چاره ای اندیشید. وی چاره را در تهیه فیلم پرفروش ‌نمایشی می‌داند که بایستی اکثر فعالیت خود را بر آن متمرکز کنند. وی مایل است در بورس ۲۰۲۴ نیز وارد شود تا سرمایه گذاری بیشتری در سینما بکند. او معتقد است باید فیلمهایی باکیفیت بهتر و تعداد کمتر در این زمینه تهیه کرد. وی در پاسخ به این سوال که چرا از تعدا د تماشاگران در سال ۲۰۲۲ حدود یک سوم نسبت به قبل کاسته شده، گفت: بیماری کووید۱۹ متاسفانه مدت زیادی طول کشید ‌سالنها بسته شد، فیلمهای امریکایی هم خیلی کم به پرده آمدند و در سینمای فرانسه هم کمتر برد داشتند. مردم برای این به سینما می‌رود که با دیدن فیلمی خوب تفریح کنند. این موضوع همواره جریان داشته است؛ اما در مدتی که سینماها تعطیل بود پلتفرم ها تک تازی کردند و رقم بسیار بالایی از تماشاگران را بلعیدند. نتفکس ده میلیون به مشترکان خود اضافه کرد. سلیقه تماشاگران رفته رفته عوض شد و آنها روی کاناپه های خود در منزل به تماشای فیلم و ‌سریال پرداختند. برای همین باید چاره ای اساسی کرد تا دوباره تماشاگران را به سالنهای سینما کشانید. بنظر من بهترین راه ساختن فیلمهای بزرگ و با کیفیت مردم پسند است.

ژرم سیدو که در سال ۱۹۳۴ در پاریس به دنیا آمده، وارث مهم‌ترین ‌و اولین کمپانی فیلمسازی در فرانسه است که در کشورهای آفریقایی نیز دارای سالنهای سینما است. بنا به اطلاعات سایت سینمایی، دارایی او امروزه بیش از یک میلیارد یورو است. او جزو پانصد نفر ثروتمندترین آدم‌های فرانسه است. در طول سال‌های بسیاری فیلمهای بیشماری تهیه کرده اکثر آنها جزو پرفروش ترین فیلمهای فرانسوی هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 182217 و در روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۴:۲۹
2024 copyright.